-
XVIII. Fejér vármegyei Prima Díj
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Fejér Vármegyei Szervezete tizennyolcadik alkalommal adta át a Fejér Vármegyei Prima díjakat, az elismeréseket idén is olyan személyek, illetve intézmények vehették át, akik a saját területükön maradandót alkottak. A Prima díjat idén Prof Dr. Györök György egyetemi tanár, Janota Zoltán tizenkilencszeres Ironman, Dr. Szekeres Ferenc szájsebész szakorvos és Dr. Gruiz Andrea gyermekorvos vehette át. Az ünnepség keretében adták át az idei "Év Vállalkozója" díjakat is.
2024.11.22. -
Openhouse iroda nyílt
Pénteken délelőtt ünnepélyes keretek között nyitották meg az Openhouse Ingatlan hálózat székesfehérvári franchise partnerének új irodáját a Távirda utca 39. szám alatt. A cég, amely bérleményből költözött saját tulajdonú ingatlanba, az elmúlt években piacvezető lett a városban és sikeresnek mondhatja magát mind a hitel-, mind pedig az ingatlan üzletágban.
2024.11.22. -
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15.
Közép-Európa legmodernebb fapados repülőtere épülhet Székesfehérváron
A Budapesttől mindössze 60 km-re fekvő, Székesfehérvár szomszédságában elhelyezkedő Alba Airport megkapta a jogerős Létesítési Engedélyt, amelynek alapján megindulhat a repülőtér építése. A 2010 első félévében megnyíló nemzetközi repülőtér komoly versenytársa kíván lenni Ferihegynek, elsősorban fapados és charter repülőgépeket fog kiszolgálni, lehetővé téve az olcsóbb utazást a hazai és a nemzetközi turistáknak.
2008.09.24. 11:44 |
A Budapesttől mindössze 60 km-re fekvő, Székesfehérvár szomszédságában elhelyezkedő Alba Airport megkapta a jogerős Létesítési Engedélyt, amelynek alapján megindulhat a repülőtér építése. A 2010 első félévében megnyíló nemzetközi repülőtér komoly versenytársa kíván lenni Ferihegynek, elsősorban fapados és charter repülőgépeket fog kiszolgálni, lehetővé téve az olcsóbb utazást a hazai és a nemzetközi turistáknak. A repülőtér mellett mintegy 110 hektáron üzleti és ipari park is létesül. A fejlesztés részleteiről részletes sajtótájékoztatót október végén, Székesfehérváron fognak tartani a repülőtér tulajdonosai: a Biggeorge’s-NV zRt. képviselői, valamint az abai és a székesfehérvári önkormányzatok polgármesterei -mondta dr. Tóth Ferenc az Alba Airport ügyvezető igazgatója.
Az Alba Airport mellett számos más repülőtér fejlesztő is előkészít beruházást, nem lehet, hogy egyszer csak újabb versenytárssal kell majd, hogy szembenézzenek?
Úgy látjuk, hogy a többi működő regionális repülőtér, vagy a fejlesztési folyamatában levő repülőtér beruházás megtérülése vagy nem biztosított, mert nem éri el a nyereséges működtetéshez minimálisan szükséges legalább félmilliós utasforgalmat (pl Debrecen, Pécs, Sármellék) vagy bár Budapesttől való távolsága miatt elvben elérhetné azt, de a lakó- vagy természeti környezet nem alkalmas reptéri funkció megvalósítására (például ilyen Tököl, Kiskunlacháza, Veszprém). Szinte valamennyi beruházási lehetőséget mi is vizsgáltuk korábban, de úgy látjuk, hogy kiváló elhelyezkedése és megközelíthetősége révén az Alba Airport lényegében különbözik a többi fejlesztéstől, és kizárólag ennek a reptérnek van esélye a 2. legnagyobb magyar repülőtérré válni."
Milyen előnyökkel járhat a régió turizmusa szempontjából egy ilyen fejlesztés?
Magyarország 2 legfontosabb turisztikai desztinációja Budapest és a Balaton, az Alba Airport egyiktől 60, a másiktól 50 km-re helyezkedik el, közvetlenül az autópálya mellett. A meglévő vasúti összeköttetés pedig lehetővé teszi, hogy az utasok a majdani kiépült kelenföldi pályaudvaron közvetlenül a metróra szállhassanak át. A főváros turizmusának fejlődése szempontjából kulcsfontosságú, hogy legyen egy második, áraiban nemzetközi szinten is versenyképes repülőtere, mivel ezzel biztosítható, hogy az egymással rendkívül éles versenyben álló légitársaságok magyarországi (budapesti) járatot válasszanak más célpontokkal szemben, amikor kapacitásaik leggazdaságosabb kihasználásáról döntenek. A desztinációk számának növekedése, különösen, ha ez alacsony díjakkal párosul, jelentősen hozzá tud járulni a turizmus fejlődéséhez. Budapest számára közvetlen előny, hogy a turizmus növekedése iparűzési és egyéb adóbevételeket generál, és újabb beruházásokra ösztönöz. Az Alba Airport megnyitása Budapest számára azt is jelenti, hogy csökkennek a jelenleg igen zsúfolt légtérrel járó környezeti hatások is a kedvezőbb forgalom eloszlás miatt.
Mit hozhat a fejlesztés a közvetlen régiónak?
A repülőtérhez kapcsolódó beruházások, a reptér működtetése, a reptérhez érkező turista forgalom mind-mind munkahelyeket és üzleti lehetőségeket fognak teremteni a helyiek számára. A közlekedési- és üzleti infrastruktúra ilyen mértékű fejlődése Budapest közelségével és a fehérvári környék képzett munkaerőpiacával párosulva rendkívül vonzóvá teheti ezt a régiót a magas hozzáadott értékű iparágakban tevékenykedő cégek számára. A fehérvári Kodolányi Főiskolán évente több száz hallgató végez turizmus szakon, számukra, valamint a katonai repülésből kikerült helybeliek számára is kiváló munkalehetőséget kínál ez a fejlesztés. Várhatóan ismét gyorsul majd a nemzetközi cégek betelepülése a környéken, ezért is alakítunk ki mi is egy mintegy 110 hektáron elhelyezkedő üzleti- és ipari parkot, melyben termelő- és logisztikai cégek megtelepülését reméljük, de a területen korszerű irodaparkot is tervezünk a betelepülni vágyó szolgáltató cégek számára. Külön öröm számunkra, hogy a helyi politika is felismerte a reptérfejlesztés által generált előnyöket, és sikerült az összes helyi országgyűlési képviselő támogatását megnyernünk, pártállásra való tekintet nélkül.
Az Alba Airport mellett számos más repülőtér fejlesztő is előkészít beruházást, nem lehet, hogy egyszer csak újabb versenytárssal kell majd, hogy szembenézzenek?
Úgy látjuk, hogy a többi működő regionális repülőtér, vagy a fejlesztési folyamatában levő repülőtér beruházás megtérülése vagy nem biztosított, mert nem éri el a nyereséges működtetéshez minimálisan szükséges legalább félmilliós utasforgalmat (pl Debrecen, Pécs, Sármellék) vagy bár Budapesttől való távolsága miatt elvben elérhetné azt, de a lakó- vagy természeti környezet nem alkalmas reptéri funkció megvalósítására (például ilyen Tököl, Kiskunlacháza, Veszprém). Szinte valamennyi beruházási lehetőséget mi is vizsgáltuk korábban, de úgy látjuk, hogy kiváló elhelyezkedése és megközelíthetősége révén az Alba Airport lényegében különbözik a többi fejlesztéstől, és kizárólag ennek a reptérnek van esélye a 2. legnagyobb magyar repülőtérré válni."
Milyen előnyökkel járhat a régió turizmusa szempontjából egy ilyen fejlesztés?
Magyarország 2 legfontosabb turisztikai desztinációja Budapest és a Balaton, az Alba Airport egyiktől 60, a másiktól 50 km-re helyezkedik el, közvetlenül az autópálya mellett. A meglévő vasúti összeköttetés pedig lehetővé teszi, hogy az utasok a majdani kiépült kelenföldi pályaudvaron közvetlenül a metróra szállhassanak át. A főváros turizmusának fejlődése szempontjából kulcsfontosságú, hogy legyen egy második, áraiban nemzetközi szinten is versenyképes repülőtere, mivel ezzel biztosítható, hogy az egymással rendkívül éles versenyben álló légitársaságok magyarországi (budapesti) járatot válasszanak más célpontokkal szemben, amikor kapacitásaik leggazdaságosabb kihasználásáról döntenek. A desztinációk számának növekedése, különösen, ha ez alacsony díjakkal párosul, jelentősen hozzá tud járulni a turizmus fejlődéséhez. Budapest számára közvetlen előny, hogy a turizmus növekedése iparűzési és egyéb adóbevételeket generál, és újabb beruházásokra ösztönöz. Az Alba Airport megnyitása Budapest számára azt is jelenti, hogy csökkennek a jelenleg igen zsúfolt légtérrel járó környezeti hatások is a kedvezőbb forgalom eloszlás miatt.
Mit hozhat a fejlesztés a közvetlen régiónak?
A repülőtérhez kapcsolódó beruházások, a reptér működtetése, a reptérhez érkező turista forgalom mind-mind munkahelyeket és üzleti lehetőségeket fognak teremteni a helyiek számára. A közlekedési- és üzleti infrastruktúra ilyen mértékű fejlődése Budapest közelségével és a fehérvári környék képzett munkaerőpiacával párosulva rendkívül vonzóvá teheti ezt a régiót a magas hozzáadott értékű iparágakban tevékenykedő cégek számára. A fehérvári Kodolányi Főiskolán évente több száz hallgató végez turizmus szakon, számukra, valamint a katonai repülésből kikerült helybeliek számára is kiváló munkalehetőséget kínál ez a fejlesztés. Várhatóan ismét gyorsul majd a nemzetközi cégek betelepülése a környéken, ezért is alakítunk ki mi is egy mintegy 110 hektáron elhelyezkedő üzleti- és ipari parkot, melyben termelő- és logisztikai cégek megtelepülését reméljük, de a területen korszerű irodaparkot is tervezünk a betelepülni vágyó szolgáltató cégek számára. Külön öröm számunkra, hogy a helyi politika is felismerte a reptérfejlesztés által generált előnyöket, és sikerült az összes helyi országgyűlési képviselő támogatását megnyernünk, pártállásra való tekintet nélkül.