-
Harminc éve együtt
Különleges jubileumot ünnepeltek a Fejér Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon. Három tűzoltó – akik 1994 novemberében együtt kezdtek Székesfehérváron – harminc év elismerését vehetett át. Hadlaczki István tűzoltó alezredes kiemelt főelőadóként, Róth Antal tűzoltó őrnagy főelőadóként, ma már a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat kötelékében szolgál, Nagy István tűzoltó főtörzsőrmester pedig a vármegyeszékhely tűzoltóságának gépjárművezetője.
2024.11.23. -
Húsz riasztás a tűzoltóknak
Az éjszakai havazás miatt húsz helyszínen avatkoztak be Fejér vármegye tűzoltói november 22-én, pénteken reggel 8 óráig.
2024.11.22. -
Rendőrkézen a fehérvári díler
A konyhaszekrényben és egy dobozban tárolt marihuánát nem, de a gázcsőre lógatott adagot titkolta a rendőrök előtt a 29 éves díler. A gyanúsított a rendőröknek végül beismerte tettét.
2024.11.21. -
Elektromos BMW-kel erősítenek
Új elektromos BMW-t kapott a rendőrség. Az autóból Fejér vármegyébe is jutott, de hogy pontosan melyik osztály egyenruhásai használják majd, egyelőre nem tudni.
2024.11.14.
Nem vették észre, hogy letolta az autót
Nem vette észre a mozdonyvezető, hogy egy személyautó belerohant a vonatba Polgárdi határában. Az autó vezetője az ütközéstől meghalt. A mozdonyvezetőnek pedig csak kilométerekkel később szóltak hogy álljon meg, mert baleset történt.
Nem vette észre a mozdonyvezető, hogy egy személyautó belerohant a vonatba Polgárdi határában. Az autó vezetője az ütközéstől meghalt. A mozdonyvezetőnek pedig csak kilométerekkel később szóltak hogy álljon meg, mert baleset történt.
A vonat Siófokról Székesfehérvár felé tartott. A kereszteződésben a lámpa pirosan villogott. Az autó vezetője azonban nem állt meg. Az ütközés erejét jelzi, hogy az autó motorja illetve sebességváltója leszakadt, és a helyszíntől mintegy 50 méterre repült. Az autó vezetője meghalt.
„Biztos, hogy a gépkocsi vezetője volt a hibás. A közlekedési szakemberek ezt állapították meg az eddigi vizsgálatok szerint” – mondta Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője.
A szerelvény vezetője észre sem vette az ütközést. A baleset Polgárdi határában történt. A vonat azonban innen továbbhajtott. A szerelvényt csak 17 kilométerrel arrébb, Székesfehérvárnál állították meg.
A mozdonyvezetők azt mondják: gyakoriak az ilyen esetek. Félemelet magasságban ülnek, a kis ablakon keresztül, pedig csak kis területet látnak be. Ráadásul a nap is gyakran elvakítja őket. A Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke sem csodálkozott az eseten: „Egy vonat 300-350 tonna, ami egy autó tömegéhez képest óriási, így képtelenség észrevenni, ha baleset történik. Ráadásul a zaj is akkora, hogy nem mindig tűnik fel a mozdonyvezetőnek, ha ütközik valamivel” – mondta Kiss László.
A MÁV vizsgálata szerint idén a balesetek 60 százaléka fénysorompóval felszerelt kereszteződésben történt. A statisztikák szerint a balesetek 96 százalékát az autóvezetők figyelmetlensége okozta.