-
Örömteli évkezdés
Újabb jelentős állomásához érkezett a székesfehérvári iskolafelújítási program, elkészült ugyanis az egykori Ybl Miklós Általános Iskola felújítása. A szomszédos Kodolányi János Gimnázium befogadására alakították át az épületet, melyet a diákok és tanáraik máris birtokba vettek a téli szünet utáni első tanítási napon.
2025.01.06. -
Az üzempróbák is befejeződtek
Januárban birtokba adják a Fejér-B.Á.L. és az Épkar konzorcium által épített székesfehérvári belgyógyászati tömböt. - számolt be a magyarépítők.hu. Az épület teljes egészében elkészült, minden gépészeti beszabályozás, üzempróba befejeződött.
2024.12.25. -
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13.
Mederkotrással kezdődik a Csónakázó-tó és környékének fejlesztése
Megkezdődik a Csónakázó-tó mederkotrása és partjavítása. A tervek szerint a nyár végére körbe lehet sétálni és biciklizni a tavat, megújul a közvilágítás és csónakházat is építenek. A felújítás még tavaly novemberben a vízeresztéssel vette kezdetét és a tóból a Varga-csatornán keresztül több mint 52 ezer köbméter vizet eresztettek le, hogy a tómeder szikkadása után megkezdődhessen a kotrás.
2016.02.09. 12:10 |
Megkezdődik a Csónakázó-tó mederkotrása és part- rekonstrukciója. A tervek szerint a nyár végére körbe lehet sétálni és biciklizni a tavat, megújul a közvilágítás és csónakházat is építenek. A felújítás még tavaly novemberben a vízeresztéssel vette kezdetét és a tóból a Varga-csatornán keresztül több mint 52 ezer köbméter vizet eresztettek le, hogy a tómeder szikkadása után megkezdődhessen a kotrás.
A felújítás után ismét megnyílik a lehetőség a csónakázásra és újra telepítenek halakat a tóba. A part mentén nádas sávok kialakításával és part menti növényzet telepítésével fogják erősíteni a természetes partvédelmet. A tervek szerint a Csónakázó-tó mederkotrása és partfalfelújítása után, a kibővített szigeten lesz a végső helye a Deák Dénes-kútnak, melyet még 2014 októberében bontottak el a Bartók Béla téren.
„Ez a beruházás több lépcsőben megvalósuló városrészi rehabilitációt is jelent. Három-négy évvel ezelőtt még máshogyan nézett ki ez a környék, azóta megtörtént a Koronás Park fejlesztése, magánberuházásban egy négycsillagos szálloda épült, megújult a Bregyó sportcentrum és egy további sportcélú ingatlanfejlesztés is megvalósult a kosárlabda szövetséggel közösen. Hamarosan a Ligetsor felújításának pályázati anyagát is ismertetni fogjuk.” – mondta el Székesfehérvár polgármestere a fejlesztés kapcsán.
Dr. Cser-Palkovics András kiemelte, hogy továbblépést jelent majd a Csónakázó-tó rehabilitációja a Modern Városok Program keretében megvalósuló középiskolai kampusz kialakításával együtt. „A tó környékén újraalkotjuk a közösségi teret, erre sokan vártak már azok közül, akik szeretnek a tóparton sétálni, horgászni és a fejlesztések eredményeként csónakázásra is lehet majd használni a tavat.” – hangsúlyozta. „A beruházás a Sóstó rehabilitációjával együtt valósul meg kormányzati támogatásnak köszönhetően. Biztosa vagyok benne, hogy sokan kísérik majd figyelemmel a következő hetek munkáját. A kivitelezés idejére a lakosság türelmét kérjük, a végeredmény mindenkit kárpótol majd.” – tette hozzá Székesfehérvár polgármestere.
A Csónakázó-tó az 1960-as évek elején épült, de teljesen csak a 70-es évek végére építették ki. 1978-79-ben mélyítették utoljára a tavat és a kitermelt földdel a környező mély területeket töltötték fel, illetve mind a két tavon sziget alakítottak ki. A felső tavat, ami egy 60 cm átmérőjű csövön keresztül kapcsolatban van a Csónakázó-tóval a Gaja-Malomcsatorna tölti, lecsapolását pedig a Varga csatorna biztosítja.
Bozai István városgondnok felidézte, hogy a Csónakázó-tó leengedése látványos momentum volt, le kellett engedni a vizet ahhoz, hogy egész télen szikkadni tudjon a felgyülemlett iszap. „A leengedés előtt megmérték az iszapot, 70 ponton végeztek geodéziai felmérést. Húsz és hatvan centiméter közötti átlagos iszapmennyiséget mértek, de helyenként egy métert meghaladó iszapvastagság is volt a tóban. A leengedéssel párhuzamosan a tó lehalászása is megtörtént, azóta várjuk hogy átadhassuk a munkaterületet és megkezdődhessen a munka. Az összekotort iszapot a part mentén rakják le, egy részével a sziget méretét növelik.” - mondta el a városgondnok.
Mészáros Attila alpolgármester a fejlesztésről elmondta, hogy a beruházás első ütemében a mederkotrás után a mintegy 1600 méteres partfalat erősítik meg, illetve építik ki a hiányzó szakaszokat: „Ennek elvégzését a kivitelező 5 hónapos határidővel vállalta. Közben ezzel párhuzamosan zajlik a környék fejlesztése: a Csónakázó-tavat a jövőben teljesen körül lehet járni, futni, kerékpározni – egy része betonos-térköves kiépítésű, egy része pedig murvás kialakítású lesz. Megújul a közvilágítás és a sziget is, sétánnyal, új padokkal, a szabadidő kellemes eltöltésére. A Közgyűlés nemrégiben döntött arról, hogy a Deák Dénes-kutat a szigetre telepíti át, az előkészületi munkálatokat a Városgondnokság megkezdte.” Az alpolgármester elmondta továbbá, hogy csónakházat építenek öltözőkkel és kiszolgáló létesítményekkel, hogy a vízi sportok szerelemesei és a pihenni vágyók örömére valóban csónakázható legyen a tó.
A kivitelezést a Bontás- és Kotrástechnika Építőipari Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. végzi. Berekvölgyi József, a cég vezetője elmondta, hogy a munka során 13-14 ezer köbméter iszapot kotornak ki a kommunális hulladékkal együtt. A felszínen látható hulladék összegyűjtésével kezdik a munkát, amelynek végeztével látványosan tisztul majd a tó vize. A leürítő zsilip közelében és a sziget két oldalán iszapcsapdákat alakítanak ki, mely részben meggátolja az iszapnak a tó középső részén való lerakódását, ahonnan nehezen távolítható el.