Már érzi a válságot a magyar vállalkozások háromnegyede

A magyar cégek 78 százaléka már saját bőrén is érzékeli a gazdasági válság negatív hatásait, miközben 38 százalékuknak még terveik sincsenek a recesszió átvészelésére a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) felmérése szerint.
A társaság - több mint száz cégvezető, logisztikai és beszerzési vezető megkérdezésével végzett - nem reprezentatív felmérése szerint a nagyobb vállalatokat és a kis és középvállalatokat (kkv) hasonló arányban érinti a válság.

2009.01.14. 08:48 |
A magyar cégek 78 százaléka már saját bőrén is érzékeli a gazdasági válság negatív hatásait, miközben 38 százalékuknak még terveik sincsenek a recesszió átvészelésére a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) felmérése szerint. A társaság - több mint száz cégvezető, logisztikai és beszerzési vezető megkérdezésével végzett - nem reprezentatív felmérése szerint a nagyobb vállalatokat és a kis és középvállalatokat (kkv) hasonló arányban érinti a válság.

Hozzáteszik: az 500 főnél többet alkalmazó társaságok esetében szembeötlő a belső kommunikáció gyengesége, mivel ezeknél a vállalatoknál a válaszadók mintegy fele állította, hogy nem tudja milyen intézkedések léptek életbe a válsággal kapcsolatban.

A megkérdezettek háromnegyede az értékesítés visszaesését várja a gazdasági válságtól, likviditási nehézségekkel pedig 38 százalékuk számol - olvasható a közleményben. Az MLBKT hangsúlyozza: egyre nehezebbé válik a stratégiai tervezés, a megkérdezett vállalatok 27 százaléka jelzett hasonló problémákat. A résztvevők közül többen említették, hogy nincsenek elegendő információik a várható kormányzati intézkedésekről.

A felmérés eredményei szerint az élelmiszer- és gyógyszeripari cégek mindennapi működésébe még nem gyűrűzött be a válság, de a szakemberek arra számítanak, hogy a közeljövőben ezeken a területeken is komoly problémák adódhatnak.

Gazdaság

  1. Pékségeket ellenőrizte

    Huszonnégy pékséget ellenőriztek az online pénztárgépekből érkező forgalmi adatok nyomán, és tizenhárom üzletben állapítottak meg súlyos mulasztást a nyugtaadásnál a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Fejér vármegyei ellenőrei.

    2024.08.09.
  2. Fehérvári konténerek Párizsban

    A 2024-es nyári olimpia nemcsak a sport iránti szenvedély ünnepe, hanem a fenntarthatóság és a környezettudatosság fejlődésének kulcsfontosságú állomása is. A párizsi olimpia a sportolók kiemelkedő teljesítménye mellett a fenntartható megoldások és a társadalmi felelősségvállalás hangsúlyozására is fókuszál. A Continest, mint az összecsukható konténerek vezető gyártója is szerepet játszik ebben a zöld forradalomban.

    2024.08.06.
  3. Nyit az új Ecofamily

    Az Ecofamily magyar üzlethálózat egy életérzés, egy közösség, ahol az emberi alapértékek, a szeretet, a hála és az öröm inspirál mindent, amit napról napra tesznek. Immár 20 éve elköteleződtek dolgozóik és vásárlók jólléte mellett. Hálózatuk 63 üzletből áll, és közel 1500 munkatársuk egységet alkotva halad azon az úton, amit megálmodtak.

    2024.08.06.
  4. Ikarus buszok Lengyelországban

    Augusztus 1-től állnak forgalomba a lengyelországi Szczecinek városban az Ikarus zéró emissziós buszai, amelyek megérkezésével a legrégebbi belsőégésű járműveket kivonják a forgalomból. Ilyen elektromos Ikarus buszok közlekednek Székesfehérváron is már lassan két éve.

    2024.07.26.