Megújult a város honlapja - interneten intézhető hivatalos ügyek

 Megújult Székesfehérvár Megyei Jogú Város internetes honlapja. Mind kinézetében, mind pedig a szolgáltatások tekintetében többet nyújt az új portál, amin már elektronikus közigazgatási funkciók is találhatók. A törvény az élet adta elvárásokat követve előírja, hogy az ügyintézéshez szükséges információhoz elektronikus úton is hozzájussanak az állampolgárok - hangsúlyozta dr. Csapó Csilla a város aljegyzője a fejlesztés kapcsán. Mint mondja az új honlapon kivétel nélkül megtalálható a Hivatal által használt összes nyomtatvány és az ehhez kapcsolódó ügyleírások. 
2006.09.24. 09:58 |

csapocsilla2006_01.jpg Megújult Székesfehérvár Megyei Jogú Város internetes honlapja. Mind kinézetében, mind pedig a szolgáltatások tekintetében többet nyújt az új portál, amin már elektronikus közigazgatási funkciók is találhatók. A törvény az élet adta elvárásokat követve előírja, hogy az ügyintézéshez szükséges információhoz elektronikus úton is hozzájussanak az állampolgárok - hangsúlyozta dr. Csapó Csilla a város aljegyzője a fejlesztés kapcsán. Mint mondja az új honlapon kivétel nélkül megtalálható a Hivatal által használt összes nyomtatvány és az ehhez kapcsolódó ügyleírások. 

Mitől egyedi az új szekesfehervar.hu, miért vált szükségessé a megújítása a honlapnak?

 A fejlesztésre nem csak a jogszabályi módosítások miatt volt szükség. Tapasztalataink szerint nagyon sokan használják már az internet adta lehetőségeket, amelyek a mindennapi munkát könnyítik meg.
 A törvény az élet adta elvárásokat követve előírja, hogy az ügyintézéshez szükséges információhoz elektronikus úton is hozzájussanak az állampolgárok, ami a jogszabály szerint a 2-es szintű ügyintézést jelenti. Ezért a portálunkon lekérdezhetők a nyilvános adatok, megtalálhatóak a Hivatalhoz benyújtható, kitöltendő formanyomtatványok.
A 3-as szint esetében már otthonról is be lehet küldeni az internet segítségével a kitöltött nyomtatványt. Ehhez azonban egyszer személyes megjelenés szükséges az Ügyfélkapus regisztrációhoz. Az ezzel kapcsolatos információk is megtalálhatók honlapunkon. 
 Még magasabb szintű szolgáltatást biztosítunk a parkolási bírságokkal kapcsolatosan, hiszen ez esetben a befizetés is elektronikus úton, otthonról intézhető. Ez a fajta ügyintézés országosan is precedens értékű. 
 
A kinézetében, felbontásában is változást tapasztalhat a látogató...

 Igyekeztünk használhatóbbá tenni a lapot és szebb formában megjeleníteni azt. A tartalom kiegészült több információval is. Például minden nyílt ülésen tárgyalt napirend - akár közgyűlési, akár bizottsági anyagról van szó - elérhető a honlapon. Ezek bárki által - külön regisztráció nélkül - szabadon megtekinthetők. Regisztrálni csak olyan esetben kell, ha az ügyfél Interneten keresztül szeretne ügyet indítani.  
 Az új honlapon kivétel nélkül megtalálható a Hivatal által használt összes nyomtatvány és az ehhez kapcsolódó ügyleírások. Ami a Kossuth utcai Ügyfélszolgálaton rendelkezésre áll, az itt van a honlapon is.  
 A székesfehérvári kistérség 18 településére vonatkozó adatokkal is bővítettük a honlapot. Ezáltal lehetőséget adtunk minden településnek arra, hogy saját igénye szerint töltse fel a részére biztosított alportált.
 Bővült a lap egy civil alportállal is, ami - többek között - tartalmazza a Székesfehérváron működő egyes civil szervezetek listáját és a rájuk vonatkozó fontosabb információkat,  
 
Mennyit költött a város a fejlesztésre, hiszen a hivatal informatikai rendszerét is korszerűsíteni kellett?


 Nagy segítség volt a GVOP pályázatokon nyert pénz, hiszen közel 300 millió forintot nyert a város a GVOP 4.3.1. pályázat és több mint 100 milliót a GVOP 4.3.2. pályázat keretében. Ehhez biztosította az önkormányzat az önrészt, így összesen mintegy 470 millió forintot költöttünk a megvalósításra. Ez a fejlesztés kollégáinkat a napi munka mellett többletfeladattal is terhelte. A hivatal informatikai hálózatát is fejleszteni kellett. 
 
Az egyik projekt az adatvagyon másodlagos hasznosítására szolgál. Milyen haszna lesz ebből a fehérváriaknak?

 Az Önkormányzat adatvagyonának minősülnek mindazok az információk, amelyekhez az önkormányzat a működése során jut hozzá. Legyen az akár a tulajdonában lévő ingatlanok adatai vagy a városi közművek adatai. Az adatvagyon másodlagos,hasznosítása pedig azt jelenti, hogy hogyan tudjuk ezeket az információkat a kis- és középvállalkozások, vagy éppen a lakosság számára „hasznos információként” elérhetővé tenni. Így például az üres, nem lakás céljára szolgáló helyiségek adatai lekérdezhetők lesznek a portálról.  
 
Az eddig a Polgármesteri Hivatalban kifüggesztett papírok ezentúl tehát az interneten is elérhetőek lesznek?

 A papírok nem, de a tartalmuk igen. Hiszen az a cél, hogy az információ elérését kényelmesebbé, könnyebbé tegyük. Hozzá lehet jutni a jövőben például egyes ingatlanok adataihoz is, de természetesen, a személyes adatok tiszteletben tartása mellett. Ez esetben lekérdezhető lesz az ingatlan nagysága vagy éppen közművekkel való ellátottsága. A tulajdonos adatai nyilván nem.
 Üzembe helyezünk továbbá három ún. infotornyot az Okmányirodán a Koch László utcában, a Városház tér 2. alatt, illetve a Kossuth utcában az Ügyfélszolgálaton. Célunk itt is az állampolgárok jobb tájékoztatása, a gyorsabb ügyintézés elősegítése.