Nem csak Fehérvár problémája az elkerülő út továbbépítése

Nem csak Székesfehérvár problémája az Új Csóri úti körforgalom áteresztő képességének szűkössége és a fehérvári nyugati elkerülő gyűrű harmadik szakaszának megépítése - mondta a Városfejlesztési Bizottság elnöke. Szigli István szerint, a végleges megoldáshoz, az elkerülő út befejezéséhez 12 milliárd forintos beruházás szükséges, ami óriási összeg, hiszen az elmúlt négy évben egész Székesfehérvár nem kapott ennyit összesen fejlesztésre.
2010.09.29. 11:28 |
Nem csak Székesfehérvár problémája az Új Csóri úti körforgalom áteresztő képességének szűkössége és a fehérvári nyugati elkerülő gyűrű harmadik szakaszának megépítése - mondta a Városfejlesztési Bizottság elnöke. Szigli István szerint, a végleges megoldáshoz, az elkerülő út befejezéséhez 12 milliárd forintos beruházás szükséges, ami óriási összeg, hiszen az elmúlt négy évben egész Székesfehérvár nem kapott ennyit összesen fejlesztésre. Az engedélyezési tervek készítését a NIF Zrt. nyílt közbeszerzési eljárással már megversenyeztette.
 
A Városfejlesztési Bizottság elnöke szerint, amikor a jelenlegi csomópont engedélyezési terve elkészült, az volt a cél, hogy Feketehegy-Szárazrét és Székesfehérvár belső forgalmát tehermentesítsék. A csomópont úgy készült, hogy napi 4- 5 ezer autót kényelmesen át tud engedni. A szakasz átadását követően, 2006-ban pedig azt mondták, hogy felesleges a felüljáró megépítése, mert megkezdődik a teljes elkerülő kivitelezése.
 
Szigli István bizottsági elnök szerint Székesfehérváron kívül az egész Közép-Dunántúli Régiót és a Nyugat-Dunántúli Régiót is érinti ez a csomópont és ez az elkerülő, aminek jelenleg napi 25 ezer autó forgalmát kellene elbírnia. A megoldáshoz, az elkerülő út befejezéséhez 12 milliárd forintos beruházás szükséges, ami óriási összeg, az elmúlt négy évben egész Székesfehérvár nem kapott ennyit összesen. A jelenlegi állás szerint az engedélyezési eljárások 2010 december 31-ig befejeződnek, ezt követően kezdődhetnek a kisajátítások. Az erre a célra tervezett 1 milliárd forint várhatóan a központi költségvetést terheli majd. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. elképzelése szerint a Várpalota elkerülő és a Veszprémi elkerülő építése is ebben az időszakban kezdődne meg, szakmai információk szerint azonban Székesfehérvár elsőbbséget fog kapni, így már 2012-ben elkezdődhet a kivitelezés.
 

Városfejlesztés

  1. Újra nyitva a pálya

    Két részletben építi teljesen újjá a Városgondnokság a Bregyóban található extrém pályát. Az új pálya első része már elkészült és ismét használható. Ősszel pedig további négy elemmel bővítik a Bregyó skateparkot, ezzel lesz majd teljes.

    2024.07.26.
  2. Új játszóeszközöket adtak át

    Új játszóeszközöket adtak át két székesfehérvári játszótéren, a kisgyermekes családok örömére. A Széna téren egy nagy játszóvár készült, ami mellé ősszel fát telepítenek, míg a Zsolt utcába két mókuskereket és a homokozóhoz ülőkéket telepítettek. A beruházásokról Deák Lajosné önkormányzati képviselő adott tájékoztatást.

    2024.07.04.
  3. Elkészült a felújítás

    A munkaterületet tavaly ősz végén átadták a kivitelezőnek, azonban a kivitelezést tavasszal kezdték el a Gáz utcai garázssornál. A teljes útfelújítás első üteme a Rákóczi utcai négyemeletes épületek felőli oldalt és a házak közötti parkolók bekötőútjait érintette és várhatóan még ebben az évben elkészül a felújítása a garázssor másik oldalán található útnak is.

    2024.06.20.
  4. Új bölcsőde épül

    Ünnepélyes keretek között tették le szerdán délután annak az új, 28 férőhelyes bölcsődének az alapkövét, amely a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára épül. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósul meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatás segítségével. A Székesfehérvári Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény a tervek szerint idén nyitja meg kapuit.

    2024.06.19.