Kétmilliárd forint kerékpárút-hálózat fejlesztésre - az önkormányzatok pályázhatnak

 Vissza nem térítendő támogatást nyerhetnek kerékpárutak építésére az önkormányzatok. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium mintegy kétmilliárd forint pályázati pénzt különít el az országos kerékpárút-hálózat fejlesztési programra. Jelenleg 1500 kilométernyi a kerékpárutak hossza, s a terv szerint 10 éven belül 5000 kilométer kiépítése a feladat - mondta a közlekedési tárca vezetője. A meglévő hálózat hibája, hogy szétaprózódott, nincs az egyes szakaszok között megfelelő kapcsolat, csupán a Balaton körül és a Duna-kanyarban hajthatnak a biciklisek nagyobb távon, ahol több település között is megvan a megfelelő útkapcsolat.
2006.03.27. 07:28 |

 Vissza nem térítendő támogatást nyerhetnek kerékpárutak építésére az önkormányzatok. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium mintegy kétmilliárd forint pályázati pénzt különít el az országos kerékpárút-hálózat fejlesztési programra. 

 A tárca kétmilliárd forint pályázati pénzt különít el az országos kerékpárút-hálózat fejlesztésére, az összeg felét vissza nem térítendő támogatásként nyerhetik el az önkormányzatok - jelentette be Kóka János szombaton Budakalászon. 

 Jelenleg 1500 kilométernyi a kerékpárutak hossza, s a terv szerint 10 éven belül 5000 kilométer kiépítése a feladat - mondta a közlekedési tárca vezetője. A meglévő hálózat hibája, hogy szétaprózódott, nincs az egyes szakaszok között megfelelő kapcsolat, csupán a Balaton körül és a Duna-kanyarban hajthatnak a biciklisek nagyobb távon, ahol több település között is megvan a megfelelő útkapcsolat - tette hozzá. 

Módosulhat a KRESZ  

 A hamarosan igénybe vehető támogatással a tárca célja, hogy lendületbe hozza az útépítést. A rendelkezésre álló összegből körülbelül 100 kilométeres szakasz készülhet el. A kerékpárút fejlesztésnek helye van a Nemzeti Fejlesztési Terv második ütemében is - hívta fel rá a figyelmet. A leendő hálózat egyben része lesz az európai - az autópályákhoz hasonlatos - kerékpárút-rendszernek is. 

 Előkészület alatt áll a KRESZ módosítása a kerékpározás feltételeinek javítására, például a buszsávokat igénybe vehetik majd a biciklisek. Az elképzelés szerint módosítják az erdőtörvényt is, amely lehetőséget ad az eddigi, a kerekeseket megkötő szabályok oldására. Mindez a kerékpározás szélesebb elterjedését, a kerékpáros turizmus fellendülését szolgálhatja.