-
Hazajönni Fehérvárra
Az ÖKK Podcast adventi történetében a tősgyökeres, fehérvári vasutascsaládból származó Kiss Imrét ismerhetik meg. A tornatanárnak készülő fiatalember a MÁV Előre (később Locomotiv) SC tehetséges és sikeres sportolója volt, ám az élet másfelé sodorta.
2024.12.21. -
3 technikumunk a TOP 100-ban
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal és Oktatási Hivatal közhiteles adatai alapján a napokban megjelent a 2025-ös 100 legjobb magyarországi technikum rangsora, amit idén a Mandiner hozott nyilvánosságra. A Székesfehérvári SzC Széchenyi István Műszaki Technikuma a 100-as lista 30. helyét foglalja el.
2024.12.20. -
95 éves Erzsi néni
95.születésnapja alkalmából köszöntötték Molnár Dezsőné Csirke Erzsébetet, Áron Nagy Lajos festőművész hagyatékának őrzőjét.
2024.12.20. -
Változik a szakrendelések nyitvatartása
Változik a szakrendelések nyitvatartása a két ünnep között. Az idei évben receptfelírásra sem lesz már lehetőség, legközelebb majd csak január másodikán.
2024.12.20.
Kadocsa, társasházak a kertvárosban, közlekedés - lakossági fórum a 11-es körzetben
Sajnos nem tudtunk találkozni az elmúlt másfél évben – mondta Deák Lajosné önkormányzati képviselő, majd az önkéntesség és a társasházi közösség és az egymásra való odafigyelés fontosságáról is beszélt. Tette mindezt azért, mert a veszélyhelyzet és zárások alatt nagyon megmutatkozott, hogy mennyire is fontos az, hogy a szomszédok figyeljenek egymásra. Kérte, hogy ha olyan idős emberekkel laknak egy lépcsőházban próbáljanak segíteni egymásnak.
A fórumon Deák Lajosné önkormányzati képviselő mellett ott volt Cser-Palkovics András polgármester, Zákányi Tamás városüze, Steigerwald Tibor, a Depónia ügyvezető igazgatója, Kovács Zsolt rendőr ezredes, városi rendőrkapitány, Pintér László, a Városi Polgárőrség elnöke, valamint a Polgármesteri Hivatalból Nagy Zsolt, a Közlekedési Iroda vezetője és Nagypál Róbert, a Közterület-felügyelet vezetője.
A Széna térről kérdezte egy lakó, hogy az Alba Plázában nem lehetne-e visszahelyezni a belső padokat, amik segítenek az időseknek. Jelezte továbbá, hogy egy társasház oldalán rendkívül sértő graffiti felirat található. Az Alba Pláza magántulajdon és az önkormányzatnak sajnos nincs lehetősége oda padokat kihelyezni, azonban a város polgármestere elmondta, hogy jelezni fogják a Plázának a felvetett problémát. Ha sértő graffitit festenek egy magántulajdonú társasház oldalára, akkor pedig a társasháznak van lehetősége a rendőrség fele feljelentést tenni rongálás miatt.
Egy lakó a Csutora temetőben nemrégiben kialakított parkolóval kapcsolatban jelezte, hogy sokan szemetelnek annak környékén. Elmondta, hogy a frissen ültetett növényeken keresztül átsétálnak a temetőbe az emberek. A parkoló köré a Városgondnokság bokrokat és örökzöld cserjéket telepített. Sajnos többet kitapostak már, melynek pótlásáról gondoskodni fognak és megnézik, hogy milyen módon lehetne jobban védeni a frissen ültetett növényeket a kitaposástól.
Kész tervek vannak a Huba utca felújítására
A Kisteleki utcában gyorsan közlekednek, sokan nem tartják be a 30-as sebességkorlátozást – mondta egy ottlakó, majd a Huba utca burkolatának felújításáról kérdezett. Vezér utcák felújítására is van egy ütemezett útfelújítási program. Az író és a vezér utcákban több helyen épültek idén is új járdák – hangsúlyozta Deák Lajosné önkormányzati képviselő. A Huba utca felújítására pedig kész tervei vannak a város önkormányzatának, mely tartalmazza a közművek cseréjét és a csapadékvíz elvezetés kiépítését is. Az útfelújítások terén ma nem a pénzhiány a legnagyobb probléma, hanem a kapacitáshiány – jegyezte meg a város polgármestere.
Szó volt a kisebb utcák egyirányúsításáról, mely forgalomcsökkentő hatással bírna a környéken, de ezt az ottlakók teljes egyetértése nélkül nem lehet bevezetni.
A Lehel utcából jelezte egy lakó a Budai – Kisteleki – Lehel kereszteződéssel kapcsolatban, hogy sokan parkolnak a kereszteződés környékén, ami szerinte veszélyes a gyalogosokra nézve. Kérte, hogy gyalogos átkelőhelyeket kellene ott kialakítani. A parkolási problémákkal kapcsolatban az ottlakók jelezhetik a problémát a rendőrségnek és akkor tudnak intézkedni, de többször volt már helyszíni bejárás és utcafórum a szakhatóságokkal, melyen más-más elképzelése volt a lakóknak az utca közlekedéséről. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője elmondta, hogy javasolták a Lehel utcában az egyirányúsítást, amit nem szerettek volna az ottlakók. A csomópont jelzőlámpás átalakítására egyébként készíttetett már tervet a város, amiben a tervezők is a Lehel utca egyirányúsítását javasolták. A témában utcafórumot fognak tartani a következő hetekben.
Kadocsa utca
A Kadocsa utcából jelezték, hogy az út minősége nem megfelelő már, ami miatt sokszor dübörgés hallható az épületekben. Mint mondta az út fenntartójától a Magyar Közúttól azt a választ kapta, hogy a Kadocsa út 1.6 km hosszú és szükség lenne a csapadékvíz elvezető rendszer felújítására is. Kérte továbbá a rendőröktől, hogy többször ellenőrizzenek az utcában, hiszen a Kadocsa úton csak engedéllyel közlekedhetnek nehézgépjárművek.
Hatszázmillióba kerülne az utca felújítása
A Kadocsa utca állami közút – hangsúlyozta a város polgármestere. Jövő tavasszal amikor az Auchan körforgalom átépítése elkezdődik, valószínűleg megnő majd a forgalom a kivitelezés ideje alatt a Kadocsán, azonban a körforgalom elkészülte után a város is kérni fogja a Magyar Közutat, hogy sorolja előrébb az utca felújítását, ami jelenleg mintegy 600 millió forintba kerülne. Elhangzott, hogy foglalkozik a város önkormányzata azzal, hogy lehetséges lenne-e az átmenő nehézgépjárműforgalmat egyfajta útdíjjal a városon kívüli elkerülő utakra terelni. A város rendőrkapitánya elmondta, hogy ellenőriznek rendszeresen az úton, de a legjobb megoldást a kamionok díjfizetési kötelezettsége jelentené, melyet kamerarendszerrel ellenőriznének. (A Kadocsa útra elvileg csak a Magyar Közút engedélyével lehet indokolt esetben behajtania a nehézgépjárműveknek, és a telepített VÉDA rendszer sajnos nem tud szűrni jelenleg a Magyar Közút adatbázisa alapján.)
Épülő társasházak a kertvárosi utcákban udvari parkolási lehetőség nélkül
A vezér utcákból sajnálattal jelezte egy lakó, hogy rendkívül kis telkekre építenek társasházakat, ahol az ottlakók járművei nem férnek el a telken és élhetetlenné tesznek ezzel egy egész utcát. Sajnos a jelenlegi szabályozás olyan, hogy egyetlen kötelező parkolót ír elő szabály, melyre sajnos nincs ráhatása az önkormányzatnak. Cser-Palkovics András polgármester elmondta, hogy kezdeményezte már korábban az államnál ezen szabály megváltoztatását. Mint mondta fontos, hogy épüljenek lakások, de nem úgy, hogy az autókat nem lehet, csak közterületen elhelyezni.
„Az építési szabályzattal komoly probléma van és nem jó, hogy ezeket nem az önkormányzat alkothatja meg a városban.”
Huba közről kérdezett egy lakó, miszerint történik-e valami azzal a kis átkötő utcával? Nemrégiben volt bejárás a területen és csak akkor építi meg a város az átkötő szakaszt, ha konszenzus lesz a lakók között a környéken. A tervek elkészültek erre, azonban a lakók nélkül nem döntenek az átkötőút megépítéséről.
Még az inda is szóba került
A Fő utca inda világításával kapcsolatban kérdezte egy lakó, hogy működött-e ez valaha? Fehérvár polgármestere válaszában elmondta: „nem örülök, hogy annak idején hallgattunk a tervezőre. Teszünk még egy próbál, ugyanis egy fehérvári szakcég jelezte, hogy megfelelő megoldást találna. Meghallgatjuk a cég javaslatát és utána hozhatunk döntést.”
Hogy lehetne megtanítani a kerákpárosokat, hogy a kerékpársávot használják a Széna téren?
Sokan félnek az autók mellett közlekedni ezért mennek a járdán, ahol pedig a gyalogosok félnek a kerékpárosoktól. A Magyar Kerékpárosklubnak van egy olyan programja, mely éppen arról szól, hogy megtanítsák a kerékpárosokat a biciklis sávokban közlekedni.
A 11-es választókerület kertvárosi részén, a Hétvezér Általános Iskolában, várhatóan november 26-án tartanak majd lakossági fórumot.