-
Van kiút a bántalmazásból!
Az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központ, valamint a Székesfehérvári Kríziskezelő Központ szervezésében tartottak a gyermekekkel foglalkozó szakemberek számára konferenciát kedden. Az érdeklődők nagy száma mutatja, valós problémáról van szó, amelynek kezelésében a jelzőrendszer résztvevőinek folyamatos kommunikációja nagyon sokat segíthet.
2024.11.26. -
A magyar közoktatásról
A magyar közoktatás helyzetképe és jövője, a Kárpát-medencében élő diákok érdekképviselete és a határon túli magyar nyelvű oktatás helyzetképe is szerepel a Nemzeti Ifjúsági Tanács PRIME (Promoting and Improving Existing Methods of Youth Participation) Projektjéhez kapcsolódó zárókonferencia témái között november 28-án.
2024.11.26. -
A digitális világ veszélyei
Az okostelefon függőség veszélyire hívja fel a diákok figyelmét az iGenerációért Egyesület. Az előadássorozatot az Arconic Alapítványa is támogatja. A vállalás szerint összesen 8 iskolában 70 előadást kell teljesíteniük az egyesüket tagjainak.
2024.11.26. -
Átadták az ösztöndíjakat
A Városháza Dísztermében rendezett ünnepség keretében adták át az Alba Regia tanulmányi ösztöndíjakat. Ebben a tanulmányi félévben összesen 58 fiatal tanulmányait támogatja Székesfehérvár Önkormányzata.
2024.11.25.
Nem mind arany ami fénylik - fogyasztóvédelmi kiadvány a reklámokról
Amit érdemes tudni a gazdasági reklámokról címmel hétfőn mutatták be a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület legújabb kiadványát. A füzet része annak a sorozatnak, melyet az egyesület indított több éve a fogyasztók tájékoztatására. Az új tájékoztató, mely a dohány és alkoholtermékek mellett a hitelek reklámozási szabályaival is foglalkozik háromezer példányban készült - mondta Németh László, a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke. A kiadványról Schultz György a Polgármesteri Hivatal kabinetigazgatója és Kathy Attila, az Országos Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője is beszélt.
2008.04.15. 07:10 |
Amit érdemes tudni a gazdasági reklámokról címmel hétfőn mutatták be a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület legújabb kiadványát. A füzet része annak a sorozatnak, melyet az egyesület indított több éve a fogyasztók tájékoztatására. Az új tájékoztató, mely a dohány és alkoholtermékek mellett a hitelek reklámozási szabályaival is foglalkozik háromezer példányban készült - mondta Németh László, a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke.
Schultz György a Polgármesteri Hivatal kabinetigazgatója arról beszélt, hogy havonta 10 és 15 milliárd forintnyi fizetést kapnak a munkavállalók a város 72 ezer munkahelyén. Székesfehérváron igen erős a vásárlőerő, amit a HVG erre vonatkozó felmérése is megerősít, hiszen a vidéki nagyvárosok között Győrt, Szegedet, Pécset és Debrecent is megelőzve került a város az első helyre. A reklámokkal kapcsolatban kiemelte, hogy a kéretlenül a postaládákba dobott színes szóróanyagokból évente 500 tonna papírhulladék keletkezik Székesfehérváron.
Kathy Attila, az Országos Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője a civilek fontos szerepéről is beszélt a kiadványt bemutató sajtótájékoztatón. Kiemelte, hogy minél többet foglalkozunk a fogyasztóvédelemmel, annál többen kezdenek el élni jogaikkal. A reklámok kapcsán elmondta, hogy több cég rendszeresen kihasználja a fogyasztó jóhiuszeműségét és a hatóságnak az a feladata, hogy ezek ellen is védjen. Elmondta, hogy örülne annak, ha a tőkekerős reklámozók nem arra tartanának rengeteg jogászt, hogy a törvény hogyan lehet a legkisebb büntetéssel áthágni, hanem arra, hogy hogyan lehetne a törvényeket betartva tisztességesen reklámozni.
A fogyasztóvédelmi tájékoztatóhoz a Városháza portáján és a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület Csanádi téri irodájábaan is hozzá lehet jutni, de az egyesület több száz példányt juttat el az üzletekbe is.
Schultz György a Polgármesteri Hivatal kabinetigazgatója arról beszélt, hogy havonta 10 és 15 milliárd forintnyi fizetést kapnak a munkavállalók a város 72 ezer munkahelyén. Székesfehérváron igen erős a vásárlőerő, amit a HVG erre vonatkozó felmérése is megerősít, hiszen a vidéki nagyvárosok között Győrt, Szegedet, Pécset és Debrecent is megelőzve került a város az első helyre. A reklámokkal kapcsolatban kiemelte, hogy a kéretlenül a postaládákba dobott színes szóróanyagokból évente 500 tonna papírhulladék keletkezik Székesfehérváron.
Kathy Attila, az Országos Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője a civilek fontos szerepéről is beszélt a kiadványt bemutató sajtótájékoztatón. Kiemelte, hogy minél többet foglalkozunk a fogyasztóvédelemmel, annál többen kezdenek el élni jogaikkal. A reklámok kapcsán elmondta, hogy több cég rendszeresen kihasználja a fogyasztó jóhiuszeműségét és a hatóságnak az a feladata, hogy ezek ellen is védjen. Elmondta, hogy örülne annak, ha a tőkekerős reklámozók nem arra tartanának rengeteg jogászt, hogy a törvény hogyan lehet a legkisebb büntetéssel áthágni, hanem arra, hogy hogyan lehetne a törvényeket betartva tisztességesen reklámozni.
A fogyasztóvédelmi tájékoztatóhoz a Városháza portáján és a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület Csanádi téri irodájábaan is hozzá lehet jutni, de az egyesület több száz példányt juttat el az üzletekbe is.