-
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14. -
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09.
Magyar borok Amerikában - csak a minőségi nedűnek van esélye
A legigényesebb brit piac után az Egyesült Államokban is megjelennek a magyar borok. A Hilltop Neszmély Rt. hamarosan a kaliforniai, New York-i és bostoni szakboltokban forgalmazza majd termékeit, de a Monarchia és a Gróf Degenfeld cég is lát fantáziát az amerikai exportban - írja a Magyar Hírlap. Szakértők szerint csak minőségi magyar boroknak és a tokaji aszúnak van esélye a sikerre.
Ma még többnyire hiába keresik a magyar borokat az amerikai szeszes italokat árusító boltokban, a Liqour Store-okban. A statisztikák szerint ugyanis eddig évente két-három millió dollárt (400-600 millió forintot) tett ki az USA-ba irányuló magyar borexport, ami hihetetlenül kevés. A rendszerváltás előtt ugyan ennél jóval nagyobb mennyiség került az ottani polcokra, de akkor a Magyarországra érkező PepsiCola-sürítmény ellentételezéseként szállították a tengeren túlra a magyar borokat.
Az elmúlt hónapokban a magyar borcégek ismét felfedezték Amerikát. Elsőként a Monarchia lépett a piacra. Mint Kovács Nimród tulajdonos elmondta: az idén kétszázezer palack magyar bort értékesítenek, amiből egymillió dolláros forgalmuk származik.
Az egyik jelentős ottani borimportőr a Kobrand az egri Gál Tibor forgalmazásába fogott, és a német tulajdonban levő, tokaji Gróf Degenfeld is megjelent boraival az amerikai piacon. A legnagyobb eséllyel kétségtelenül a Hilltop Neszmély Rt. pályázhat sikerre. Az alig másfél évtizedes cég ugyanis a kilencvenes években már meghódított egy angolszász piacot, a britet. Az általuk termelt évi 7,5 millió palack bor döntő többsége Nagy-Britanniában talál gazdára. A közelmúltban Az év borászata címet is elnyert cég a közelmúltban három kiválasztott helyszínen: New Yorkban, Bostonban és Kaliforniában kezdte el tizenegyféle hazai bor, köztük egy ötputtonyos tokaji aszú forgalmazását. Az európai kézműves tradíció hangulatát idéző borsorozat – amelynek neve is ezt tükrözi: craftsmenwine – a szaküzleteken kívül az éttermekbe is eljut. A Hilltop Neszmély Rt. hét fehérbor mellett villányi és szekszárdi vörösbort szállít, amelyek palackonként 7-8 dolláros (1400-1600 forint) áron kerülnek a polcokra. Az első szállítmány, húszezer palack már a boltokban van – de ez a mennyiség még eltörpül a cég hazai piacon forgalmazott hétszázezer palackja mellett. (mh online)