-
Örömteli évkezdés
Újabb jelentős állomásához érkezett a székesfehérvári iskolafelújítási program, elkészült ugyanis az egykori Ybl Miklós Általános Iskola felújítása. A szomszédos Kodolányi János Gimnázium befogadására alakították át az épületet, melyet a diákok és tanáraik máris birtokba vettek a téli szünet utáni első tanítási napon.
2025.01.06. -
Az üzempróbák is befejeződtek
Januárban birtokba adják a Fejér-B.Á.L. és az Épkar konzorcium által épített székesfehérvári belgyógyászati tömböt. - számolt be a magyarépítők.hu. Az épület teljes egészében elkészült, minden gépészeti beszabályozás, üzempróba befejeződött.
2024.12.25. -
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13.
Közműcsere és burkolatfelújítás a Kinizsi utcában
A Mártírok út felújítása alatt megnövekedett a forgaloma környék utcáiban, így a Zrínyi és a Kinizsi utcában is, ráadásul ez utóbbi utcában 1930 december 30-án, 85 éve helyezték üzembe az ivővíz vezetékeket, aminek cseréjét szintén tartalmazza a beruházás. A vállalkozó tavasszal, amint indulnak az aszfaltkeverő telepek megkezdi a burkolatépítést és a tervek szerint április végére végeznek a munkával.
2015.12.10. 09:26 |
A Mártírok út felújítása alatt megnövekedett a forgaloma környék utcáiban, így a Zrínyi és a Kinizsi utcában is, ráadásul ez utóbbi utcában 1930 december 30-án, 85 éve helyezték üzembe az ivővíz vezetékeket, aminek cseréjét szintén tartalmazza a beruházás.
Csütörtökön reggel a kivitelezővel közösen tartott bejárást a Kinizsi utcában Dr. Dienesné Fluck Györgyi a környék önkormányzatii képviselője. Kiemelte, hoogy a közel 34,5 millió forintos beruházás önkormányzati forrásból valósul meg. "A Kinizsi utca vízvezeték-hálózata nagyon régi, 1930. december 30-án adták át használatra, ezeket a csöveket cseréltettük most ki. Harminchárom bekötés volt, 367 folyóméter hosszúságban fektették le az új ivóvíz-vezetéket.” Az önkormányzati képviselő köszönetet mondott a kivitelezőnek, aki figyelt arra, hogy ne legyen fennakadás a közlekedésben a munkálatok idején. Reméli, hogy a lakók is elégedettek lesznek a felújítással.
Az öreg vízvezetékek cseréjét még októberben kezdte a közbeszerzésen nyertes Colas-Alterrra Zrt, és 367 méternyi ivóvíz fővezetéket, illetve 33 házi bekötést cseréltek k. Mindezt úgy, hogy nem bontották meg az útburkolatot, hanem fúrásos technoológiával dolgoztak. Ez azért előnyös, mert a munkagödörbe visszatemetett föld konszolidációjára várni kell, így viszont tavasszal a burkolatépítés sokkal biztosabb talajra történik majd.
A vállalkozó tavasszal, amint indulnak az aszfaltkeverő telepek megkezdi a burkolatépítést és a tervek szerint április végére végeznek a munkával.
A tervezési, feladatokat a Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési és Közműellátási Irodája végezte, ők látják el a beruházásnál a műszaki ellenőri feladatokat is. Szegfű Zoltán a kivitelező területi főmérnöke elmondta, hogy gondos közműfeltárás előzte meg a kivitelezést és ez alapján választottak ki egy olyan nyomvonalat, amely az útfelület minimális felbontásával járt. "A házi bekötések cseréjét pedig út alatti átfúrással végeztük, hogy ezzel is minél kevésbé romoljon az állapota. Összesen 21 helyen és a rácsatlakozó utcáknál fúrtuk át az úttestet a felszín alatt. Így nem volt annyira gyors a kivitelezés, de lényegesen kisebbek a helyreállítási munkák.”