-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
Legyen gyalogos Belvárosa Székesfehérvárnak - lakossági fórum a közlekedésről
Nemrégiben lakossági fórumot tartottak a Belváros közlekedésével kapcsolatban. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője elmondta, hogy az az elképzelés, hogy tovább folytatják az átmenő forgalom korlátozását a Belvárosban. A fórumon voltak ellentétes vélemények is, hiszen volt olyan hozzászóló, aki minden autót kitiltana a Belvárosból, de akadt olyan is, aki a Városház téren is megengedné a parkolást. A Belváros forgalmi rendjének rendezése az irányban halad, hogy gyalogos Belvárosa legyen Székesfehérvárnak. (A Belváros közlekedésével kapcsolatosan, ha véleménye vagy ötlete van akkor azt elküldheti a traffic@pmhiv.szekesfehervar.hu címre, amit előre is köszön a Közlekedési Iroda!)
Nemrégiben lakossági fórumot tartottak a Belváros közlekedésével kapcsolatban. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője elmondta, hogy az az elképzelés, hogy tovább folytatják az átmenő forgalom korlátozását a Belvárosban. A fórumon voltak ellentétes vélemények is, hiszen volt olyan hozzászóló, aki minden autót kitiltana a Belvárosból, de akadt olyan is, aki a Városház téren is megengedné a parkolást. A Belváros forgalmi rendjének rendezése az irányban halad, hogy gyalogos Belvárosa legyen Székesfehérvárnak...
Egy konkrét javaslatot tárt a Belváros lekói felé az Önkormányzat, amit 2000-ben a Közgyűlés is jóváhagyott - mondja Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője. A Belváros és Környezetének a Közlekedésfejlesztési koncepciója azt fogalmazza meg, hogy folyamatosan növelni kell a gyalogos zónák területét és lehetőleg minél jobban csökkenteni a gépjármű-forgalmat. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője elmondta, hogy az az elképzelés, hogy tovább folytatják az átmenő forgalom korlátozását a Belvárosban. Tavaly a Basa és Bástya utcákban szüntették meg az átmenőforgalmat, most pedig a Városház téren áthaladó forgalmat korlátoznák, ami nem jelent mást, mint azt, hogy a forgalmi rend a Hiemer-ház felújítása után nem változik. Zsákutca maradna az Oskola utca és a Jókai utcán keresztül lehetne a tér aljában áthaladni a Megyeház utca felé és az Arany János utcából sem lehetne a város főterére behajtani. Ide csak a Püspökség és a Polgármesteri Hivatal hivatalos járművei hajthatnának be.
Ez tulajdonképpen visszatérés lenne a nyolcvanas évek belvárosi közlekedéséhez, amikor csak behajtási engedéllyel lehetett közlekedni a Belvárosban?
Az előbb említettek még nem az a lépés lett volna és ezt a lakosság sem fogadta el, így marad majd a régi forgalmi rend. A rendezés végén hasonló lenne a közlekedés mint volt az a nyolcvanas években: korlátozott körülmények között lehetne behajtani úgy, hogy az ne akadályozza a belvárosi üzletek árufeltöltését. Gyakorlatilag a lakókon kívül senki nem hajthatna be autóval, amit a lakossági fórumon is sürgették a belvárosiak. Voltak azonban ellentétes vélemények is, hiszen volt olyan hozzászóló, aki minden autót kitiltana a Belvárosból, de akadt olyan is, aki a Városház téren is megengedné a parkolást. A Belváros forgalmi rendjének rendezése az irányban halad, hogy gyalogos Belvárosa legyen Székesfehérvárnak.
A lakossági fórumon elhangzott, hogy az év végéig készítünk egy olyan tervet, ami drasztikusan szabályozná az autók közlekedését a Belvárosban. Ezt természetesen a belvárosi kereskedőkkel is egyeztetjük majd. Jó lenne, ha egy közös fórumon olyan megállapodás születne, hogy a kereskedők érdekei sem sérülnének és az ott élőknek is megelégedésére szolgálna ez.
A közterületfelügyelők azidén mintha erőteljesebben lépnének fel a szabálytalanul parkolók ellen...
Eddig is és ezentúl is kivétel nélkül fellépnek minden szabálytalanul parkoló ellen a város közterületfelügyelői. A lakossági fórumon is elmondtam, hogy a tavalyi évben kirótt 7 milliós parkolási bírságból 5 millió forintot a Belvárosban róttak ki a felügyelők. A többi városrészhez képest itt többet vannak a közterületesek. Minig is szigorúan jártak el a szabálysértők ellen és ez ezentúl sem lesz másképp.
Milyen büntetésre számíthat a szabálytalanul parkoló autós?
A tilosban parkolás 10 ezer forintig terjedő helyszíni bírsággal büntethető. Súlyosabb esetekben szabálysértési feljelentést is teszünk, aminek a bírsága 30 ezer forintig is terjedhet.
A Belváros közlekedésével kapcsolatosan, ha véleménye vagy ötlete van akkor azt elküldheti a traffic@pmhiv.szekesfehervar.hu címre, amit előre is köszönettel fogad a Közlekedési Iroda!