Ma délután már használhatják az új elkerülőt az autósok - 14 milliárd forintból épült

 Ma délután vehetik birtokba az autósok a várost nyugatról elkerülő 7 kilométeres, kétszer kétsávos új körgyűt, így jelentősen javulhat Székesfehérvár közlekedési helyzete, mivel a 63-as főút nyugati elkerülő szakaszának forgalomba helyezésével bezárul a körgyűrű a város körül, aminek következtében a város központján áthaladó teherforgalom jelentősen csökkenhet. Az út építése több mint 14 milliárd forintba került: a kedden átadásra kerülő szakaszon két vasúti felüljárót, egy kerékpáros- és gyalogos aluljárót és több más műtárgyat is kellett építeni. Az önkormányzat tervei szerint a belvárosból hamarosan kitiltják az átmenő forgalomban közlekedő 7,5 tonnánál nagyobb teherjárműveket. (légifotókat az elkerülőről itt talál)
2005.11.22. 06:48 |

 Ma délután vehetik birtokba az autósok a várost nyugatról elkerülő hét kilométeres, kétszer kétsávos új körgyűt, így jelentősen javulhat Székesfehérvár közlekedési helyzete, mivel a 63-as főút nyugati elkerülő szakaszának forgalomba helyezésével bezárul a körgyűrű a város körül, aminek következtében a város központján áthaladó teherforgalom legalább harminc százalékkal csökkenhet. (légifotókat az elkerülőről itt talál)

 Az  elkerülő, az M7-es autópályát a 8-as főút szárazréti csomópontjával összekötő kétszer kétsávos út építése összesen 14,4 milliárd forintba került. A beruházás első ütemét 2003-ban fejezték be, így a tíz kilométer hosszú elkerülő útnak az autópálya és a 7-es főút közötti három kilométeres részét már két éve használhatják az autósok. A kivitelező Betonút Rt-nek az újabb hét kilométeres szakaszon kilenc műtárgyat, köztük két vasúti felüljárót, egy kerékpáros- és gyalogos aluljárót és  kellett megépítenie.

 A székesfehérvári körgyűrű kialakítása a nyolcvanas években kezdődött meg, amikor megépült az M7-es autópálya gárdonyi leágazójától a 8-as főút szárazréti csomópontjáig tartó keleti-északi elkerülő szakasz. A körgyűrű déli részét az autópálya ingyenesen használható nyolc kilométeres szakasza jelenti, a most elkészült nyugati rész pedig bezárja az úgynevezett Fehérvár-gyűrűt.

 A nyugati elkerülő útról már 1995-ben megállapodás született a székesfehérvári önkormányzat és a közlekedési tárca között. Az útépítéshez szükséges területek megvásárlása és kisajátítása a város költségvetését terhelte és 800 millió forintba került, a közművek kiváltása és az útépítés állami forrásból valósult meg. Az egyezségnek része volt az is, hogy az elkerülő út forgalomba helyezése után a körgyűrűt alkotó utak az állam kezelésében maradnak, míg a 7-es és a 63-as főutaknak a megyeszékhely centrumán áthaladó részei önkormányzati fenntartásba kerülnek.

 megváltozik a főutak számozása is

  A körgyűrű keleti-északi szakasza lesz a 7-es főút, nyugati része a közös 7-es és 8-as, míg a déli rész marad az M7-es autópálya. Az önkormányzat tervei szerint a belvárosból hamarosan kitiltják az átmenő forgalomban közlekedő 7,5 tonnánál nagyobb teherjárműveket. A rendelkezéstől azt várják, hogy a 8-as főúton Veszprém felől, valamint a 81-es főúton Mór felől érkező kamionok Budapest, illetve Dunaújváros felé a jövőben az új nyugati elkerülő utat választják majd.

 Az elmúlt hónap szavazásának eredménye, aminek kérdése az volt, hogy "Ön mit vár a 63-as elkerülőtől?"
 
1: Jelentősen csendesebb lesz a város - 89
2: Végre nem a Palotain és a Kadocsán mennek majd a sóderszállítók - 102
3: Megszűnik a hosszú várakozás a lámpáknál - 53
4: A Várkörúton is csökken majd a forgalom - 11
5: Szerintem nem lesz különösebb hatása a forgalomra - 87
6: Már várom, hogy ne kelljen sorban állni a Palotai-Mészöly G. lámpánál - 84
7: Talán a Budain is csökken a forgalom - 49

Városfejlesztés

  1. Felépült a kórhát új tömbje

    Szinte minden részletében elkészült a kórház új belgyógyászati épülettömbje. Három emeletes épületet alakítottak ki összesen mintegy 120 ággyal, ami helyet ad majd a pulmonológiai, az onkológiai és az infektológiai osztályoknak is. A vadonatúj épületről most Magyarország Kormánya osztott meg egy videót.

    2024.11.18.
  2. Megszépül a kis park

    A Zsuzsanna-forrásnál több mint ezer évelő növényt ültetett a napokban a Városgondnokság. Ezen a területen nagyméretű vadgesztenyefák találhatók, amik méretükből adódóan teljesen leárnyékolják a parkot. Éppen ezért árnyéktűrő, gyeppótló növényeket válogatott a tervező Homoki László a Városgondnokság kertészmérnöke.

    2024.11.15.
  3. Fákat és több ezer évelőt is ültetnek

    A Városgondnokság kertészei elkezdték a Prohászka liget teljes felújítását. A parknak a szerkezete nem fog változni, minden marad az eredeti formában, de teljesen megújul a fűfelület, ami összesen 1200 négyzetméter, felújítják a sétányokat 832 négyzetméteren, fákat ültetnek és több mint 2100 tő évelő növény is kerül a parkba.

    2024.11.13.
  4. BIM alapú tervezés a Jákyban

    Hétfőn délelőtt adták át a MASTERPLAST segítségével és támogatásával létrehozott új, digitális tantermet a Székesfehérvári SZC Jáky József Technikumban. A teremben a diákok a BIM (Building Information Modelling/Management) tervezőprogram használatát tanulhatják meg.

    2024.11.11.