-
Örömteli évkezdés
Újabb jelentős állomásához érkezett a székesfehérvári iskolafelújítási program, elkészült ugyanis az egykori Ybl Miklós Általános Iskola felújítása. A szomszédos Kodolányi János Gimnázium befogadására alakították át az épületet, melyet a diákok és tanáraik máris birtokba vettek a téli szünet utáni első tanítási napon.
2025.01.06. -
Az üzempróbák is befejeződtek
Januárban birtokba adják a Fejér-B.Á.L. és az Épkar konzorcium által épített székesfehérvári belgyógyászati tömböt. - számolt be a magyarépítők.hu. Az épület teljes egészében elkészült, minden gépészeti beszabályozás, üzempróba befejeződött.
2024.12.25. -
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13.
Megnyílt a forgalom előtt a székesfehérvári nyugati elkerülő út új szakasza
A hét kilométer hosszú, új nyomvonalon megépült 2x2 forgalmi sávos elkerülő út befejező üteme határidőre elkészült. Az út átadásával a közlekedés gyorsabb és biztonságosabb lesz, jelentősen mérséklődik a zajterhelés, csökken a tranzitforgalom Székesfehérváron és megszűnnek a főleg a nyári időszakra jellemző dugók.
2016.07.18. 11:02 |
A hét kilométer hosszú, új nyomvonalon megépült 2x2 forgalmi sávos elkerülő út befejező üteme határidőre elkészült. Az út átadásával a közlekedés gyorsabb és biztonságosabb lesz, jelentősen mérséklődik a zajterhelés, csökken a tranzitforgalom Székesfehérváron és megszűnnek a főleg a nyári időszakra jellemző dugók.
KÉPGALÉRIA - nézze meg milyen volt az átadása az elkerülő új szakaszának
KÉPGALÉRIA - nézze meg milyen volt az átadása az elkerülő új szakaszának
Az elkerülő út az M7-es autópálya 8. és 63. sz. utak csomópontjánál kezdődik. A nyomvonal érinti a Gaja-patak, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Feketehegyi-árkot. Csór község területére az Iszkaszentgyörgyi-árkot keresztezve jut el, a 8. sz. főúthoz. Az elkerülő út átadásával nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Feketehegyet, hanem egyúttal a városrész mentesül az áthaladó teherforgalomtól. A 8. sz. és a 7. sz. főút találkozásánál, a feketehegyi körforgalomnál megszűnnek majd a főleg nyári időszakra jellemző dugók, a zajterhelés Székesfehérváron jelentősen mérséklődik.
Vargha Tamás országgyűlési képviselő, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára beszédében a beruházás fontosságát emelte ki: „Nyolc vasbeton híd, egy körforgalom, két különszintű kereszteződés, 7 km hosszan megépült kétszer kétsávos útpálya, 15 milliárd forintos beruházás – óriási fejlesztés valósult meg. Nekünk, Székesfehérváriaknak azért is fontos az elkerülő út elkészült szakasza, mert az utazóközönség életének megkönnyítése mellett csökkenti a város autós forgalmát - nyugodtabb, csöndesebb mindennapokat jelentve.”
Törő Gábor országgyűlési képviselő a fejlesztés megvalósulásával kapcsolatban hozzátette: „A város vezetése mindent elkövetett annak érdekében, hogy az elkerülő út ne 2020-ra épüljön meg, hanem sokkal gyorsabban – hatékonyan kezelve és megoldva azt a problémát, hogy az átmenő forgalom elkerülje a Belvárost.” Méltatta továbbá a megyei és helyi képviselők, a műszaki megoldásokért felelős mérnöki team, valamint a pontosan és szakszerűen dolgozó kivitelező munkáját.
„A köszönetnyilvánítás a legfontosabb a város közösségének a részéről, hiszen egy ilyen óriási beruházás csak összefogással és együttműködéssel valósulhat meg. Köszönöm Magyarország kormányának, hogy 2010-ben ezt a fejlesztést egy nemzetgazdaságilag kiemelt beruházássá nyilvánította, és ezáltal évekkel hozta előrébb a megvalósítást, amire Székesfehérvár már régóta várt.” – fogalmazott dr. Cser-Palkovics András polgármester ünnepi beszédében.
Törő Gábor országgyűlési képviselő a fejlesztés megvalósulásával kapcsolatban hozzátette: „A város vezetése mindent elkövetett annak érdekében, hogy az elkerülő út ne 2020-ra épüljön meg, hanem sokkal gyorsabban – hatékonyan kezelve és megoldva azt a problémát, hogy az átmenő forgalom elkerülje a Belvárost.” Méltatta továbbá a megyei és helyi képviselők, a műszaki megoldásokért felelős mérnöki team, valamint a pontosan és szakszerűen dolgozó kivitelező munkáját.
„A köszönetnyilvánítás a legfontosabb a város közösségének a részéről, hiszen egy ilyen óriási beruházás csak összefogással és együttműködéssel valósulhat meg. Köszönöm Magyarország kormányának, hogy 2010-ben ezt a fejlesztést egy nemzetgazdaságilag kiemelt beruházássá nyilvánította, és ezáltal évekkel hozta előrébb a megvalósítást, amire Székesfehérvár már régóta várt.” – fogalmazott dr. Cser-Palkovics András polgármester ünnepi beszédében.
Az elkerülő úton két különszintű csomópont, egy körforgalom és nyolc vasbeton híd épült, melyből egy zsilip, ami biztosítja az Aszalvölgyi-árok térségének vízrendezését. Az elkerülő út megnyitásával teljes mértékben elkerülhető az M7-es autópályát, valamint a 63. és a 8. számú főutakat összekötő út, így a menetidő várhatóan 8-10 perccel csökken.
A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósult meg. A kivitelezést a SWIETELSKY Magyarország Kft., valamint az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. végezte, nettó 14. 935.390.423 forint értékben.