Megkezdődtek a jelentősebb autópálya-felújítási munkálatok

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. idei fenntartási programjának jelentősebb munkálatai május első hetében indultak, jó egy hónappal korábban, mint a tavalyi esztendőben. Néhány kisebb beruházás és a 2006-ról áthúzódó hídfelújítások ugyanakkor már áprilisban elkezdődtek. Ez utóbbi keretében május első hetében tizennyolc híd és négy felüljáró felújítása és korrózióvédelmi munkáinak elvégzése kezdődik meg. A félpályás terelés kiépítésével május elején vette kezdetét a társaság idei felújítási programjának legjelentősebb felvonása, melynek során a kivitelezők az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a 145. és 160. km-szelvény közé eső szakaszon újítják fel a burkolatot.
2007.05.14. 08:01 |
 Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. idei fenntartási programjának jelentősebb munkálatai május első hetében indultak, jó egy hónappal korábban, mint a tavalyi esztendőben. Néhány kisebb beruházás és a 2006-ról áthúzódó hídfelújítások ugyanakkor már áprilisban elkezdődtek.

A félpályás terelés kiépítésével május 2-án vette kezdetét a társaság idei felújítási programjának legjelentősebb felvonása, melynek során a kivitelezők az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a 145. és 160. km-szelvény közé eső szakaszon újítják fel a burkolatot. A munkálatok július végéig tartanak, majd a Forma-1 Magyar Nagydíját követően ugyanezen szakasz másik oldalán folytatódnak, és várhatóan október első felében fejeződnek be. A mintegy 1,3 milliárd forint nettó értéket képviselő beruházás ezen felül tizenegy aluljáró és két felüljáró teljes felújítását is magában foglalja. A projekt érdekessége, hogy a burkolatcserét és az újjáépítést az úgynevezett Remix technológia segítségével végzik. Ennek során a korábbi aszfaltréteg felmart darabjait speciális gépek segítségével a helyszínen összezúzzák, és az így keletkezett zúzalékot az új burkolatba dolgozzák, ami jelentős költség- és anyagmegtakarítást jelent. A munkálatok kivitelezésére a Viadom Zrt. és a Betonút Zrt. által alkotott V/B/2007 konzorcium kapott megbízást, mivel összességében ők tették a legkedvezőbb ajánlatot a közbeszerzési pályázaton.

Szintén május 2-án kezdődött az M3-as autópálya káli szakaszának burkolatfelújítása, amely a Budapest felé vezető bal pálya 80-82. és 94-97. km-szelvényei közötti részeit érinti. A munkálatok befejezése az előzetes tervek szerint június 14-én várható. Az autósok az érintett szakaszon félpályás forgalomterelésre számíthatnak. Az ÁAK Zrt. közbeszerzését nettó 218 millió forintos ajánlattal az EGÚT Egri Útépítő Zrt. nyerte.

Az M3-as és az M30-as autópályák - rendkívüli balesetveszélyt jelentő - vízmegállásos szakaszainak megszüntetése érdekében május 7. és 21. között forgalomterelés mellett átépítési munkálatok zajlanak a következő pontokon: M3-as autópálya, jobb pálya 168. km, M30-as, jobb pálya 9. km, M30-as, jobb pálya 26. km, M30-as, bal pálya 28. km. A beruházások összértéke mintegy 36 millió forint, a nyertes kivitelező ezeken a helyszíneken is az EGÚT Egri Útépítő Zrt. lett.

A korábbi évekhez hasonlóan - a fenntartási program szerves részeként - idén is folytatódik az ÁAK Zrt. hídfelújítási programja. Ennek keretében május első hetében tizennyolc híd és négy felüljáró felújítása és korrózióvédelmi munkáinak elvégzése kezdődik meg. A hét beruházási csomag összértéke megközelíti a 600 millió forintot, melyek közül öt esetben a Strabag Zrt., és egy-egy esetben a Polár Húsz Kft. valamint a Betonplasztika Kft. a kivitelező.

Bár nem az ÁAK Zrt. fenntartási tervébe tartozik, a forgalomkorlátozások miatt mégis említést érdemel az M3-as autópálya és az M0-s autóút csomópontjának építése. A munkálatok miatt az év folyamán többször is jelentős terelésekre kell számítani az M3-as autópálya 13. km-szelvényénél.