-
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09. -
Nemzeti gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 68. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. November 4-én, hétfőn 18.30-kor néma mécsesgyújtás és megemlékezés lesz az Országalmánál. A Nemzeti Gyásznapon az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírjaira emlékezik Székesfehérvár.
2024.11.04.
Június végéig megállapodás születhet a fuvarozók és a kormány között
A gazdasági minisztérium politikai államtitkára átadta a közúti fuvarozók képviselőinek a kormány megállapodástervezetét, és reményét fejezte ki, hogy azt június végéig aláírhatják. Szanyi Tibor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) politikai államtitkára a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) budapesti országos küldöttközgyűlésén átadta a közúti fuvarozók képviselőinek a kormány megállapodástervezetét, mely a közúti az ágazat versenyképességének javítását célozza meg.
Az államtitkár reményét fejezte ki, hogy a megállapodást - a fuvarozók részéről minimális változtatással - még június végéig aláírhatják, és legkésőbb ez év végéig az összes teljesíthető pontra rendelet, illetve intézkedés születik. E rendeletek és intézkedések legkésőbb 2006. január 1-től már hatályba is léphetnek.
Az MKFE közgyűlése döntött arról, hogy a GKM megállapodástervezetéhez a küldöttek szerdáig fűzhetik hozzá észrevételeiket. Emellett felhatalmazták az elnökséget másik három közúti fuvarozói érdekképviselettel történő, legkésőbb péntekig lezárandó egyeztetésre, és közös megállapodástervezet kidolgozására.
Az MKFE küldöttközgyűlése határozott arról is, hogy a kormánnyal megkötendő megállapodást folyamatosan ellenőrizni fogják, és ha úgy tapasztalják, hogy a beígért ez év végi határidőig nem születnek meg a szükséges jogszabályok és intézkedések, akkor az érdekérvényesítés egyéb eszközeiről döntenek majd.
Szanyi Tibor megerősítette, hogy a gázolaj jövedékiadó-tartalmának jelenlegi 85 forint/literes értékét nem lehet csökkenteni, mert az EU rendelkezése szerint az nem lehet kevesebb, mint a 2003. január 1-jén az adott tagállamban érvényes adómérték. Ez Magyarországon akkor 85 forint volt, és azóta sem emelkedett. Az államtitkár ezért kérte, hogy a tárgyalások témájából vegyék ki a jövedéki adó csökkentését, mert ez meddővé tette volna az egyeztetéseket.
Kiemelte, hogy a megállapodástervezet részét képező GKM-rendeletet, amely a fuvarozók bírságolását szabályozza, még ebben a hónapban kihirdetik. A rendelet tartalmazza, hogy a szabálytalanságon ért külföldi járművet a bírság kifizetéséig vissza lehet tartani. "A felrakó helyek büntethetőségéről szóló kormányrendeletet a GKM azonnal kezdeményezi, ami szintén része a fuvarozók kérésének" - emelte ki Szanyi Tibor.
Az államtitkár a 34 pontos megállapodástervezetből kiemelte még a napi matrica bevezetésének kérését valamennyi haszongépjárműre, ami szerinte elméletileg akár holnaptól teljesíthető. Ám utalt arra, hogy az unióban folyamatban van a matricás rendszer működését szabályozó "Eurovignette" irányelv módosítása, ami minden tagállamot kötelezne a 3,5 tonna feletti kategóriákban a napi matrica bevezetésére, ezért célszerű megvárni ennek a hatályba lépését.