-
Ezek lesznek a 2025-ös hosszúhétvégék - két ünnep is szombatra esik majd
Öt alkalommal örülhetünk hosszú hétvégéknek 2025-ben, ugyanakkor lesz több olyan ünnepünk, amely szombatra esik. Áthelyezett munkanapokra háromszor kell számítani, egy alkalommal tavasszal, egyszer ősszel, egyszer pedig télen.
2025.01.01. -
Már megvásárolhatók a matricák
Már megvásárolhatók a 2025-re érvényes országos és vármegyei autópálya-matricák – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
2024.12.30. -
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14. -
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16.
Már 775 kilométer gyorsforgalmi út Magyarországon - sajtóközlemény
Idén minden eddiginél több gyorsforgalmi út épül Magyarországon -olvasható a Kormányszóvivői Iroda sajtóközleményében. A 2006-ra tervezett mintegy 260 kilométer, ami 11 új szakaszt jelent, többszöröse a tavaly átadott 95 kilométernyi gyorsforgalmi útnak, pedig már az is rekordnak számított.
2006.01.09. 07:28 |
Idén minden eddiginél több gyorsforgalmi út épül Magyarországon -olvasható a Kormányszóvivői Iroda sajtóközleményében. A 2006-ra tervezett mintegy 260 kilométer, ami 11 új szakaszt jelent, többszöröse a tavaly átadott 95 kilométernyi gyorsforgalmi útnak, pedig már az is rekordnak számított.
A múlt év végére 775 kilométerre nőtt a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat hossza az egy évvel korábbi 680-ról. Ez a korábban soha nem látott mértékű fejlesztés a kormány szerint az egyik legfontosabb dolog az ország jövője szempontjából. Ez ugyanis szükséges feltétele annak, hogy az ország elmaradottabb régiói felzárkózzanak, hogy az ott élő magyar polgárok ne legyenek elvágva a fejlődés, és sokszor akár még a tisztességes megélhetést biztosító munka lehetőségétől is. A kormány döntéseinek helyességét igazolják a magyar és a külföldi befektetők döntései is, hiszen az autópályák mentén eddig csaknem 300 milliárd forint értékben valósultak meg beruházások.
A tavaly átadott útszakaszok több ezer embernek teszik gyorsabbá és biztonságossá a mindennapi közlekedést. 2005-ben elkészült az M7-es autópálya újabb, 20 kilométeres szakasza. Az M5 Kiskunfélegyháza-Szeged szakaszának átadásával egy egész régió csatlakozik a sztrádahálózathoz, aminek köszönhetően Budapest kényelmesen, 90 perc alatt elérhető. Az M0-ás körgyűrű újabb szakaszával pedig végre a Ferihegyi repülőtér is bekapcsolódott az európai gyorsforgalmi úthálózatba.
A kormánynak meggyőződése, hogy a dinamikus fejlesztéseket idén sem szabad leállítani, mert a fejlesztési célok ismeretében a befektetők olyan helyszíneket is választanak, amelyekről tudják, hogy a közeljövőben autópályán is megközelíthetők lesznek. Ennek jegyében 2006-ban, a már megkezdett beruházásokkal együtt több mint 250 kilométerrel és 11 új szakasszal bővül a gyorsforgalmi úthálózat. Az autópálya eléri majd Dunaújvárost, ahol megépül az új Duna-híd is, továbbá megyeszékhelyeket, például Debrecent és Nyíregyházát.
A múlt év végére 775 kilométerre nőtt a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat hossza az egy évvel korábbi 680-ról. Ez a korábban soha nem látott mértékű fejlesztés a kormány szerint az egyik legfontosabb dolog az ország jövője szempontjából. Ez ugyanis szükséges feltétele annak, hogy az ország elmaradottabb régiói felzárkózzanak, hogy az ott élő magyar polgárok ne legyenek elvágva a fejlődés, és sokszor akár még a tisztességes megélhetést biztosító munka lehetőségétől is. A kormány döntéseinek helyességét igazolják a magyar és a külföldi befektetők döntései is, hiszen az autópályák mentén eddig csaknem 300 milliárd forint értékben valósultak meg beruházások.
A tavaly átadott útszakaszok több ezer embernek teszik gyorsabbá és biztonságossá a mindennapi közlekedést. 2005-ben elkészült az M7-es autópálya újabb, 20 kilométeres szakasza. Az M5 Kiskunfélegyháza-Szeged szakaszának átadásával egy egész régió csatlakozik a sztrádahálózathoz, aminek köszönhetően Budapest kényelmesen, 90 perc alatt elérhető. Az M0-ás körgyűrű újabb szakaszával pedig végre a Ferihegyi repülőtér is bekapcsolódott az európai gyorsforgalmi úthálózatba.
A kormánynak meggyőződése, hogy a dinamikus fejlesztéseket idén sem szabad leállítani, mert a fejlesztési célok ismeretében a befektetők olyan helyszíneket is választanak, amelyekről tudják, hogy a közeljövőben autópályán is megközelíthetők lesznek. Ennek jegyében 2006-ban, a már megkezdett beruházásokkal együtt több mint 250 kilométerrel és 11 új szakasszal bővül a gyorsforgalmi úthálózat. Az autópálya eléri majd Dunaújvárost, ahol megépül az új Duna-híd is, továbbá megyeszékhelyeket, például Debrecent és Nyíregyházát.