-
Pótfelvételi a Kodóra
2024. augusztus 7-ig tart a felsőoktatási pótfelvételi eljárás. A Kodolányi János Egyetemen a fehérváriak és Fejér vármegyében élők helyben is folytathatják tanulmányaikat: 8 szak közül választhatnak a pótfelvételi eljárás során.
2024.07.31. -
Siki Györgyné köszöntése
A Szamos utca egyik jeles lakóját, Siki Györgyné Erzsi nénit köszöntötte 90. születésnapja alkalmából a városrész önkormányzati képviselője. Szigli István jókívánságok kíséretében nyújtotta át a miniszterelnök gratuláló levelét és a város ajándékát. Jó egészséget kívánt a következő 10-15 évre, amelyet az ünnepelt örömmel fogadott és, mint mondta: „Nem sok idő ez, ha így vagyok, mint most, akkor bírni is fogom!”
2024.07.30. -
Járványszerűen terjed a szamárköhögés
Hányást, légzéskimaradást és fuldokló köhögést is okozhat a betegség. Járványszerűen terjed a szamárköhögés, ami a legkisebbek számára a legveszélyesebb.
2024.07.31. -
Vigyázzunk a motorcsónakon
A nyári időszakban sokan választják a folyókat, tavakat, tengereket úticélul és hajóval vagy csónakkal is kirándulnak. Motorcsónak balesetekről egyre sűrűbben lehet hallani, azonban ezek az esetek kis odafigyeléssel elkerülhetők, illetve kezelhetők lennének.
2024.07.31.
Miről szól a város múlt héten elfogadott informatikai stratégiája
Az áprilisi közgyűlésen elfogadták a város informatikai stratégiáját, melyből kiderült, hogy kevesen használják az e-önkormányzat rendszert Székesfehérváron, azonban sokan töltenek le űrlapokat a fehervar.hu-ról. Az Internet elérés és a hajlandóság megvan az ügyfelekben, hogy online intézzék ügyeiket, a problémát az elektronikus ügyintézés megvalósításában kell keresni – mondja Orosz István a Városi Szolgáltatások Bizottságának elnöke.
2009.04.28. 12:47 |
Az áprilisi közgyűlésen elfogadták a város informatikai stratégiáját, melyből kiderült, hogy kevesen használják az e-önkormányzat rendszert Székesfehérváron, azonban sokan töltenek le űrlapokat a fehervar.hu-ról. Az Internet elérés és a hajlandóság megvan az ügyfelekben, hogy online intézzék ügyeiket, a problémát az elektronikus ügyintézés megvalósításában kell keresni – mondja Orosz István a Városi Szolgáltatások Bizottságának elnöke.
Mi a célja a múlt héten elfogadott informatikai stratégiának?
![](/_user/0/Image/00Gergo_a2009/aprilistol/oroszistvan01.jpg)
A Polgármesteri Hivatal informatikai rendszerének jelenlegi állapota megfelelő-e arra, hogy gyorsan elérhetőek legyenek az önkormányzati „szolgáltatások”?
A jelenlegi számítógépgép park igen homogén, ennek ellenére a gépek jelentős része megfelelnek az irodai munka mai elvárásainak. A monitorok között vannak régebbi típusú, elavult eszközök, túl sok nyomtató van és régebbi típusú drágán fenntartható eszközök is működnek még. A város szerverei alapvetően megfelelnek az elvárásoknak, a Polgármesteri Hivatal és az Informatikai Központ hálózata megfelelő színvonalú, a kiépített gerinchálózat megfelel a kor követelményeinek. Jelenleg főként Microsoft termékeket használ a Városháza, mind operációs rendszer, mind alapszoftverek tekintetében.
Három évvel ezelőtt alapított a közgyűlés egy társaságot Önkormányzat Informatikai Központ Kht néven. Ez a nonprofit társaság látja el az informatikai eszközök karbantartását?
Az informatikai infrastruktúra üzemeltetését az Önkormányzati Informatikai Központ szakemberei végzik. A központ a hibákat gyorsabban hárítja el, az üzemeltetés színvonalát pedig megfelelőnek találom. A Központ emberi erőforrásai mind számban, mind szakmai tudásban képesek a rendszer üzemeltetésére. A visszajelzések alapján a hivatal munkatársai elégedettek az üzemeltetési színvonallal, valamint a rendszer üzemeltetési biztonságának emelkedését tapasztalták az elmúlt időszakban.
A város honlapján E-önkormányzat funkció, azaz elektronikus közigazgatási rendszer is elérhető. Hogyan jelenik meg az e-közigazgatás az Informatikai Stratégiában?
Sajnos az elektronikusan intézett ügyek száma jelentős mértékben alulmúlja a várakozásokat. A Polgármesteri Hivatal iktatójából kapott információk szerint, 2008-ban például egyetlen közterület foglalási ügy sem indult elektronikusan, pedig lehetőség van rá. Ezzel szemben a letölthető űrlapokat az ügyfelek nagy része használja. Ez azt mutatja, hogy az Internet elérés és a használat hajlandóság megvan az ügyfelekben, a problémát az elektronikus ügyintézés megvalósításában kell keresni.
A város honlapján jelenleg elérhető űrlapok egy része több verzióban is letölthető, jelentős része pedig már nem aktuális. Egyes űrlapok formátuma nem felel meg maradéktalanul a feldolgozhatósági szempontoknak. Ezen okok indokolják, hogy célként jelöltük meg az Internetről letölthető űrlapok átdolgozását.
A jelenleginél magasabb szintű elektronikus ügyintézésre számos szakterületen jelentkezik igény, mind az ügyintézők, mind az ügyfelek oldaláról. Ezek közül is kiemelendő az önkormányzati adók kezelésének eljárása. A Városi Szolgáltatások Bizottságának elnökeként bízom abban, hogy informatikai területen a város polgárainak megelégedésére egyszerűbbé, gyorsabbá tudjuk tenni az ügyintézést az önkormányzatnál.