Nem csak Fehérvár problémája az elkerülő út továbbépítése

Nem csak Székesfehérvár problémája az Új Csóri úti körforgalom áteresztő képességének szűkössége és a fehérvári nyugati elkerülő gyűrű harmadik szakaszának megépítése - mondta a Városfejlesztési Bizottság elnöke. Szigli István szerint, a végleges megoldáshoz, az elkerülő út befejezéséhez 12 milliárd forintos beruházás szükséges, ami óriási összeg, hiszen az elmúlt négy évben egész Székesfehérvár nem kapott ennyit összesen fejlesztésre.
2010.09.29. 11:28 |
Nem csak Székesfehérvár problémája az Új Csóri úti körforgalom áteresztő képességének szűkössége és a fehérvári nyugati elkerülő gyűrű harmadik szakaszának megépítése - mondta a Városfejlesztési Bizottság elnöke. Szigli István szerint, a végleges megoldáshoz, az elkerülő út befejezéséhez 12 milliárd forintos beruházás szükséges, ami óriási összeg, hiszen az elmúlt négy évben egész Székesfehérvár nem kapott ennyit összesen fejlesztésre. Az engedélyezési tervek készítését a NIF Zrt. nyílt közbeszerzési eljárással már megversenyeztette.
 
A Városfejlesztési Bizottság elnöke szerint, amikor a jelenlegi csomópont engedélyezési terve elkészült, az volt a cél, hogy Feketehegy-Szárazrét és Székesfehérvár belső forgalmát tehermentesítsék. A csomópont úgy készült, hogy napi 4- 5 ezer autót kényelmesen át tud engedni. A szakasz átadását követően, 2006-ban pedig azt mondták, hogy felesleges a felüljáró megépítése, mert megkezdődik a teljes elkerülő kivitelezése.
 
Szigli István bizottsági elnök szerint Székesfehérváron kívül az egész Közép-Dunántúli Régiót és a Nyugat-Dunántúli Régiót is érinti ez a csomópont és ez az elkerülő, aminek jelenleg napi 25 ezer autó forgalmát kellene elbírnia. A megoldáshoz, az elkerülő út befejezéséhez 12 milliárd forintos beruházás szükséges, ami óriási összeg, az elmúlt négy évben egész Székesfehérvár nem kapott ennyit összesen. A jelenlegi állás szerint az engedélyezési eljárások 2010 december 31-ig befejeződnek, ezt követően kezdődhetnek a kisajátítások. Az erre a célra tervezett 1 milliárd forint várhatóan a központi költségvetést terheli majd. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. elképzelése szerint a Várpalota elkerülő és a Veszprémi elkerülő építése is ebben az időszakban kezdődne meg, szakmai információk szerint azonban Székesfehérvár elsőbbséget fog kapni, így már 2012-ben elkezdődhet a kivitelezés.
 

Városfejlesztés

  1. Felépült a kórhát új tömbje

    Szinte minden részletében elkészült a kórház új belgyógyászati épülettömbje. Három emeletes épületet alakítottak ki összesen mintegy 120 ággyal, ami helyet ad majd a pulmonológiai, az onkológiai és az infektológiai osztályoknak is. A vadonatúj épületről most Magyarország Kormánya osztott meg egy videót.

    2024.11.18.
  2. Megszépül a kis park

    A Zsuzsanna-forrásnál több mint ezer évelő növényt ültetett a napokban a Városgondnokság. Ezen a területen nagyméretű vadgesztenyefák találhatók, amik méretükből adódóan teljesen leárnyékolják a parkot. Éppen ezért árnyéktűrő, gyeppótló növényeket válogatott a tervező Homoki László a Városgondnokság kertészmérnöke.

    2024.11.15.
  3. Fákat és több ezer évelőt is ültetnek

    A Városgondnokság kertészei elkezdték a Prohászka liget teljes felújítását. A parknak a szerkezete nem fog változni, minden marad az eredeti formában, de teljesen megújul a fűfelület, ami összesen 1200 négyzetméter, felújítják a sétányokat 832 négyzetméteren, fákat ültetnek és több mint 2100 tő évelő növény is kerül a parkba.

    2024.11.13.
  4. BIM alapú tervezés a Jákyban

    Hétfőn délelőtt adták át a MASTERPLAST segítségével és támogatásával létrehozott új, digitális tantermet a Székesfehérvári SZC Jáky József Technikumban. A teremben a diákok a BIM (Building Information Modelling/Management) tervezőprogram használatát tanulhatják meg.

    2024.11.11.