-
Ikarus buszok Lengyelországban
Augusztus 1-től állnak forgalomba a lengyelországi Szczecinek városban az Ikarus zéró emissziós buszai, amelyek megérkezésével a legrégebbi belsőégésű járműveket kivonják a forgalomból. Ilyen elektromos Ikarus buszok közlekednek Székesfehérváron is már lassan két éve.
2024.07.26. -
Munkaerőpiaci támogatások
A Széchenyi Terv Plusz program keretében megvalósuló GINOP PLUSZ-3.1.1-23-2023-00001 „Pillér” projekt célja a munkaerő-kínálat bővítése és fejlesztése, az álláskeresők és inaktívak foglalkoztathatóságának javítása, valamint a program célcsoportjába tartozók nyílt munkaerőpiacon való tartós integrációja.
2024.07.18. -
Megújult az Alpha Patika
A megújult Alpha Patika avatóünnepségére került sor hétfőn a József Attila utca 39. szám alatt. Alma referencia patikaként működik a dr. Horváth Máté által vezette gyógyszertár. Szélesebb választékkal, és jelentősen kibővült kiszolgálótérrel találkozhatnak a betegek és azok, akik egészségmegőrzés céljából vásárolnak patikai termékeket.
2024.07.01. -
NAV ellenőrzések
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai a Velencei-tó térségében ellenőrzik a számla- és nyugtaadást továbbá fokozottan ellenőrzik a jövedéki kiskereskedőknél a jövedéki termékek eredetét. A szezonáliszöldség- és gyümölcsértékesítőknél illetve a fagylalt értékesítőknél ellenőrzik a nyugtaadást valamint az alkalmazottak bejelentését.
2024.06.27.
Lehetséges, hogy Székesfehérváron lesz a Stadler vasútikocsi-gyártó bázisa
Székesfehérvár és Szolnok jöhet szóba a Stadler esetleges magyarországi vasútkocsi-gyártó bázisának helyszíneként, írja a Napi Gazdaság. A cég évi 50-60 Flirt típusú vonat alumínium kocsiszekrényét állítaná elő. Ha zöldmezős beruházásban valósulna meg a fejlesztés, az 10-15 milliárd forintos invesztíciót feltételezne és 350 fizikai dolgozónak és néhány tucat adminisztratív munkatársnak biztosítana munkát.
Székesfehérváron található az Alcoa-Köfém, az egyik legnagyobb alumíniumkohászati cég, amely szerepet kaphatna az alumínium kocsiszekrények gyártásában. Szolnok mellett az szól, hogy a Stadler üzleti kapcsolatban áll a MÁV Szolnoki Járműjavítóval, illetve az itt keletkező munkahelyeket - mivel elmaradott régióról van szó - dolgozóként 1,5 millió forintig támogatná az állam a fejlett régiók esetében adható 1 millió forinttal szemben.
A lap szerint Peter Spuhler, a Stadler vezére a napokban tárgyal Magyarországon kormányzati képviselőkkel. A pénzügyi, gazdasági és a munkaügyi tárca valószínűleg közösen készít kormány-előterjesztést, amellyel 60 napon belül foglalkozhat a kabinet. Ebben határozzák meg egyebek között a beruházót megillető kedvezményeket az adó, a foglalkoztatás terén és a szakképzési támogatást. Amennyiben a Stadler Magyarországot választja, a kocsiszekrények gyártása 2007 harmadik negyedévében kezdődhetne meg, írja a Napi Gazdaság.