-
Versenyképes járás
Elindult a Versenyképes Járások Program, amely valódi fordulatot jelenthet a hazai fejlesztéspolitikában - számolt be közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András. Többek között a kórház mammográfiai eszközbeszerzésének, a közösségi közlekedés fejlesztésének és az uszoda működtetésének támogatására is igényt nyújtott be Fehérvár Szabadbattyánnal és Táccal együttműködve.
2025.04.14. -
Útfelújítások Öreghegyen
A hétfői munkaterület-átadással megkezdődik a Krasznai és az Udvardi utcák csapadékvíz-elvezetésének, majd az új útpályaszerkezeteknek a kialakítása. A tavalyi ivóvízvezeték cserével együtt a két ütem mintegy 400 millió forintból valósul meg, és a remények szerint a nyáron elkészül – tájékoztatott Róth Péter, a városrész önkormányzati képviselője. Az utca teljes áramhálózatát is felújították.
2025.04.14. -
Miyawaki-minierdő Fehérváron
Különleges minierdő létesült a déli palotavárosi tó közelében, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft. és a DENSO Gyártó Magyarország Kft. jóvoltából. A két cég ajándékaként, a Városgondnokság közreműködésével létrehozott kertben 12 féle növényt, fákat és cserjéket ültettek el, melyek egyedi ökoszisztémát alkotva fejlődnek majd a következő években.
2025.04.10. -
Elkészült a Géza tér felújítása
A Belváros megújult közösségi terén, a Géza nagyfejedelem téren 11 nagyobb fát, 20 lombhullató cserjét, 28 rózsát, 817 tő évelő növényt, díszfüveket és 2610 virághagymát is ültettek. A Bazilika felújítása és régészeti feltárások után kezdődhetett el a tér felújítása, ahol egy szabadtéri vitrinben az ásatáson előkerült leleteket is meg lehet nézni.
2025.04.02.
Közutas Szakmai Nap a Sóstón - újabb útfejlesztésekről számoltak be

A Közutas Szakmai Napon szó volt az "Auchan" körforgalom turbósításáról, a Móri út felújításáról és a tervezett M81-es útról is


A szakma képviselőinek mondott köszönetet Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője
A rendezvényen elsőként Vargha Tamás államtitkár, Székesfehérvár országgyűlési képviselője köszöntötte a résztvevőket, kiemelve, hogy számos fejlesztés van, aminek kapcsán közösen dolgoznak a közutas szakma képviselőivel. Vargha Tamás köszönetet mondott munkájukért és arra kérte a a szakma képviselőit, hogy a jövőben is segítsék tapasztalataikkal azokat a döntéseket, amelyek a város közlekedésének javítását célozzák. Vargha Tamás szólt a déli összekötőút építéséről is, amely történelmi jelentőségű, mert olyan zárványt tár fel a vasútállomástól délre, ami kimaradt az útkapcsolatokból. Kiemelte a Móri út felújítását is, amit szívügyének nevezett, hiszen Felsőváros önkormányzati képviselője volt négy éven keresztül. A tervezett stratégiai fejlesztések közül külön szólt a M81-es útról és az "Auchan" körforgalomról is, amely minden egyes napon, ma már minden egyes órában gondot okoz a székesfehérváriaknak és azoknak, akik az M7-esről szeretnének a városba jönni. Székesfehérvár országgyűlési képviselője kiemelte, hogy meg fog valósulni a két körforgalom „turbósítása”, ami segít majd abban, hogy gyorsabban áthaladhassanak a közlekedők.
Jövő tavasszal kezdődhet az "Auchan" körforgalom átalakítása
Mészáros Attila alpolgármester számos fejlesztésről számolt be konkrét időpontokat is említve. Beszámolt arról, hogy az Auchan körforgalom átalakítása jövő tavasszal kezdődik a tervek szerint, az Intermodális csomópont kialakítása kapcsán pedig már a nyár közepén sor kerül a közbeszerzés kiírására, jövő tavasszal pedig már a kivitelezési munka is elindulhat. "Fontos, hogy össze tudjuk hangolni a kötöttpályás közlekedést a közösségi közlekedéssel, mindez P+R parkolók építésével együtt segítheti a közlekedést a városban. A cél, hogy a vasúthoz igazítva legyen egy többségében átszállásmentes közösségi közlekedés a városban, amellyel arra tudjuk buzdítani a fehérváriakat, hogy az autók helyett a közösségi közlekedést használják." - tette hozzá Székesfehérvár alpolgármestere, aki arról is beszélt, hogy a szolgáltatóval dolgoznak a tömegközlekedés gépjárműparkjának megújításán: "A tavalyi évben 23 új autóbusz állt be a város tömegközlekedésébe, és közösen dolgozunk azon, hogy most már a diesel buszok helyett a zöld megoldások irányába, az elektromos buszok irányába menjünk el. Várhatóan jövő év tavaszától 12 elektromos busz fog majd közlekedni."
A Közutas Szakmai Napon Szőke Ferenc, a KTE Fejér Megyei Területi Szervezet elnöke elmondta, hogy idén Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője a Jáky József díjat veheti át, Kalmár-Ruskovics Tamás vezető mérnök pedig "Aranyjelvény" kitüntetést kap a KTE-től.
A szakmai nap előadásait Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője nyitotta meg, aki Székesfehérvár 2020-2023 közötti útfejlesztéseit ismertette. Az irodavezető olyan szabadidős célú fejlesztésekről is beszámolt, amelyeknek közlekedési vonatkozásai vannak, ilyen volt például a Palotavárosi Szabadidőközpont átadása, amelynek kapcsán csomópontfejlesztés valósult meg és 240 parkoló épült. A felsorolásban helyet kapott a Sóstó rehabilitáció, a projekten belül közúthálózatot is fejlesztettek, a Csíkvári úton a 3. ütem most is folyik a Homoksor felújításával és 4. ütemet is készítenek elő maradványösszegekből.
Felújítják a Budai utat a Gáz utca és a Királysor között
Az irodavezető elmondta, hogy zajlik a Móri út felújításának előkészítése: a közműveket is kicserélik és bicikliút is épül. A Zichy ligetnél körforgalmat alakítanak ki, ami sokkal biztonságosabbá teszi a kereszteződést. Nagy Zsolt elmondta, hogy a Saára Gyula Útfejlesztési Program keretében is több útépítés zajlik és fejeződik be, ennek részei voltak az öreghegyi útfelújítások közül a Fiskális, Poprádi, Homonnai út felújítása, a Stofai, Krasznai, Udvardi utcák felújításának előkészítése pedig jelenleg is zajlik. Nagy Zsolt egy újabb, nagyszabású útfejlesztésről is beszámolt: forrást kapott a város a Budai út felújítására a Gáz utca és a Királysor között.