-
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.
2011.07.01. -
Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó
Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.
2010.08.30. -
Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből
Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság.
2010.06.22. -
Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen
Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.
2010.04.09.
Magyarországon keresztül az európai észak-déli autópályán - Budapest-Dubrovnyik 7 óra
Az eredeti elképzelések szerint az autópálya Zsolnáig jutott volna, a jelenlegi módosítás már tartalmazza annak továbbvitelét Budapesten keresztül a horvát-magyar határig. Az Európai Parlament illetékes bizottsága nagy többséggel elfogadta kedden, hogy az észak-déli európai közlekedési folyosó Magyarországon át jusson el egészen az Adriáig - mondta el Gurmai Zita az MTI-nek kedden.
Az eredeti elképzelések szerint az autópálya Zsolnáig jutott volna, a jelenlegi módosítás már tartalmazza annak továbbvitelét Budapesten keresztül a horvát-magyar határig. Az Európai Parlament illetékes bizottsága nagy többséggel elfogadta kedden, hogy az észak-déli európai közlekedési folyosó Magyarországon át jusson el egészen az Adriáig - mondta el Gurmai Zita az MTI-nek kedden.
Az Európai Parlament regionális politika, közlekedés turizmus bizottsága az unió elkövetkező, 2020-ig tartó közlekedésfejlesztési koncepciója tárgyalása során foglalkozott 30 projekttel, amelyek beruházási összege együttesen mintegy 700 milliárd euró.
Az eredeti elképzelések szerint az autópálya Zsolnáig jutott volna, a jelenlegi módosítás már tartalmazza annak továbbvitelét Budapesten keresztül a horvát-magyar határig. Ezzel egy öt országot összekötő észak-dél irányú tengely jön létre, amely a lengyelországi Gdansktól, a horvátországi Plocéig vezető autópályát jelenti - mondta a képviselő.
A módosítás benyújtásához, majd elfogadtatásához a bizottság többségét is meg kellett győzni, hiszen a megfigyelői státusú magyar képviselők módosító indítványokat nem nyújthatnak be és nem is szavazhatnak. Ez volt az egyetlen olyan módosító a 111-ből, amely egy megfigyelő kezdeményezésére került be.
Tavaly szeptemberben háromoldalú - magyar-horvát-bosnyák - miniszteri találkozón véglegesítették Eszéken az 5C közlekedési folyosó (Budapest-Eszék-Szarajevó-Ploce autópálya) nyomvonalát és határmetszéspontjait.
Kovács Ferenc államtitkár-helyettes akkor az MTI-nek elmondta, hogy az autópálya magyar-horvát határmetszéspontja Ivándárdánál lesz. Magyarországon 2006-ig elkészül az autópálya Budapesttől Dunaújvárosig, folytatódik az építése Szekszárdig és folynak a Szekszárd-országhatár szakasz, azon belül a Bóly-Pécs rész előkészületei. Egész hosszán Budapesttől az országhatárig 2008-2010-ig várható az autópálya megépítése, amikorra az egész 5C korridor befejezésére is számítanak.
A legnagyobb gondot és ráfordítást a mintegy 330 kilométer hosszú boszniai és hercegovinai szakasz építése igényli.
Horvátország 2004-ben elkészíti az építkezési terveket és a horvátországi szakasz kivitelezését 2005-2008-ig végzi. Zuvanic horvát közlekedési miniszter szerint időközben épülni fog Horvátországban a Split-Dubrovnik autópálya is, így Eszéktől Dubrovnikig 4 órányi lesz az út majd az 5C folyosón.