-
Pótfelvételi az Óbudaira
Pótfelvételit hirdetett az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kara, így van még esélye a diákoknak, hogy bejussanak hazánk második legnagyobb műszaki és gazdasági képzéseket folytató felsőoktatási intézményébe. A pótfelvételi jelentkezési időszak: 2024. július 30. – augusztus 7. 24 óra.
2024.07.28. -
Jönnek a Lime kerékpárok
A három éve jelenlévő roller után mától elektromos kerékpárokat is bérelhetünk a Lime rendszerén keresztül. A bérlés a rollerekkel megegyező tarifával, ugyanazon az applikáción keresztül történik, az egyetlen különbség, hogy a kerékpárokat csak a városban kijelölt több mint 170 helyszínen lehet leparkolni.
2024.07.26. -
Lime-biciklik Fehérváron
A három éve jelenlévő roller után mától elektromos kerékpárokat is bérelhetünk a Lime rendszerén keresztül. A bérlés a rollerekkel megegyező tarifával, ugyanazon az applikáción keresztül történik.
2024.07.26. -
Folyamatosan locsolnak
Hosszú ideje jelentős csapadék nélkül telik a nyár. Székesfehérvár fáira, növényeire a nagy szárazságban még jobban odafigyel a Városgondnokság. Minden nap locsolókocsival járják a várost, hogy a zsákos fákat öntözzék.
2024.07.26.
Legyen gyalogos Belvárosa Székesfehérvárnak - lakossági fórum a közlekedésről
Nemrégiben lakossági fórumot tartottak a Belváros közlekedésével kapcsolatban. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője elmondta, hogy az az elképzelés, hogy tovább folytatják az átmenő forgalom korlátozását a Belvárosban. A fórumon voltak ellentétes vélemények is, hiszen volt olyan hozzászóló, aki minden autót kitiltana a Belvárosból, de akadt olyan is, aki a Városház téren is megengedné a parkolást. A Belváros forgalmi rendjének rendezése az irányban halad, hogy gyalogos Belvárosa legyen Székesfehérvárnak. (A Belváros közlekedésével kapcsolatosan, ha véleménye vagy ötlete van akkor azt elküldheti a traffic@pmhiv.szekesfehervar.hu címre, amit előre is köszön a Közlekedési Iroda!)
Nemrégiben lakossági fórumot tartottak a Belváros közlekedésével kapcsolatban. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője elmondta, hogy az az elképzelés, hogy tovább folytatják az átmenő forgalom korlátozását a Belvárosban. A fórumon voltak ellentétes vélemények is, hiszen volt olyan hozzászóló, aki minden autót kitiltana a Belvárosból, de akadt olyan is, aki a Városház téren is megengedné a parkolást. A Belváros forgalmi rendjének rendezése az irányban halad, hogy gyalogos Belvárosa legyen Székesfehérvárnak...
Egy konkrét javaslatot tárt a Belváros lekói felé az Önkormányzat, amit 2000-ben a Közgyűlés is jóváhagyott - mondja Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője. A Belváros és Környezetének a Közlekedésfejlesztési koncepciója azt fogalmazza meg, hogy folyamatosan növelni kell a gyalogos zónák területét és lehetőleg minél jobban csökkenteni a gépjármű-forgalmat. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője elmondta, hogy az az elképzelés, hogy tovább folytatják az átmenő forgalom korlátozását a Belvárosban. Tavaly a Basa és Bástya utcákban szüntették meg az átmenőforgalmat, most pedig a Városház téren áthaladó forgalmat korlátoznák, ami nem jelent mást, mint azt, hogy a forgalmi rend a Hiemer-ház felújítása után nem változik. Zsákutca maradna az Oskola utca és a Jókai utcán keresztül lehetne a tér aljában áthaladni a Megyeház utca felé és az Arany János utcából sem lehetne a város főterére behajtani. Ide csak a Püspökség és a Polgármesteri Hivatal hivatalos járművei hajthatnának be.
Ez tulajdonképpen visszatérés lenne a nyolcvanas évek belvárosi közlekedéséhez, amikor csak behajtási engedéllyel lehetett közlekedni a Belvárosban?
Az előbb említettek még nem az a lépés lett volna és ezt a lakosság sem fogadta el, így marad majd a régi forgalmi rend. A rendezés végén hasonló lenne a közlekedés mint volt az a nyolcvanas években: korlátozott körülmények között lehetne behajtani úgy, hogy az ne akadályozza a belvárosi üzletek árufeltöltését. Gyakorlatilag a lakókon kívül senki nem hajthatna be autóval, amit a lakossági fórumon is sürgették a belvárosiak. Voltak azonban ellentétes vélemények is, hiszen volt olyan hozzászóló, aki minden autót kitiltana a Belvárosból, de akadt olyan is, aki a Városház téren is megengedné a parkolást. A Belváros forgalmi rendjének rendezése az irányban halad, hogy gyalogos Belvárosa legyen Székesfehérvárnak.
A lakossági fórumon elhangzott, hogy az év végéig készítünk egy olyan tervet, ami drasztikusan szabályozná az autók közlekedését a Belvárosban. Ezt természetesen a belvárosi kereskedőkkel is egyeztetjük majd. Jó lenne, ha egy közös fórumon olyan megállapodás születne, hogy a kereskedők érdekei sem sérülnének és az ott élőknek is megelégedésére szolgálna ez.
A közterületfelügyelők azidén mintha erőteljesebben lépnének fel a szabálytalanul parkolók ellen...
Eddig is és ezentúl is kivétel nélkül fellépnek minden szabálytalanul parkoló ellen a város közterületfelügyelői. A lakossági fórumon is elmondtam, hogy a tavalyi évben kirótt 7 milliós parkolási bírságból 5 millió forintot a Belvárosban róttak ki a felügyelők. A többi városrészhez képest itt többet vannak a közterületesek. Minig is szigorúan jártak el a szabálysértők ellen és ez ezentúl sem lesz másképp.
Milyen büntetésre számíthat a szabálytalanul parkoló autós?
A tilosban parkolás 10 ezer forintig terjedő helyszíni bírsággal büntethető. Súlyosabb esetekben szabálysértési feljelentést is teszünk, aminek a bírsága 30 ezer forintig is terjedhet.
A Belváros közlekedésével kapcsolatosan, ha véleménye vagy ötlete van akkor azt elküldheti a traffic@pmhiv.szekesfehervar.hu címre, amit előre is köszönettel fogad a Közlekedési Iroda!