-
Ösztöndíjak hallgatóknak
Az idei tanév első félévében 58 hallgatót és diákot támogat Székesfehérvár Önkormányzata az „Alba Regia” Felsőoktatási, Felsőoktatási Hallgatói Tanács, illetve Tanulmányi és Szakmai Verseny tanulmányi ösztöndíjjal. A Városháza Dísztermében dr. Cser-Palkovics András polgármester köszöntötte hétfőn délután azokat a középiskolásokat és a felsőoktatásban tanuló hallgatókat, akik sikeresen pályáztak.
2024.11.25. -
Előadássorozat az okostelefon veszélyeiről
Az okostelefonok veszélyeire felhívó előadássorozatot indított az iGenerációért Egyesület. A már zajló program megvalósítását az Arconic Alapítvány segíti. A 25 ezer dolláros támogatást jelképező csekket hétfőn a Vasvári Pál Gimnáziumban adták át.
2024.11.25. -
Téli Tárlat
Megnyílt a Téli Tárlata a Fehérvári Művészek Társaságának hagyományos adventi kiállítása. Az alkotások a Pelikán Galériában tekinthetőek meg.
2024.11.25. -
Átadták a díjakat
Nagyszabású, színvonalas gálaműsor keretében adtak át az Év Vállalkozója és Vármegyei Év Vállalkozója, valamint a Príma-díjakat. A tizennyolcadik alkalommal megrendezett díjátadónak a Mercure Hotel Magyar Király adott otthont.
2024.11.25.
Minőségi oktatás és racionálisabb működtetés az önkormányzat célja
Az oktatási bizottság február 20-i ülésével folytatódott az a munka, amelynek során megvizsgálják a város oktatási intézményhálózatát: hogyan lehetne elmozdítani a minőségi, ugyanakkor racionálisabb működtetés felé? Boldizs Kálmánné bizottsági elnök elmondta, hogy az oktatási bizottság ülésén mindenki kézbe vehette azt a hat évet felölelő helyzetelemzést, amely az oktatási terület jelenlegi állapotát és a 2000. évhez mért állapotát vizsgálja az óvodától a szakképzésig. „Úgy érzem mindenki óriási felelősséggel gondolkodik a jövőről, mindenki úgy értékelte, hogy ilyen kidolgozott helyzetelemzés még nem volt a kezében. Ez alap arra, hogy ebből kiindulva meg tudjuk oldani közösen a jelenlegi intézményhálózatunk optimális működtetését.” – emelte ki az oktatási bizottság elnöke. A város oktatási intézményeinek helyzetfelméréséről tartott sajtótájékoztatót az Oktatási Bizottság elnöke
Az oktatási bizottság február 20-i ülésével folytatódott az a munka, amelynek során megvizsgálják a város oktatási intézményhálózatát: hogyan lehetne elmozdítani a minőségi, ugyanakkor racionálisabb működtetés felé? Boldizs Kálmánné bizottsági elnök elmondta, hogy az oktatási bizottság ülésén mindenki kézbe vehette azt a hat évet felölelő helyzetelemzést, amely az oktatási terület jelenlegi állapotát és a 2000. évhez mért állapotát vizsgálja az óvodától a szakképzésig. „Úgy érzem mindenki óriási felelősséggel gondolkodik a jövőről, mindenki úgy értékelte, hogy ilyen kidolgozott helyzetelemzés még nem volt a kezében. Ez alap arra, hogy ebből kiindulva meg tudjuk oldani közösen a jelenlegi intézményhálózatunk optimális működtetését.” – emelte ki az oktatási bizottság elnöke.
Boldizs Kálmánné kiemelte, hogy a közoktatás megszervezése akkor szolgálja igazán a közérdeket, ha a források igénybevétele és a szolgáltatás kapacitása is alkalmazkodik a változó körülményekhez és az igénybevevői létszámhoz. „Ezért készítettünk el egy hatéves helyzetelemzést táblázatokkal, kihasználtsági mutatókkal, gyermeklétszámmal, tanári létszámmal..” – tette hozzá a bizottsági elnök, aki szerint az oktatási bizottság tagjai és az intézményvezetői munkaközösségek képviselői is dicsérettel illették a mintegy 70 oldalas elemzést.
„Ma azt kapták feladatul a bizottsági tagok, szervezetek és intézményvezetők, hogy csütörtökig próbálják beküldeni azt a konzekvenciát, amit ebből levontak és a közösségek számára meghatározónak tartanak. Jövő héten újra ülésezik a bizottság, és a beérkező vélemények ismeretében egy javaslatot fogalmazunk meg, amely már arról szól, hogyan folytassák szakmai munkájukat az óvodák, általános iskolák és középfokú intézmények.” – mondta el Boldizs Kálmánné.
„Úgy érzem mindenki óriási felelősséggel gondolkodik a jövőről, mindenki úgy értékelte, hogy ilyen kidolgozott helyzetelemzés még nem volt a kezében. Ez alap arra, hogy ebből kiindulva meg tudjuk oldani közösen a jelenlegi intézményhálózatunk optimális működtetését. Valamennyi hozzászóló hozzátette, hogy üres termeket, üres kapacitást nem lehet felvállalni további finanszírozásra, meg kell találni azt a módozatot, ami a fenntarthatóság mellett a minőségi oktatásra helyezi a hangsúlyt.” – emelte ki az oktatási bizottság elnöke.
Az aktuális helyzetelemzésről szólva a bizottsági elnök elmondta, hogy az óvodai létszám stagnál, az óvodák 100%-os feltöltöttsége látható. Az általános iskolákból az elmúlt 6 év alatt 1736 gyerek hiányzik, ez 63 osztályt jelent.
Boldizs Kálmánné hangsúlyozta, hogy a közgyűlés arra bízta meg az oktatási bizottságot, hogy közösen a pénzügyi bizottsággal gondolkozzon az intézkedési terven, ez a folyamat most indult el.
Arra a kérdésre, hogy az intézkedési terv hogyan érint egyes intézményeket, a bizottsági elnök elmondta, hogy a vélemények összegzése után egy javaslat fog kialakulni, majd azt a javaslatot tovább véleményezik önkormányzati intézményvezetők, szakszervezetek, kisebbségek, és az OKÉV bevonásával.
A város oktatási intézményeinek helyzetfelméréséről tartott sajtótájékoztatót az Oktatási Bizottság elnöke