Minőségi oktatás és racionálisabb működtetés az önkormányzat célja

Az oktatási bizottság február 20-i ülésével folytatódott az a munka, amelynek során megvizsgálják a város oktatási intézményhálózatát: hogyan lehetne elmozdítani a minőségi, ugyanakkor racionálisabb működtetés felé? Boldizs Kálmánné bizottsági elnök elmondta, hogy az oktatási bizottság ülésén mindenki kézbe vehette azt a hat évet felölelő helyzetelemzést, amely az oktatási terület jelenlegi állapotát és a 2000. évhez mért állapotát vizsgálja az óvodától a szakképzésig. „Úgy érzem mindenki óriási felelősséggel gondolkodik a jövőről, mindenki úgy értékelte, hogy ilyen kidolgozott helyzetelemzés még nem volt a kezében. Ez alap arra, hogy ebből kiindulva meg tudjuk oldani közösen a jelenlegi intézményhálózatunk optimális működtetését.” – emelte ki az oktatási bizottság elnöke. A város oktatási intézményeinek helyzetfelméréséről tartott sajtótájékoztatót az Oktatási Bizottság elnöke

2007.02.20. 22:29 |

Az oktatási bizottság február 20-i ülésével folytatódott az a munka, amelynek során megvizsgálják a város oktatási intézményhálózatát: hogyan lehetne elmozdítani a minőségi, ugyanakkor racionálisabb működtetés felé? Boldizs Kálmánné bizottsági elnök elmondta, hogy az oktatási bizottság ülésén mindenki kézbe vehette azt a hat évet felölelő helyzetelemzést, amely az oktatási terület jelenlegi állapotát és a 2000. évhez mért állapotát vizsgálja az óvodától a szakképzésig. „Úgy érzem mindenki óriási felelősséggel gondolkodik a jövőről, mindenki úgy értékelte, hogy ilyen kidolgozott helyzetelemzés még nem volt a kezében. Ez alap arra, hogy ebből kiindulva meg tudjuk oldani közösen a jelenlegi intézményhálózatunk optimális működtetését.” – emelte ki az oktatási bizottság elnöke.

Boldizs Kálmánné kiemelte, hogy a közoktatás megszervezése akkor szolgálja igazán a közérdeket, ha a források igénybevétele és a szolgáltatás kapacitása is alkalmazkodik a változó körülményekhez és az igénybevevői létszámhoz. „Ezért készítettünk el egy hatéves helyzetelemzést táblázatokkal, kihasználtsági mutatókkal, gyermeklétszámmal, tanári létszámmal..” – tette hozzá a bizottsági elnök, aki szerint az oktatási bizottság tagjai és az intézményvezetői munkaközösségek képviselői is dicsérettel illették a mintegy 70 oldalas elemzést. 

„Ma azt kapták feladatul a bizottsági tagok, szervezetek és intézményvezetők, hogy csütörtökig próbálják beküldeni azt a konzekvenciát, amit ebből levontak és a közösségek számára meghatározónak tartanak. Jövő héten újra ülésezik a bizottság, és a beérkező vélemények ismeretében egy javaslatot fogalmazunk meg, amely már arról szól, hogyan folytassák szakmai munkájukat az óvodák, általános iskolák és középfokú intézmények.” – mondta el Boldizs Kálmánné.

„Úgy érzem mindenki óriási felelősséggel gondolkodik a jövőről, mindenki úgy értékelte, hogy ilyen kidolgozott helyzetelemzés még nem volt a kezében. Ez alap arra, hogy ebből kiindulva meg tudjuk oldani közösen a jelenlegi intézményhálózatunk optimális működtetését. Valamennyi hozzászóló hozzátette, hogy üres termeket, üres kapacitást nem lehet felvállalni további finanszírozásra, meg kell találni azt a módozatot, ami a fenntarthatóság mellett a minőségi oktatásra helyezi a hangsúlyt.” – emelte ki az oktatási bizottság elnöke. 

Az aktuális helyzetelemzésről szólva a bizottsági elnök elmondta, hogy az óvodai létszám stagnál, az óvodák 100%-os feltöltöttsége látható. Az általános iskolákból az elmúlt 6 év alatt 1736 gyerek hiányzik, ez 63 osztályt jelent.

Boldizs Kálmánné hangsúlyozta, hogy a közgyűlés arra bízta meg az oktatási bizottságot, hogy közösen a pénzügyi bizottsággal gondolkozzon az intézkedési terven, ez a folyamat most indult el.

Arra a kérdésre, hogy az intézkedési terv hogyan érint egyes intézményeket, a bizottsági elnök elmondta, hogy a vélemények összegzése után egy javaslat fog kialakulni, majd azt a javaslatot tovább véleményezik önkormányzati intézményvezetők, szakszervezetek, kisebbségek, és az OKÉV bevonásával.

A város oktatási intézményeinek helyzetfelméréséről tartott sajtótájékoztatót az Oktatási Bizottság elnöke