-
Hazajönni Fehérvárra
Az ÖKK Podcast adventi történetében a tősgyökeres, fehérvári vasutascsaládból származó Kiss Imrét ismerhetik meg. A tornatanárnak készülő fiatalember a MÁV Előre (később Locomotiv) SC tehetséges és sikeres sportolója volt, ám az élet másfelé sodorta.
2024.12.21. -
3 technikumunk a TOP 100-ban
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal és Oktatási Hivatal közhiteles adatai alapján a napokban megjelent a 2025-ös 100 legjobb magyarországi technikum rangsora, amit idén a Mandiner hozott nyilvánosságra. A Székesfehérvári SzC Széchenyi István Műszaki Technikuma a 100-as lista 30. helyét foglalja el.
2024.12.20. -
95 éves Erzsi néni
95.születésnapja alkalmából köszöntötték Molnár Dezsőné Csirke Erzsébetet, Áron Nagy Lajos festőművész hagyatékának őrzőjét.
2024.12.20. -
Változik a szakrendelések nyitvatartása
Változik a szakrendelések nyitvatartása a két ünnep között. Az idei évben receptfelírásra sem lesz már lehetőség, legközelebb majd csak január másodikán.
2024.12.20.
Lakossági fórumon ismertették az Intermodális Közlekedési Központ terveit
Csütörtökön a Vasvári Pál Gimnáziumba várták a 4. számú választókörzet lakóit, a fórumon jelen volt dr. Cser-Palkovics András polgármester, Bozai István városgondnok, Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője és a beruházó NIF Zrt. képviselői is.
A fórumon elsőként Molnár Tamás önkormányzati képviselő ismertette az aktuális fejlesztéseket, kiemelve a Deák Ferenc utca felújítását, amely jelenleg is zajlik a páros oldalon.
Cser-Palkovics András polgármester a fórumon elmondta, hogy jól halad a déli összekötőút építése, amely jelentős javulást hozhat majd a városrész közlekedésében.
A déli összekötőút munkálatai során mintegy 1050 méter utat újítanak fel és 4085 méternyi új út épül, emellett 4500 méter kerékpárút, 2 vasúti felüljáró és 4 körforgalom is megvalósul. Székesfehérvár polgármestere beszámolt a körzetet érintő intézményfelújításokról is, amelyek a Kodály Zoltán Általános Iskola és Gimnáziumot és a Vasvári Pál Gimnáziumot érintik. Elmondta, hogy a középiskolai campussal kapcsolatban jelenleg két elképzelés van a kormány asztalán: vagy az eredeti koncepció valósul meg, vagy annak egy módosított változata. Néhány héten belül megszülethet a döntés, amely után számos intézmény felújítása történik meg. A Kodály esetében azok az elemek valósulnak meg, amelyeket a most zajló felújítás nem tartalmaz, a Vasvári esetében pedig komplett felújítás történik majd mintegy 5 milliárd forintból. Ezen felül további 1 milliárd forintot kaphat az iskola a tornaterem kialakítására. A fejlesztést több ütemben fogják megvalósítani annak érdekében, hogy a tanítás zavartalan legyen.
A fórumon a beruházó NIF Zrt. képviselői ismertették a székesfehérvári intermodális csomópont terveit, kiemelve, hogy a fejlesztés a különböző közlekedési ágak közötti választás lehetőségét nyújtja a közlekedők számára.
A székesfehérvári intermodális csomópont esetében a helyi, helyközi autóbuszok és a vasút találkozik egy központban, ami kiegészül kerékpáros és egyéni autós lehetőséggel. A Vasútállomás épületében is lesznek belső átalakítások, mivel a Volánbusz számára helyet kell kialakítani a fejépületben, illetve az autóbusszal utazókat is ebben az épületben fogják kiszolgálni. Ezen kívül a Vasvári Pál Gimnázium mögött egy parkolóház és felszíni parkolók, valamint a Széchenyi út irányába egy busztároló és a gépjárművezetőket kiszolgáló szociális épület létesül.
A Béke téren kap helyet egy 12 állásos buszpályaudvar, valamint a vasútállomás főbejárata és a keleti szárny által határolt területen egy közösségi tér létesül. Jelzőlámpás forgalomirányítás lesz a Deák Ferenc utca - Béke téri és a Prohászka út – Kaszap István utca csomópontokban. A helyközi buszok jelentős része azonban nem ezeken a kereszteződéseken keresztül jár majd, hanem a Széchenyi úton, az alujáró közelében kialakítandó jelzőlámpás csomópontról nyílik majd egy a vasúttal párhuzamos kiszolgáló út a parkolókhoz és a buszpályaudvarhoz. A helyi autóbuszok a Mártírok útja – Prohászka út vonalon átmenő járatként közlekednek majd, a tervek szerint közös peronos, összehangolt átszállást biztosítva az egyes vonalak között.
A gyors és pontos autóbuszközlekedéshez a városi úthálózat kapacitásait is növelik, ezért megvalósul az Új Váralja sor fejlesztése és összekötése a Martírok útjával egy vasút feletti híddal. A vasút déli oldalán ez az úthálózat-fejlesztés biztosítja a gyalogos felüljáró és annak déli oldalán egy 130 férőhelyes P+R parkoló kiszolgálását. Ez a P+R parkoló már úgy lesz kialakítva, hogy helyi autóbusz-járatokat is tud fogadni, így a déli városrészeknek gyorsabb elérést tudnak adni a vasúthoz.
Az ütemezésről szólva a beruházó NIF Zrt. képviselői elmondták, hogy a tervek szerint még idén decemberben közzéteszik az ajánlattételi felhívást, 2022 év közepén pedig már szeretnének a nyertes vállalkozóval egy feltételes kivitelezési szerződést kötni.
Lakossági kérdésekre válaszolva a fórumon elhangzott, hogy a beruházáshoz zajszintbecslés is készült, és nem lesz jelentős eltérés ennek szintjében a jelenlegihez képest. Új zöld területek is kialakulnak a fejlesztéshez kapcsolódóan. Az építés során nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy a városrész közlekedése biztosított legyen: egy organizációs terv is készült a közlekedési irodával egyeztetve. A projektben 30 hónapos kivitelezési átfutási idővel számolnak, ennek figyelembe vételével 2025 április-május hónapban készülhet el az intermodális központ kivitelezése.