-
Ikarus buszok Lengyelországban
Augusztus 1-től állnak forgalomba a lengyelországi Szczecinek városban az Ikarus zéró emissziós buszai, amelyek megérkezésével a legrégebbi belsőégésű járműveket kivonják a forgalomból. Ilyen elektromos Ikarus buszok közlekednek Székesfehérváron is már lassan két éve.
2024.07.26. -
Munkaerőpiaci támogatások
A Széchenyi Terv Plusz program keretében megvalósuló GINOP PLUSZ-3.1.1-23-2023-00001 „Pillér” projekt célja a munkaerő-kínálat bővítése és fejlesztése, az álláskeresők és inaktívak foglalkoztathatóságának javítása, valamint a program célcsoportjába tartozók nyílt munkaerőpiacon való tartós integrációja.
2024.07.18. -
Megújult az Alpha Patika
A megújult Alpha Patika avatóünnepségére került sor hétfőn a József Attila utca 39. szám alatt. Alma referencia patikaként működik a dr. Horváth Máté által vezette gyógyszertár. Szélesebb választékkal, és jelentősen kibővült kiszolgálótérrel találkozhatnak a betegek és azok, akik egészségmegőrzés céljából vásárolnak patikai termékeket.
2024.07.01. -
NAV ellenőrzések
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai a Velencei-tó térségében ellenőrzik a számla- és nyugtaadást továbbá fokozottan ellenőrzik a jövedéki kiskereskedőknél a jövedéki termékek eredetét. A szezonáliszöldség- és gyümölcsértékesítőknél illetve a fagylalt értékesítőknél ellenőrzik a nyugtaadást valamint az alkalmazottak bejelentését.
2024.06.27.
Megalapozott panaszok a biztosítók ellen
Az év első három hónapjában nem csak, hogy több mintegy ezer panasz érkezett a pénzügyi területen dolgozó cégek ellen, de ezek jó része megalapozott is volt. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) 1040 fogyasztói panasz érkezett az első negyedévben, ebből mintegy 322 esetben lezárult a vizsgálat, amely a panaszok több mint ötödét tartotta jogosnak. A legproblematikusabbnak ítélt szolgáltatások a számlavezetés, a bankkártya és az elektronikus bankolás volt, amelyek ráadásul túlnyomórészt jogosnak bizonyultak.
Az év első három hónapjában nem csak, hogy több mintegy ezer panasz érkezett a pénzügyi területen dolgozó cégek ellen, de ezek jó része megalapozott is volt. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) 1040 fogyasztói panasz érkezett az első negyedévben, ebből mintegy 322 esetben lezárult a vizsgálat, amely a panaszok több mint ötödét tartotta jogosnak. A legproblematikusabbnak ítélt szolgáltatások a számlavezetés, a bankkártya és az elektronikus bankolás volt, amelyek ráadásul túlnyomórészt jogosnak bizonyultak.
Az arány eddig a biztosítási területen a legrosszabb itt a lezárt ügyek 45 százaléka volt megalapozott, igaz, ez mindössze 31 darabot jelentett. A beérkezett beadványok egyébként ezúttal közel fele-fele arányban oszlottak meg pénz- és tőkepiaci – elsősorban a banki - illetve a biztosítási és pénztári szektor között.
A PSZÁF a panaszok számának növekedését a pénzügyi szolgáltatások bővülésére, a fogyasztói érzékenység növekedésére, valamint a felügyelet ismertségének szélesedésére vezeti vissza. A legproblematikusabbnak ítélt szolgáltatások a számlavezetés, a bankkártya és az elektronikus bankolás volt, amelyek ráadásul túlnyomórészt jogosnak bizonyultak.