-
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.
2011.07.01. -
Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó
Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.
2010.08.30. -
Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből
Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság.
2010.06.22. -
Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen
Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.
2010.04.09.
Naponta 122 millió ember internetezik Európában - havonta 2600 oldalt látogat egy átlagos felhasználó
Naponta 122 millió ember internetezik Európában, az átlagos európai felhasználó pedig havonta 16-17 napon összesen 24 órát tölt az interneten és 2662 weboldalt keres fel a comScore amerikai piackutató vállalat legfrissebb felmérése szerint. A világháló használata a felmérés alapján Hollandiában a legelterjedtebb, ahol 83 százalék internetezik rendszeresen. Kiemelkedően magas, 70 százalék körüli a penetráció a skandináv országokban is. Németországban találták a legtöbb felhasználót, 32,6 milliót. A felmérésben az Európai Unióhoz 2004-óta csatlakozott 10 ország közül egyet sem vizsgáltak.
2007.06.06. 09:31 |
Naponta 122 millió ember internetezik Európában, az átlagos európai felhasználó pedig havonta 16-17 napon összesen 24 órát tölt az interneten és 2662 weboldalt keres fel a comScore amerikai piackutató vállalat legfrissebb felmérése szerint.
A comScore 16 nyugat-európai állam és Oroszország 15 éven felüli lakosságának internethasználati szokásait vizsgálta. A világháló használata a felmérés alapján Hollandiában a legelterjedtebb, ahol 83 százalék internetezik rendszeresen. Kiemelkedően magas, 70 százalék körüli a penetráció a skandináv országokban is. Németországban találták a legtöbb felhasználót, 32,6 milliót. Ez 46 százalékos internetpenetrációs arányt jelent, a 40 százalékos európai átlag alatti értéket pedig csak Spanyolországban (39), Olaszországban (36) és Oroszországban (11 százalék) mértek.
Nagy-Britanniában a legaktívabb a netpolgár közösség: egy átlagos napon 21,7 millióan interneteznek a szigetországbeli királyságban - ez a legmagasabb arány a vizsgált országok között. Ezenkívül a brit felhasználók csatlakoznak a világhálóra a legtöbbször - jellemzően havonta 21 napon - és ugyancsak ők az elsők a virtuális térben eltöltött idő szerint, ami 34,4 órára rúg havonta. Pán-európai viszonylatban a felhasználói aktivitás jelentős eltéréseket mutat, az internetezők 20 százaléka tölti el ugyanis az internetezésre fordított összes idő 60 százalékát, így aztán vannak, akik havi több száz órát neteznek.
Átlagosan havonta 16,5 napon interneteznek az európai felhasználók. A legkevesebbszer az oroszok, akik jellemzően csak 11 napon, de jóval az átlag alatt van még Ausztria 12 nappal és Olaszország is havi 12,9 nappal. A 16 országból 13-ban ugyanazok az oldalak állnak a webhely-népszerűségi lista elején: a Google a legkedveltebb, a második a Microsoft honlapja, harmadik a Yahoo. A leginkább kíváncsiak a svéd felhasználók, akik havonta átlagosan 4019 különböző weboldalon böngésznek, és így minden egyes hónapban 51 százalékkal több helyen járnak, mint az átlag európai internetező a maga 2662 oldalával.
Bob Ivins, a comScore európai igazgatója szerint hamarosan sokkal nehezebb dolguk lesz a kutatóknak, amikor hasonló felmérést végeznek: "A tévé és az internet összeolvadásával megváltozik az online-offline viszony, hiszen például felmerül a kérdés, hogy vajon internetezőnek számít-e, aki a neten nézi a tévécsatornák adásait" - mondta Ivins a BBC brit közszolgálati műsorszóró társaság honlapján megjelent beszámoló szerint. A felmérésben egyébként egy az Európai Unióhoz 2004-óta csatlakozott 10 ország közül egyet sem vizsgáltak.
A comScore 16 nyugat-európai állam és Oroszország 15 éven felüli lakosságának internethasználati szokásait vizsgálta. A világháló használata a felmérés alapján Hollandiában a legelterjedtebb, ahol 83 százalék internetezik rendszeresen. Kiemelkedően magas, 70 százalék körüli a penetráció a skandináv országokban is. Németországban találták a legtöbb felhasználót, 32,6 milliót. Ez 46 százalékos internetpenetrációs arányt jelent, a 40 százalékos európai átlag alatti értéket pedig csak Spanyolországban (39), Olaszországban (36) és Oroszországban (11 százalék) mértek.
Nagy-Britanniában a legaktívabb a netpolgár közösség: egy átlagos napon 21,7 millióan interneteznek a szigetországbeli királyságban - ez a legmagasabb arány a vizsgált országok között. Ezenkívül a brit felhasználók csatlakoznak a világhálóra a legtöbbször - jellemzően havonta 21 napon - és ugyancsak ők az elsők a virtuális térben eltöltött idő szerint, ami 34,4 órára rúg havonta. Pán-európai viszonylatban a felhasználói aktivitás jelentős eltéréseket mutat, az internetezők 20 százaléka tölti el ugyanis az internetezésre fordított összes idő 60 százalékát, így aztán vannak, akik havi több száz órát neteznek.
Átlagosan havonta 16,5 napon interneteznek az európai felhasználók. A legkevesebbszer az oroszok, akik jellemzően csak 11 napon, de jóval az átlag alatt van még Ausztria 12 nappal és Olaszország is havi 12,9 nappal. A 16 országból 13-ban ugyanazok az oldalak állnak a webhely-népszerűségi lista elején: a Google a legkedveltebb, a második a Microsoft honlapja, harmadik a Yahoo. A leginkább kíváncsiak a svéd felhasználók, akik havonta átlagosan 4019 különböző weboldalon böngésznek, és így minden egyes hónapban 51 százalékkal több helyen járnak, mint az átlag európai internetező a maga 2662 oldalával.
Bob Ivins, a comScore európai igazgatója szerint hamarosan sokkal nehezebb dolguk lesz a kutatóknak, amikor hasonló felmérést végeznek: "A tévé és az internet összeolvadásával megváltozik az online-offline viszony, hiszen például felmerül a kérdés, hogy vajon internetezőnek számít-e, aki a neten nézi a tévécsatornák adásait" - mondta Ivins a BBC brit közszolgálati műsorszóró társaság honlapján megjelent beszámoló szerint. A felmérésben egyébként egy az Európai Unióhoz 2004-óta csatlakozott 10 ország közül egyet sem vizsgáltak.