Már érzi a válságot a magyar vállalkozások háromnegyede

A magyar cégek 78 százaléka már saját bőrén is érzékeli a gazdasági válság negatív hatásait, miközben 38 százalékuknak még terveik sincsenek a recesszió átvészelésére a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) felmérése szerint.
A társaság - több mint száz cégvezető, logisztikai és beszerzési vezető megkérdezésével végzett - nem reprezentatív felmérése szerint a nagyobb vállalatokat és a kis és középvállalatokat (kkv) hasonló arányban érinti a válság.

2009.01.14. 08:48 |
A magyar cégek 78 százaléka már saját bőrén is érzékeli a gazdasági válság negatív hatásait, miközben 38 százalékuknak még terveik sincsenek a recesszió átvészelésére a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) felmérése szerint. A társaság - több mint száz cégvezető, logisztikai és beszerzési vezető megkérdezésével végzett - nem reprezentatív felmérése szerint a nagyobb vállalatokat és a kis és középvállalatokat (kkv) hasonló arányban érinti a válság.

Hozzáteszik: az 500 főnél többet alkalmazó társaságok esetében szembeötlő a belső kommunikáció gyengesége, mivel ezeknél a vállalatoknál a válaszadók mintegy fele állította, hogy nem tudja milyen intézkedések léptek életbe a válsággal kapcsolatban.

A megkérdezettek háromnegyede az értékesítés visszaesését várja a gazdasági válságtól, likviditási nehézségekkel pedig 38 százalékuk számol - olvasható a közleményben. Az MLBKT hangsúlyozza: egyre nehezebbé válik a stratégiai tervezés, a megkérdezett vállalatok 27 százaléka jelzett hasonló problémákat. A résztvevők közül többen említették, hogy nincsenek elegendő információik a várható kormányzati intézkedésekről.

A felmérés eredményei szerint az élelmiszer- és gyógyszeripari cégek mindennapi működésébe még nem gyűrűzött be a válság, de a szakemberek arra számítanak, hogy a közeljövőben ezeken a területeken is komoly problémák adódhatnak.

Gazdaság

  1. Használt autót Fehérvárról

    Az egyik legnépszerűbb magyar használtautó-portál összegyűjtötte a 2024-es esztendő legjeit. ezekből kiderült, hogy a legtöbb autóhirdetést az idén - mintegy 36 ezret - Székesfehérváron adták fel.

    2024.12.19.
  2. Kyndryl munkavállalói élmény

    A Kyndryl a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója Magyarországon elnyerte a Great Place To Work® minősítést™. A rangos elismerés kizárólag azon alapul, hogy a jelenlegi munkatársak mit mondanak a Kyndrylnél szerzett tapasztalataikról. A Great Place To Work® a munkahelyi kultúra, a munkavállalói élmény és a vezetői magatartás globális elismerése, amely bizonyítottan piacvezető bevételt, a munkavállalók megtartását és fokozott mértékű innovációt eredményez.

    2024.12.16.
  3. Videoton évzáró

    A Videoton vállalatcsoport idei nettó árbevétele 300 milliárd forint körül alakulhat - jelentette be a cégcsoport elnök-vezérigazgatója pénteki évzáró ünnepségükön. Széles Gábor elmondta, hogy árbevételük valamelyest csökkent az előző évhez képest. Legutóbb a 2009-es gazdasági válság évében volt némi csökkenés a korábbi üzleti év árbevételéhez képest - jegyezte meg.

    2024.12.13.
  4. Székesfehérvár Gazdaságáért

    Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat kedden este a Hiemer-házban. A 2024-es esztendő díjazottja Kis István, a Harman Becker Kft. korábbi ügyvezető igazgatója. A szakmájában elismert, köztiszteletben álló szakember Székesfehérvár gazdasági fejlődésének előmozdítása érdekében végzett kiemelkedő szakmai munkája elismeréseként vehette át az elismerést.

    2024.12.04.