-
Jönnek a Lime kerékpárok
A három éve jelenlévő roller után mától elektromos kerékpárokat is bérelhetünk a Lime rendszerén keresztül. A bérlés a rollerekkel megegyező tarifával, ugyanazon az applikáción keresztül történik, az egyetlen különbség, hogy a kerékpárokat csak a városban kijelölt több mint 170 helyszínen lehet leparkolni.
2024.07.26. -
Több hallgató a Kodón!
A ponthúzást követően, a tavalyi tendenciát folytatva idén is emelkedett a felvételt nyert hallgatók száma a Kodolányi János Egyetemen. A következő tanévben több mint 1200 fő kezdheti meg tanulmányait az intézményben alap- és mesterképzéseken Székesfehérváron, Budapesten és Orosházán.
2024.07.25. -
Lime-biciklik Fehérváron
A három éve jelenlévő roller után mától elektromos kerékpárokat is bérelhetünk a Lime rendszerén keresztül. A bérlés a rollerekkel megegyező tarifával, ugyanazon az applikáción keresztül történik.
2024.07.26. -
Folyamatosan locsolnak
Hosszú ideje jelentős csapadék nélkül telik a nyár. Székesfehérvár fáira, növényeire a nagy szárazságban még jobban odafigyel a Városgondnokság. Minden nap locsolókocsival járják a várost, hogy a zsákos fákat öntözzék.
2024.07.26.
Megszűnhet a vasúti személyforgalom Székesfehérvár és Sárbogárd között?
Leállhat a személyforgalom például a Székesfehérvár-Sárbogárd, a Győr-Veszprém és a Miskolc-Mezőcsát vonalon. A MÁV ugyanis kilátásba helyezte, hogy csak annyi járatot indít, amennyit az állam finanszíroz. A gazdaságtalanul működő vonalak működtetésére a vasúttársaságnak nincs pénze, az állami támogatás pedig kevés. A MÁV jövő évi menetrendje december 15-én lép életbe. Hogy ebben mennyi járat szerepel majd, azt majd az állam és a vasúttársaság közötti szerződés dönti el.
Leállhat a személyforgalom például a Székesfehérvár-Sárbogárd, a Győr-Veszprém és a Miskolc-Mezőcsát vonalon. A MÁV ugyanis kilátásba helyezte, hogy csak annyi járatot indít, amennyit az állam finanszíroz. A gazdaságtalanul működő vonalak működtetésére a vasúttársaságnak nincs pénze, az állami támogatás pedig kevés. A MÁV jövő évi menetrendje december 15-én lép életbe. Hogy ebben mennyi járat szerepel majd, azt majd az állam és a vasúttársaság közötti szerződés dönti el.
A MÁV illetékesei azt cáfolták, hogy teljes vonalak szűnnének meg. Hozzátették ugyanakkor azt is, hogy elképzelhető, hogy egyes szakaszokat majd az önkormányzatok közreműködésével alakuló regionális vasúttársaságok fognak üzemeltetni. Ebben az esetben az érintett települések kapnák meg az állami támogatásokat, ám a vasút fenntartását és fejlesztését is nekik kéne fizetni.