-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
Megszűnhet a vasúti személyforgalom Székesfehérvár és Sárbogárd között?
Leállhat a személyforgalom például a Székesfehérvár-Sárbogárd, a Győr-Veszprém és a Miskolc-Mezőcsát vonalon. A MÁV ugyanis kilátásba helyezte, hogy csak annyi járatot indít, amennyit az állam finanszíroz. A gazdaságtalanul működő vonalak működtetésére a vasúttársaságnak nincs pénze, az állami támogatás pedig kevés. A MÁV jövő évi menetrendje december 15-én lép életbe. Hogy ebben mennyi járat szerepel majd, azt majd az állam és a vasúttársaság közötti szerződés dönti el.
Leállhat a személyforgalom például a Székesfehérvár-Sárbogárd, a Győr-Veszprém és a Miskolc-Mezőcsát vonalon. A MÁV ugyanis kilátásba helyezte, hogy csak annyi járatot indít, amennyit az állam finanszíroz. A gazdaságtalanul működő vonalak működtetésére a vasúttársaságnak nincs pénze, az állami támogatás pedig kevés. A MÁV jövő évi menetrendje december 15-én lép életbe. Hogy ebben mennyi járat szerepel majd, azt majd az állam és a vasúttársaság közötti szerződés dönti el.
A MÁV illetékesei azt cáfolták, hogy teljes vonalak szűnnének meg. Hozzátették ugyanakkor azt is, hogy elképzelhető, hogy egyes szakaszokat majd az önkormányzatok közreműködésével alakuló regionális vasúttársaságok fognak üzemeltetni. Ebben az esetben az érintett települések kapnák meg az állami támogatásokat, ám a vasút fenntartását és fejlesztését is nekik kéne fizetni.