-
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.
2011.07.01. -
Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó
Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.
2010.08.30. -
Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből
Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság.
2010.06.22. -
Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen
Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.
2010.04.09.
Nem lesz "Made in the EU" árucímke
Nem lesz "Made in the EU" árucímke Úgy tűnik, hamvába holt az Európai Bizottság elképzelése, hogy a jövőben minden európai terméken kötelezően szerepeljen a "Made in the EU". A címke célja az volna, hogy jobban tudatosítsa az európaiakban a kontinens egységét, és láthatóbbá tegye a közösséget a nemzetközi kereskedelemben, ez azonban nem valószínű, hogy megvalósul.
Nem lesz "Made in the EU" árucímke Úgy tűnik, hamvába holt az Európai Bizottság elképzelése, hogy a jövőben minden európai terméken kötelezően szerepeljen a "Made in the EU". A címke célja az volna, hogy jobban tudatosítsa az európaiakban a kontinens egységét, és láthatóbbá tegye a közösséget a nemzetközi kereskedelemben, ez azonban nem valószínű, hogy megvalósul.
Az Európai Bizottság még januárban javasolta, hogy a jövőben minden Európában forgalomba hozott terméken szerepeljen egy "Made in the EU", vagyis "Az EU-ban gyártva" címke. A címke célja az volna, hogy jobban tudatosítsa az európaiakban a kontinens egységét, és "láthatóbbá" tegye a közösséget a nemzetközi kereskedelemben.
A tagállamok kereskedelmi illetékesei pénteken tárgyaltak először a címkéről Brüsszelben. A legtöbb tagállam szerint a címkének nem volna sok haszna, már csak azért sem, mert az európaiak jelentős része nem is tudja pontosan, hogy ki tagja az EU-nak és ki nem.
Wally Olins, a Saffron nemzetközi márkakonzultáns cég vezetője nemrég azt mondta a Financial Timesnak, hogy szerinte azért kár erőltetni a közös címkét, mert az EU-nak, mint egésznek, nincsen igazi márkaértéke, ahogy Németországnak, Angliának vagy Olaszországnak. "Európa azt jelenti: kisebb, minőségibb, drágább. Azt jelenti, elit, luxustermék. De az EU? Az EU abszolút semmit nem jelent." Ráadásul szakértők szerint egy ilyen címke eredetiségét nem is nagyon lehet ellenőrizni.
A címke ellen szól az is - és ezen a ponton a tagállamok nagy része egyetért az ipari lobbival -, hogy pluszkiadást jelentene a gyártóknak. Az EU-s címke ugyanis nem helyettesítené a "Made in Hungary" vagy a "Made in England" címkét, hanem mellette szerepelne, és így extra költséggel jár pénzben, időben és adminisztrációban. Ezt egyébként az Európai Bizottság is elismerte, amikor a tagállamok elé terjesztette a javaslatot.
Diplomaták szerint a címkét a tagországok közül csak egy "divatszakmában érdekelt déli állam" támogatta - ebben az Index ipari és kereskedelmi elemzői Olaszországot vélték felismerni. Az ágazatok közül a textilipar támogatja a címke bevezetését, az európai export támogatása, "láthatóbbá" tétele miatt.
Az egyeztetések még folytatódnak a jövő héten a tagállamok közt, de ha az első körben ekkora ellenkezés van, az általában azt jelenti, hogy a javaslatnak ebben formájában nincs jövője.