-
Ezek lesznek a 2025-ös hosszúhétvégék - két ünnep is szombatra esik majd
Öt alkalommal örülhetünk hosszú hétvégéknek 2025-ben, ugyanakkor lesz több olyan ünnepünk, amely szombatra esik. Áthelyezett munkanapokra háromszor kell számítani, egy alkalommal tavasszal, egyszer ősszel, egyszer pedig télen.
2025.01.01. -
Már megvásárolhatók a matricák
Már megvásárolhatók a 2025-re érvényes országos és vármegyei autópálya-matricák – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
2024.12.30. -
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14. -
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16.
Még nem lehet átadni az M6-os új szakaszát - ideiglenes forgalomba helyezés még márciusban
A gazdasági és közlekedési miniszter szombaton megvizsgálta az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros közötti szakasz építését, majd megjegyezte: az említett szakasz nem úgy néz ki, mint amit a közeljövőben át lehetne adni. A miniszter leszögezte, hogy csak akkor veszik át az autópályaszakaszt, ha az a szerződésnben foglaltaknak megfelelően, teljes egészében elkészül. A magyar állam nem fogja fizetni a rendelkezésre állási díjat addig, amíg nem lesz kész a szerződésben szereplő minőségben a teljes útpálya. A szakasz ideiglenes forgalomba helyezésének határideje 2006. március 31.
A gazdasági miniszter szombaton megvizsgálta az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros közötti szakaszának építését, majd megjegyezte: a pálya egyelőre nincs átadható állapotban. Leszögezte, hogy csak akkor veszik át az említett szakaszt, ha az a szerződésben foglaltaknak megfelelően, teljesen elkészül.
Magyarországon 2002 és 2006 között 511 kilométer autópálya épül, amelyből 64 kilométert az előző kormány készített elő - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter szombaton. Az 511 kilométernek mintegy felét 2005. év végéig átadták, a másik felét 2006. év végéig adták, illetve adják át.
Három útszakasz készül el a közeljövőben
Idén az első negyedévében két új - a Pécs-Bóly-Szekszárd, illetve a Balatonkeresztúr-Nagykanizsa - szakasz építésének előkészítése kezdődött meg. Eddig átadták a Nyíregyházát elkerülő 15,4 kilométeres, illetve a Szeged-Röszke közötti 14,5 kilométeres szakaszt.
Jelenleg három útszakasz építése befejezéshez közeledik: az M35-ös Debrecent elkerülő 13 kilométeres szakasza, az Ordacsehi-Balatonkeresztúr 26 kilométeres M7-es autópályaszakasz, illetve az M6-os autópálya Érdi tető-Dunaújváros közötti rész.
További átadások az év végig
Az év végéig további szakaszok átadását tervezik: az M7-es Zamárdi-Balatonszárszó, az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza, az M35-ös Görbeháza-Debrecen, az M7-es autópálya Nagykanizsa és Becsehely közötti szakaszokat, továbbá az M8-as autópálya dunaújvárosi Duna-hidat, illetve az 51-es számú főút Dunavecse-Apostag elkerülő utat. Március 27-én átadják az M7-es autópálya Ordacsehi-Balatonkeresztúr közötti szakaszát.
Még nem lehet átadni az M6-os új szakaszát
A miniszter szombaton megvizsgálta az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros közötti szakasz építését, majd megjegyezte: az említett szakasz nem úgy néz ki, mint amit a közeljövőben át lehetne adni. A miniszter leszögezte, hogy csak akkor veszik át az autópályaszakaszt, ha az a szerződésnben foglaltaknak megfelelően, teljes egészében elkészül. A magyar állam nem fogja fizetni a rendelkezésre állási díjat addig, amíg nem lesz kész a szerződésben szereplő minőségben a teljes útpálya - mondta Kóka János. A szakasz ideiglenes forgalomba helyezésének határideje 2006. március 31.
A következő ciklusban az eddigi erőltetett autópálya-építésből fokozatosan a kétszer kétsávos útfejlesztések irányába kell elmozdulni. Kóka szerint új szabályozással 20 százalékkal lehet csökkenteni az autópálya-építés költségeit.