Már a hidakat építik az elkerülőn

 Az új nyomvonalon, 7 km hosszan, 2x2 forgalmi sávon épül Székesfehérvár nyugati elkerülő útja. A szakemberek jelenleg hídépítési és földmunkákat végeznek, de folyamatban van a javítórétegek építése, valamint vízépítési munkák kivitelezése is. A főpályán épülő felüljárón már beemelték a gerendát, a Gaja patak felett pedig a felüljáró hídfő zsaluzása és vasszerelése készül.
A munkálatokról a NIF Zrt. a közösségi oldalán közölt fényképeket
2015.03.26. 19:00 |
Az új nyomvonalon, 7 km hosszan, 2x2 forgalmi sávon épül Székesfehérvár nyugati elkerülő útja. A szakemberek jelenleg hídépítési és földmunkákat végeznek, de folyamatban van a javítórétegek építése, valamint vízépítési munkák kivitelezése is. A főpályán épülő felüljárón már beemelték a gerendát, a Gaja patak felett pedig a felüljáró hídfő zsaluzása és vasszerelése készül.
A munkálatokról a NIF Zrt. a közösségi oldalán közölt fényképeket
Épül a javítóréteg Székesfehérvár nyugati elkerülő útjának főpályáján.
Az új nyomvonalon 7 km hosszan, 2x2 forgalmi sávon épülő nyugati elkerülő út gyors és biztonságos áthaladást fog biztosítani az M7 autópálya, Győr illetve a 8 sz. főút irányába. Az elkerülő út az M7-es autópálya 8. és 63. sz. utak csomópontjánál kezdődik. A nyomvonal érinti a Gaja patak, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Fekete-hegyi árkot. Csór község területére az Iszkaszentgyörgyi árkot keresztezve jut el, a 8. sz. főúthoz. A szakaszon 8 felüljárót és 2 különszintű csomópontot építenek: az egyik elválási csomópontként a már megépült 8 sz. és a 7 sz. főút közös szakaszán az Aszalvölgyi árok közelében, a másik csatlakozva a 8. sz. főút Csór települést elkerülő szakaszához.
A Gaja-patak felett épülő felüljáró hídfő zsaluzása és vasszerelése zajlik.
Az elkerülő út átadását követően nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Feketehegyet, hanem egyúttal a városrész mentesül az áthaladó teherforgalomtól. A 8. sz. és a 7. sz. főút találkozásánál a feketehegyi körforgalomnál megszűnnek majd a főleg nyári időszakra jellemző dugók, a zajterhelés a környéken jelentősen mérséklődik.
Gerenda beemelése a főpályán épülő felüljárón, a csomóponti ágak felett.
A 8. sz. főutat 42 km hosszan korszerűsítik, 2016 második félévére, 2x2 sávos gyorsforgalmi úttá fejlesztik a Székesfehérvár-Herend közötti szakaszt, amelyen 110km/h sebességgel lehet majd közlekedni. Új elkerülő utakat (Várpalota, Veszprém, Székesfehérvár) és biztonságos külön-szintű csomópontokat építenek, valamint burkolat megerősítést illetve négysávosítást végeznek az M7-es autópálya 63. sz. út csomópontjától a Veszprém megyei Herend között.

Városfejlesztés

  1. Felépült a kórhát új tömbje

    Szinte minden részletében elkészült a kórház új belgyógyászati épülettömbje. Három emeletes épületet alakítottak ki összesen mintegy 120 ággyal, ami helyet ad majd a pulmonológiai, az onkológiai és az infektológiai osztályoknak is. A vadonatúj épületről most Magyarország Kormánya osztott meg egy videót.

    2024.11.18.
  2. Megszépül a kis park

    A Zsuzsanna-forrásnál több mint ezer évelő növényt ültetett a napokban a Városgondnokság. Ezen a területen nagyméretű vadgesztenyefák találhatók, amik méretükből adódóan teljesen leárnyékolják a parkot. Éppen ezért árnyéktűrő, gyeppótló növényeket válogatott a tervező Homoki László a Városgondnokság kertészmérnöke.

    2024.11.15.
  3. Fákat és több ezer évelőt is ültetnek

    A Városgondnokság kertészei elkezdték a Prohászka liget teljes felújítását. A parknak a szerkezete nem fog változni, minden marad az eredeti formában, de teljesen megújul a fűfelület, ami összesen 1200 négyzetméter, felújítják a sétányokat 832 négyzetméteren, fákat ültetnek és több mint 2100 tő évelő növény is kerül a parkba.

    2024.11.13.
  4. BIM alapú tervezés a Jákyban

    Hétfőn délelőtt adták át a MASTERPLAST segítségével és támogatásával létrehozott új, digitális tantermet a Székesfehérvári SZC Jáky József Technikumban. A teremben a diákok a BIM (Building Information Modelling/Management) tervezőprogram használatát tanulhatják meg.

    2024.11.11.