Már a Csendes-óceánon - 9. helyen vitorlázik Fa Nándor Új-Zélandtól délnyugatra

  A verseny 44. napján Fa Nándor és a Spirit of Hungary túljutott az Indiai-óceánon és már a Csendes-óceánon hajózik. A Vendée Globe 29 elrajtolt hajójából 20 van még versenyben. Nándi a 9. helyen vitorlázik Új-Zélandtól délnyugatra. Valamilyen víz alatti objektumnak ütközve a tőkesúlyáról levált egy jelentős darab műanyag borítás. Mindezek ellenére Nándi nagyszerűen haladt végig az Indiai-óceánon.
2016.12.21. 08:15 |
 A verseny 44. napján Fa Nándor és a Spirit of Hungary túljutott az Indiai-óceánon és már a Csendes-óceánon hajózik. A Vendée Globe 29 elrajtolt hajójából 20 van még versenyben. Nándi a 9. helyen vitorlázik Új-Zélandtól délnyugatra. Valamilyen víz alatti objektumnak ütközve a tőkesúlyáról levált egy jelentős darab műanyag borítás. Mindezek ellenére Nándi nagyszerűen haladt végig az Indiai-óceánon.
A versenyen december 19-én ketten is hajójukra végzetes balesetet szenvedtek. A Spirit of Hungary közvetlen vetélytársa Stéphane Le Diraison elvesztette az árbócát. A legfrissebb hírek szerint egy a beksztéget tartó verete tört el és ez okozta a bajt. A francia versenyző egy 7 méteres segédrudazatot eszkábált és azzal vitorlázik Melbourne felé. Várhatóan bő egy hét alatt érhet oda. (Az eredménylistán még szerepel, de természetesen kiállt a versenyből.)
A nyolcadik helyen vitorlázó Thomas Ruyant pedig feltehetően egy vízfelszín közelében úszó elveszett konténernek rohanhatott neki 15-17 csomós sebességgel, amitől lényegében letört a hajójának az orra. A versenyző szerencsére éppen feküdt, amikor a hajó az ütközéstől megállt. Ruyant egész éjjel 40 csomós szélben és nagy hullámzásban küszködve - grósz nélkül, luvba húzott elővitorlával sodródva - haladt Új-Zéland, Bluff kikötője felé, miközben a helyzete egyre romlik. December 20-án kedden 50 mérföldnyire volt a menedéket jelentő kikötőtől. A szivattyúja nem működik, a hajó orra már szinte teljesen elvált a test többi részétől és jórészt a víz alá merül. Mivel a súlya kiemeli a hajó hátsó részét, ezért a cockpitbe ömlő hullámok sem folynak ki. Ruyant szeretné megmenteni a hajóját. A mentéssel igyekezniük kell, mert a szél újabb erősödése várható.
 
December 20-án délután újabb hajón keletkezett komoly hiba: Új-Zélandtól 2000 mérföldyire keletre a verseny 3-4. helyén vitorlázó Paul Meilhat hajóján (SMA, a leggyorsabb DSS-néküli IMOCA 60 a versenyben) a tőkesúlyt mozgató hidraulika dugattyú törése miatt a tőkesúly a szél alatti oldalra billent. Meilhat irányt változtatva észak felé tart, és igyekszik a tőkesúlyt függőleges állapotba hozni és rögzíteni.