Ne Vásárolj Semmit Nap!

 A "Ne Vásárolj Semmit!" napot 1992-ben egy kanadai reklámszakember, Ted Dave kezdeményezte. Ezáltal akart tiltakozni a reklámok szüntelen túlfogyasztásra való ösztönzése ellen. Egyre több országban tartják ezt a napot, így Magyarországon is, már nyolc éve. A szervezők arra buzdítják a magyar vásárlókat, hogy legalább egy napra lépjenek ki a krónikus túlfogyasztás társadalmából. Nem szegénységet és nélkülözést hirdetnek, hanem azt, hogy kritikával kellene kezelnünk fogyasztói igényeinket.

2007.11.30. 08:52 |

 A "Ne Vásárolj Semmit!" napot 1992-ben egy kanadai reklámszakember, Ted Dave kezdeményezte. Ezáltal akart tiltakozni a reklámok szüntelen túlfogyasztásra való ösztönzése ellen. Mottója az volt: Ami elég, az elég! Azért november utolsó péntekén rendezik, mert az Egyesült Államokban ünnepelt Hálaadás után -Karácsony előtt- rendszerint ezen a napon indul a legtöbb ember óriási bevásárló körútra.

 Egyre több országban ünneplik ezt a napot, így Magyarországon is, már nyolc éve. A szervezők arra buzdítják a magyar vásárlókat, hogy legalább egy napra lépjenek ki a krónikus túlfogyasztás társadalmából. Nem szegénységet és nélkülözést hirdetnek, hanem azt, hogy kritikával kellene kezelnünk fogyasztói igényeinket.

 E napon különböző rendezvényeken, programokon vehetünk részt: van, ahol utcai partikat rendeznek, nyílt napot tartanak, szétvágott bankkártyákat osztogatnak, volt már utcaszínház, cserebere-börze, ahol elcserélhetjük megunt dolgainkat.