-
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.
2011.07.01. -
Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó
Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.
2010.08.30. -
Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből
Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság.
2010.06.22. -
Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen
Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.
2010.04.09.
Megszűnhetnek, az amúgy sem létező "100 forintos" repülőjegyek
Az Európai Parlament által elfogadott rendelettervezet szerint a légitársaságok ezentúl nem hirdethetnek párszáz forintos jegyeket, mert a viteldíjak árába minden olyan költséget bele kell kalkulálni, amely az utast terheli. Az EP ezért úgy módosítaná a rendeletet, hogy „a közvetlenül vagy közvetve az utazóközönségnek szóló, bármilyen formában, így akár az interneten közzétett légi viteldíjaknak az összes, a közzétételkor ismert alkalmazandó adót, kötelező illetéket, pótlékot és díjat tartalmazniuk kell”. A képviselők megfelelő biztosítékokhoz kötnék a légitársaságok működési engedélyének megadását is.
2007.07.17. 07:20 |
Az Európai Parlament által elfogadott rendelettervezet szerint a légitársaságok ezentúl nem hirdethetnek párszáz forintos jegyeket, mert a viteldíjak árába minden olyan költséget bele kell kalkulálni, amely az utast terheli. A képviselők megfelelő biztosítékokhoz kötnék a légitársaságok működési engedélyének megadását is.
A parlamenti jelentés a légi közlekedésre vonatkozó, 1992-es, „harmadik liberalizációs csomag” felülvizsgálatával foglalkozik.
A képviselők szerint a légi utasoknak joguk van ahhoz, hogy egyértelmű és teljes körű tájékoztatást kapjanak arról, összesen mennyit kell fizetniük a repülőjegyért. Az EP ezért úgy módosítaná a rendeletet, hogy „a közvetlenül vagy közvetve az utazóközönségnek szóló, bármilyen formában, így akár az interneten közzétett légi viteldíjaknak az összes, a közzétételkor ismert alkalmazandó adót, kötelező illetéket, pótlékot és díjat tartalmazniuk kell”. Ugyanakkor „a légi viteldíjak nem tartalmazhatnak olyan költségeket, amelyek nem a légi fuvarozót terhelik”.
A javaslat megtiltaná, hogy a légtársaságok az utas állampolgársága vagy lakóhelye, illetve az utazásszervező ügynökség székhelye szerint más díjakat számoljanak fel.
Tilos lesz pótdíj felszámolása olyan extra szolgáltatásért, amelyet az utas nem kért kifejezetten. Ez azt jelenti, hogy a többletköltségek elfogadására irányuló hallgatólagos megállapodás semmisnek tekintendő.
A jelentés kitér arra is, hogy „ha a repülőtéri vagy fedélzeti biztonsághoz kapcsolódó költségek szerepelnek a repülőjegy árában, azokat elkülönítve fel kell tüntetni a jegyen vagy más módon az utas tudomására kell hozni”.
A képviselők azt szeretnék, ha a működési engedélyhez minden légitársaságnak bizonyítania kellene, hogy „rendelkezik megfelelő fedezettel a befizetett összegek visszatérítésének és az utasok hazatérésének biztosítására arra az esetre, ha nem tudná teljesíteni a lefoglalt utakat fizetésképtelenség vagy üzemben tartási engedélyének visszavonása miatt. Ehhez a képviselők 100 ezer euró nettó tőke igazolását várnák el a cégektől.
Az EP felszámolná a tagállamok közötti, kétoldalú megállapodásokat is, amelyek a közösségi légi fuvarozóknak az unión belüli légi szolgáltatások nyújtására vonatkozó szabadságát korlátozzák. Harmadik országbeli légi fuvarozók viszont csak akkor kaphatnának forgalmi jogokat az unióban, ha a közösség és az adott harmadik ország arra megállapodást kötött - áll a jelentésben.
A parlamenti jelentés a légi közlekedésre vonatkozó, 1992-es, „harmadik liberalizációs csomag” felülvizsgálatával foglalkozik.
A képviselők szerint a légi utasoknak joguk van ahhoz, hogy egyértelmű és teljes körű tájékoztatást kapjanak arról, összesen mennyit kell fizetniük a repülőjegyért. Az EP ezért úgy módosítaná a rendeletet, hogy „a közvetlenül vagy közvetve az utazóközönségnek szóló, bármilyen formában, így akár az interneten közzétett légi viteldíjaknak az összes, a közzétételkor ismert alkalmazandó adót, kötelező illetéket, pótlékot és díjat tartalmazniuk kell”. Ugyanakkor „a légi viteldíjak nem tartalmazhatnak olyan költségeket, amelyek nem a légi fuvarozót terhelik”.
A javaslat megtiltaná, hogy a légtársaságok az utas állampolgársága vagy lakóhelye, illetve az utazásszervező ügynökség székhelye szerint más díjakat számoljanak fel.
Tilos lesz pótdíj felszámolása olyan extra szolgáltatásért, amelyet az utas nem kért kifejezetten. Ez azt jelenti, hogy a többletköltségek elfogadására irányuló hallgatólagos megállapodás semmisnek tekintendő.
A jelentés kitér arra is, hogy „ha a repülőtéri vagy fedélzeti biztonsághoz kapcsolódó költségek szerepelnek a repülőjegy árában, azokat elkülönítve fel kell tüntetni a jegyen vagy más módon az utas tudomására kell hozni”.
A képviselők azt szeretnék, ha a működési engedélyhez minden légitársaságnak bizonyítania kellene, hogy „rendelkezik megfelelő fedezettel a befizetett összegek visszatérítésének és az utasok hazatérésének biztosítására arra az esetre, ha nem tudná teljesíteni a lefoglalt utakat fizetésképtelenség vagy üzemben tartási engedélyének visszavonása miatt. Ehhez a képviselők 100 ezer euró nettó tőke igazolását várnák el a cégektől.
Az EP felszámolná a tagállamok közötti, kétoldalú megállapodásokat is, amelyek a közösségi légi fuvarozóknak az unión belüli légi szolgáltatások nyújtására vonatkozó szabadságát korlátozzák. Harmadik országbeli légi fuvarozók viszont csak akkor kaphatnának forgalmi jogokat az unióban, ha a közösség és az adott harmadik ország arra megállapodást kötött - áll a jelentésben.