-
Lakó-pihenő övezet!
Kevesen tudják, vagy tudják, hogy a lakó-pihenő övezetekben azon túl, hogy a megengedett maximum sebesség 20 km/óra, az egyenrangú kereszteződésekben a jobbkéz-szabály érvényes, nem lehetséges az átmenő forgalom és maximum 3.5 tonnás járművek hajthatnak be ezekbe az övezetekbe. Az úttesten gyalogosok is közlekedhetnek, akár a járművek forgalmának kismértékű, indokolt zavarásával is.
2024.11.20. -
Pályaorientációs nap
A Tóvárosi Általános Iskolában rendezett pályaorientációs nappal zárult 2024-ben is a KÉPES, azaz Közösségi Értékteremtő Program – Együtt Székesfehérvárért! elnevezésű, országosan egyedülálló kezdeményezés.
2024.11.20. -
Fókuszban a pályaválasztás
Pályaorientációs napot rendeztek a Tóvárosi Általános Iskola tanulóinak. A fiatalok 8 fehérvári vállalattal ismerkedhettek meg a KÉPES program szervezésében.
2024.11.20. -
Pénteken nyit az adventi vásár
Az első adventi hétvége előtt már egy héttel korábban elkezdődik a karácsonyi készülődés Székesfehérváron, ugyanis pénteken nyitja meg kapuit az adventi vásár.
2024.11.20.
Köves utak portalanítása - új technológiát próbáltak ki a Kőrösi utcában
Újfajta portalanítási lehetőséget próbáltak ki csütörtökön délelőtt a Kőrösi utca és a Sajó utca kereszteződésénél. A város szélén lakók problémája ugyanis, hogy a köves útburkolaton az autók közlekedése nagy porral jár. Székesfehérvár Városgondnokságának szakemberei Szigli István önkormányzati képviselővel és a portalanításhoz használt folyadék forgalmazójával közösen próbálták ki az anyag használhatóságát.
2013.10.03. 12:45 |
Egy újfajta portalanítási lehetőséget próbáltak ki csütörtökön a Kőrösi utca és a Sajó utca kereszteződésénél. A város szélén lakók problémája ugyanis, hogy a köves útburkolaton az autók közlekedése nagy porral jár. Székesfehérvár Városgondnokságának szakemberei Szigli István önkormányzati képviselővel és a portalanításhoz használt folyadék forgalmazójával közösen próbálták ki az anyagot mintegy száz méteres szakaszon. Ha beválik a módszer, megoldódhat a lakók porproblémája.
Szigli István a Feketehegy-Szárazrét önkormányzati képviselője, Zákányi Tamás a Városgondnokság üzemeltetési igazgatója és Tímár Tibor útellenőrzési vezető közösen nézték végig a pormentesítés próbáját.
A környéken több olyan dűlőút van, ahol használni lehetne a technológiát. Magyarországon több városban is alkalmazzák köves utak pormentesítésére a kálcium-kloridot, de lovardák is előszeretettel pormentesítenek az anyaggal. A szer nem csinál mást, mint állandóan nedvesen tartja a burkolatot, ezáltal minimálisra csökkenti a burkolatról felszálló por mennyiségét.
A Kőrösi úton gyakran közlekednek mezőgazdasági járművek is, melyek száraz időben nagy porral tudnak csak közlekedni a köves úton. A Városgondnokság rendszeresen gréderezi az utat és ha szükséges kőzúzalékkal tölti fel az autók által kijárt gödröket, de a por ellen ez nem segít. Az út aszfaltozása rendkívül sokba kerülne, így köztes megoldásként a kálcium-klorid teheti pormentessé a közlekedést a környéken. Az anyagot környezetbarát síkosságmentesítőként használják télen.
A kalcium-klorid a leghatékonyabb síkosság mentesítő, de emellett márciustól novemberig pormentesítésre is használható, azáltal, hogy a hidroszkópikus tulajdonságainak köszönhetően nedvesen tartja a földfelületet. Bármely burkolatlan felületen megköti a szállóport, ezzel gátolva a porzást. Földes utak pormentesítésére kiválóan alkalmas.