Június végén indulhat a vasútállomáson a gyalogos felüljáró építésének második üteme

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából a Híd Tám Kft kivitelezésében valósul meg a székesfehérvári vasútállomás gyalogos felüljáró építésének második üteme. A június végén induló és 2021 őszéig tartó munkálatok során elkészül a több mint 70 méter hosszú, fedett felüljáró, valamint a déli oldali lejárólépcső is.
2020.06.23. 13:51 |
Június végén indulhat a vasútállomáson a gyalogos felüljáró építésének második üteme

A NIF Zrt. lakossági tájékoztatójában a látványtervek mellett megtalálható a kivitelő cég elérhetősége is, ahová a fehérváriak esetleges észrevételeit, kérdéseit várják a beruházással kapcsolatban!

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményben adott tájékoztatást arról, hogy megkezdődnek a Budapest - Nagykanizsa vasútvonal 668+87 64 hm szelvényében a székesfehérvári vasútállomás területén a gyalogos felüljáró második ütemének kivitelezési munkálatai.

A NIF beszámolója szerint folytatódik a gyalogos felüljáró első ütemében felépült szakasz oldalburkolatának és lefedésének kivitelezése, és ehhez csatlakozóan megépül a gyalogos felüljáró második üteme. A projekt eredményeként elkészül az egységes építészeti megjelenésű gyalogos felüljáró, amelynek déli oldalán gyalogos út épül a lépcsőlejárótól a MÁV határig.

A gyalogos felüljáró második ütemének előkészítő munkái áprilisban indultak el. A hídépítési munkák várhatóan június végén a cölöpözési munkákkal kezdődik, és 2021 szeptemberében a világító testek felszerelésével ér véget. Ezt követően zajlik a műszaki átadás átvételi és a forgalomba helyezési eljárás.

A gyalogos felüljáró építési munkáinak keretében a vasúti pálya építési munkáira is sor kerül, amely a MÁV menetrendjében nem okoz változásokat. A megkezdett munkálatok várhatóan 2021. április közepéig tartanak. A kivitelezés nem érinti a közúti forgalmat Az építkezés alatt a vasútállomás megközelítése folyamatosan biztosított lesz.

A második ütemben elkészülő felüljáró két részből áll: egy 73,12 m hosszú, több támaszú folytatólagos vasbeton szerkezetből és egy 76,76 m hosszú acélszerkezetből, amely hídtolásos technológiával kerül a végleges helyére. A déli oldali lejárólépcső és a gyalogos felüljáró, egy - a későbbiekben megvalósuló - P+R parkoló a várossal és a vasútállomással való kapcsolatát fogja biztosítani.

A kivitelezés folyamán kialakuló kellemetlenségekért szíves megértésüket és türelmüket kérjük!

Városfejlesztés

  1. Felépült a kórhát új tömbje

    Szinte minden részletében elkészült a kórház új belgyógyászati épülettömbje. Három emeletes épületet alakítottak ki összesen mintegy 120 ággyal, ami helyet ad majd a pulmonológiai, az onkológiai és az infektológiai osztályoknak is. A vadonatúj épületről most Magyarország Kormánya osztott meg egy videót.

    2024.11.18.
  2. Megszépül a kis park

    A Zsuzsanna-forrásnál több mint ezer évelő növényt ültetett a napokban a Városgondnokság. Ezen a területen nagyméretű vadgesztenyefák találhatók, amik méretükből adódóan teljesen leárnyékolják a parkot. Éppen ezért árnyéktűrő, gyeppótló növényeket válogatott a tervező Homoki László a Városgondnokság kertészmérnöke.

    2024.11.15.
  3. Fákat és több ezer évelőt is ültetnek

    A Városgondnokság kertészei elkezdték a Prohászka liget teljes felújítását. A parknak a szerkezete nem fog változni, minden marad az eredeti formában, de teljesen megújul a fűfelület, ami összesen 1200 négyzetméter, felújítják a sétányokat 832 négyzetméteren, fákat ültetnek és több mint 2100 tő évelő növény is kerül a parkba.

    2024.11.13.
  4. BIM alapú tervezés a Jákyban

    Hétfőn délelőtt adták át a MASTERPLAST segítségével és támogatásával létrehozott új, digitális tantermet a Székesfehérvári SZC Jáky József Technikumban. A teremben a diákok a BIM (Building Information Modelling/Management) tervezőprogram használatát tanulhatják meg.

    2024.11.11.