-
Gépekkel segítik a várost
Mintegy 40 darab korszerű, jobbára akkumulátorral működő kisgéppel segíti a Városgondnokság közterületi munkavégzését a Makita Kft. A gépeket hétfőn a Városgondnokságon adta át a vállalat, amely minden évben más-más fehérvári területen segít társadalmi felelősségvállalásával.
2025.04.14. -
Okostanterem a Táncsicsban
Az oktatásban megjelenő új technológiák adta lehetőségek motiválják a diákokat és a tanulás hatékonyabbá válik – hangzott el hétfőn a Táncsics Mihály Általános Iskolában, ahol a frissen kialakított okostantermet egy angolóra keretében adták át. Székesfehérváron ezzel együtt már 14 általános iskolában szolgálja az oktató-nevelő munkát a XXI. századi technikával felszerelt terem, és idén még három helyszínen készül el.
2025.04.14. -
Átadták a munkaterületet
Indulhat a Krasznai és Udvardi utcákban az elkezdett fejlesztés második üteme. Átadták a munkaterületet. Útpályák, járdák, és csapadékcsatorna épül majd a beruházás keretében.
2025.04.14. -
Új eszközöket kaptak
Új, a város közterületein elvégzendő kisebb-nagyobb munkákhoz elengedhetetlen eszközöket kapott a Városgondokság. A felajánlás a Makita Kft. társadalmi felelősségvállalási programja keretében valósult meg.
2025.04.14.
Lakossági fórumon ismertették az Intermodális Közlekedési Központ terveit

Csütörtökön a Vasvári Pál Gimnáziumba várták a 4. számú választókörzet lakóit, a fórumon jelen volt dr. Cser-Palkovics András polgármester, Bozai István városgondnok, Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője és a beruházó NIF Zrt. képviselői is.
A fórumon elsőként Molnár Tamás önkormányzati képviselő ismertette az aktuális fejlesztéseket, kiemelve a Deák Ferenc utca felújítását, amely jelenleg is zajlik a páros oldalon.


Cser-Palkovics András polgármester a fórumon elmondta, hogy jól halad a déli összekötőút építése, amely jelentős javulást hozhat majd a városrész közlekedésében.
A déli összekötőút munkálatai során mintegy 1050 méter utat újítanak fel és 4085 méternyi új út épül, emellett 4500 méter kerékpárút, 2 vasúti felüljáró és 4 körforgalom is megvalósul. Székesfehérvár polgármestere beszámolt a körzetet érintő intézményfelújításokról is, amelyek a Kodály Zoltán Általános Iskola és Gimnáziumot és a Vasvári Pál Gimnáziumot érintik. Elmondta, hogy a középiskolai campussal kapcsolatban jelenleg két elképzelés van a kormány asztalán: vagy az eredeti koncepció valósul meg, vagy annak egy módosított változata. Néhány héten belül megszülethet a döntés, amely után számos intézmény felújítása történik meg. A Kodály esetében azok az elemek valósulnak meg, amelyeket a most zajló felújítás nem tartalmaz, a Vasvári esetében pedig komplett felújítás történik majd mintegy 5 milliárd forintból. Ezen felül további 1 milliárd forintot kaphat az iskola a tornaterem kialakítására. A fejlesztést több ütemben fogják megvalósítani annak érdekében, hogy a tanítás zavartalan legyen.
A fórumon a beruházó NIF Zrt. képviselői ismertették a székesfehérvári intermodális csomópont terveit, kiemelve, hogy a fejlesztés a különböző közlekedési ágak közötti választás lehetőségét nyújtja a közlekedők számára.
A székesfehérvári intermodális csomópont esetében a helyi, helyközi autóbuszok és a vasút találkozik egy központban, ami kiegészül kerékpáros és egyéni autós lehetőséggel. A Vasútállomás épületében is lesznek belső átalakítások, mivel a Volánbusz számára helyet kell kialakítani a fejépületben, illetve az autóbusszal utazókat is ebben az épületben fogják kiszolgálni. Ezen kívül a Vasvári Pál Gimnázium mögött egy parkolóház és felszíni parkolók, valamint a Széchenyi út irányába egy busztároló és a gépjárművezetőket kiszolgáló szociális épület létesül.
A Béke téren kap helyet egy 12 állásos buszpályaudvar, valamint a vasútállomás főbejárata és a keleti szárny által határolt területen egy közösségi tér létesül. Jelzőlámpás forgalomirányítás lesz a Deák Ferenc utca - Béke téri és a Prohászka út – Kaszap István utca csomópontokban. A helyközi buszok jelentős része azonban nem ezeken a kereszteződéseken keresztül jár majd, hanem a Széchenyi úton, az alujáró közelében kialakítandó jelzőlámpás csomópontról nyílik majd egy a vasúttal párhuzamos kiszolgáló út a parkolókhoz és a buszpályaudvarhoz. A helyi autóbuszok a Mártírok útja – Prohászka út vonalon átmenő járatként közlekednek majd, a tervek szerint közös peronos, összehangolt átszállást biztosítva az egyes vonalak között.
A gyors és pontos autóbuszközlekedéshez a városi úthálózat kapacitásait is növelik, ezért megvalósul az Új Váralja sor fejlesztése és összekötése a Martírok útjával egy vasút feletti híddal. A vasút déli oldalán ez az úthálózat-fejlesztés biztosítja a gyalogos felüljáró és annak déli oldalán egy 130 férőhelyes P+R parkoló kiszolgálását. Ez a P+R parkoló már úgy lesz kialakítva, hogy helyi autóbusz-járatokat is tud fogadni, így a déli városrészeknek gyorsabb elérést tudnak adni a vasúthoz.
Az ütemezésről szólva a beruházó NIF Zrt. képviselői elmondták, hogy a tervek szerint még idén decemberben közzéteszik az ajánlattételi felhívást, 2022 év közepén pedig már szeretnének a nyertes vállalkozóval egy feltételes kivitelezési szerződést kötni.
Lakossági kérdésekre válaszolva a fórumon elhangzott, hogy a beruházáshoz zajszintbecslés is készült, és nem lesz jelentős eltérés ennek szintjében a jelenlegihez képest. Új zöld területek is kialakulnak a fejlesztéshez kapcsolódóan. Az építés során nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy a városrész közlekedése biztosított legyen: egy organizációs terv is készült a közlekedési irodával egyeztetve. A projektben 30 hónapos kivitelezési átfutási idővel számolnak, ennek figyelembe vételével 2025 április-május hónapban készülhet el az intermodális központ kivitelezése.