-
XVIII. Fejér vármegyei Prima Díj
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Fejér Vármegyei Szervezete tizennyolcadik alkalommal adta át a Fejér Vármegyei Prima díjakat, az elismeréseket idén is olyan személyek, illetve intézmények vehették át, akik a saját területükön maradandót alkottak. A Prima díjat idén Prof Dr. Györök György egyetemi tanár, Janota Zoltán tizenkilencszeres Ironman, Dr. Szekeres Ferenc szájsebész szakorvos és Dr. Gruiz Andrea gyermekorvos vehette át. Az ünnepség keretében adták át az idei "Év Vállalkozója" díjakat is.
2024.11.22. -
Openhouse iroda nyílt
Pénteken délelőtt ünnepélyes keretek között nyitották meg az Openhouse Ingatlan hálózat székesfehérvári franchise partnerének új irodáját a Távirda utca 39. szám alatt. A cég, amely bérleményből költözött saját tulajdonú ingatlanba, az elmúlt években piacvezető lett a városban és sikeresnek mondhatja magát mind a hitel-, mind pedig az ingatlan üzletágban.
2024.11.22. -
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15.
Már érzi a válságot a magyar vállalkozások háromnegyede
A magyar cégek 78 százaléka már saját bőrén is érzékeli a gazdasági válság negatív hatásait, miközben 38 százalékuknak még terveik sincsenek a recesszió átvészelésére a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) felmérése szerint.
A társaság - több mint száz cégvezető, logisztikai és beszerzési vezető megkérdezésével végzett - nem reprezentatív felmérése szerint a nagyobb vállalatokat és a kis és középvállalatokat (kkv) hasonló arányban érinti a válság.
2009.01.14. 08:48 |
A magyar cégek 78 százaléka már saját bőrén is érzékeli a gazdasági válság negatív hatásait, miközben 38 százalékuknak még terveik sincsenek a recesszió átvészelésére a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) felmérése szerint. A társaság - több mint száz cégvezető, logisztikai és beszerzési vezető megkérdezésével végzett - nem reprezentatív felmérése szerint a nagyobb vállalatokat és a kis és középvállalatokat (kkv) hasonló arányban érinti a válság.
Hozzáteszik: az 500 főnél többet alkalmazó társaságok esetében szembeötlő a belső kommunikáció gyengesége, mivel ezeknél a vállalatoknál a válaszadók mintegy fele állította, hogy nem tudja milyen intézkedések léptek életbe a válsággal kapcsolatban.
A megkérdezettek háromnegyede az értékesítés visszaesését várja a gazdasági válságtól, likviditási nehézségekkel pedig 38 százalékuk számol - olvasható a közleményben. Az MLBKT hangsúlyozza: egyre nehezebbé válik a stratégiai tervezés, a megkérdezett vállalatok 27 százaléka jelzett hasonló problémákat. A résztvevők közül többen említették, hogy nincsenek elegendő információik a várható kormányzati intézkedésekről.
A felmérés eredményei szerint az élelmiszer- és gyógyszeripari cégek mindennapi működésébe még nem gyűrűzött be a válság, de a szakemberek arra számítanak, hogy a közeljövőben ezeken a területeken is komoly problémák adódhatnak.
Hozzáteszik: az 500 főnél többet alkalmazó társaságok esetében szembeötlő a belső kommunikáció gyengesége, mivel ezeknél a vállalatoknál a válaszadók mintegy fele állította, hogy nem tudja milyen intézkedések léptek életbe a válsággal kapcsolatban.
A megkérdezettek háromnegyede az értékesítés visszaesését várja a gazdasági válságtól, likviditási nehézségekkel pedig 38 százalékuk számol - olvasható a közleményben. Az MLBKT hangsúlyozza: egyre nehezebbé válik a stratégiai tervezés, a megkérdezett vállalatok 27 százaléka jelzett hasonló problémákat. A résztvevők közül többen említették, hogy nincsenek elegendő információik a várható kormányzati intézkedésekről.
A felmérés eredményei szerint az élelmiszer- és gyógyszeripari cégek mindennapi működésébe még nem gyűrűzött be a válság, de a szakemberek arra számítanak, hogy a közeljövőben ezeken a területeken is komoly problémák adódhatnak.