Kevésbé vagyunk rosszkedvűek - nőtt a vásárlási kedvünk

 A megkérdezettek 11 százaléka vélekedik pozitívan arról, hogy a mostani időszak, a mai árakat és személyes anyagi helyzetüket figyelembe véve alkalmas a számukra szükséges és kívánatos termékek megvásárlására, viszont 40 százalék rossznak, 47 százalék pedig nem túl jónak tartja a jelen helyzetet ebből a szempontból. A személyes anyagi helyzet alakulásáról a válaszadók 7 százaléka válaszolt pozitívan, 46 százalék rossznak, 44 százalék pedig nem túl jónak tartja saját helyzetét.
2009.06.11. 10:18 |
 Stabilizálódott a Nielsen által mért fogyasztói bizalmi index májusban, márciushoz képest pedig valamelyest javult is: a májusi érték az áprilisival megegyezően 40 pont, a márciusi 37 pont után. A mutató a 18-59 éves lakosság véleményét összegzi a hazai munkalehetőségekről, személyes anyagi helyzetről valamint a vásárlási kedvről.
 
A megkérdezettek 11 százaléka vélekedik pozitívan arról, hogy a mostani időszak, a mai árakat és személyes anyagi helyzetüket figyelembe véve alkalmas a számukra szükséges és kívánatos termékek megvásárlására, viszont 40 százalék rossznak, 47 százalék pedig nem túl jónak tartja a jelen helyzetet ebből a szempontból. A személyes anyagi helyzet alakulásáról a válaszadók 7 százaléka válaszolt pozitívan, 46 százalék rossznak, 44 százalék pedig nem túl jónak tartja saját helyzetét. A hazai munkalehetőségek következő egy évét mindössze 4 százalék gondolja jónak, 62 százalék rossznak, 33 százalék pedig nem túl jónak.
 
 Bizakodóbbak az átlagnál a diplomások, náluk az index 40 helyett 62 pontot ért el, a havi nettó 100 ezer forintnál nagyobb egy főre jutó jövedelemmel rendelkező háztartások 59 pontos indexértéke is. A legalacsonyabb értéket, 23 pontot a havi 30 ezer forintos egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező családoknál tapasztalta a felmérés. A kérdésre, hogy miből fogyasztanak kevesebbet, mint 3 hónapja, a válaszadók egyharmad körüli része a csokoládét, tömény szeszes italt és a sós rágcsálnivalókat említette, legkevésbé pedig a sampon, mosószer, tisztítószer, tusfürdő és ásványvíz vásárlását fogták vissza az emberek, ezekből 10-16 százalék vásárol kevesebbet mint 3 hónapja.