-
Rongált és gyújtogatott
A rendőrök a fehérváriak segítségét kérik, mert rongálás vétségének megalapozott gyanúja miatt folytatnak büntetőeljárást és a képen látható férfit keresik. A fehérvári térfigyelő kamerák rögzítették az elkövetőt.
2024.07.23. -
Vízirendőrök bevetésen
A gárdonyi rendőrök SUP-osokat segítettek partra sporteszközükkel együtt szombaton a Velencei-tóból. A Nagy-tisztás elnevezésű vízterületen találták meg a bajbajutottakat, akik önerejükből nem tudtak a partra jutni.
2024.07.22. -
Óvatosan a strandon!
A hőségriadó bevezetése óta jelentősen megemelkedett a kánikula miatt bekövetkezett balesetek és rosszullétek száma Fejér vármegyében. Vízbe fulladás szerencsére nem történt, de a krónikus betegségek mellett, a figyelmetlenség és a felelőtlen alkohol fogyasztás miatt is sokszor riasztják a mentőket.
2024.07.21. -
Megmentették őket
A gárdonyi vízirendőrök gyors intézkedésének köszönhetően tegnap este is mindenki épségben a partra jutott. Egy vitorláshajó került bajba a tóban.
2024.07.18.
Nem vették észre, hogy letolta az autót
Nem vette észre a mozdonyvezető, hogy egy személyautó belerohant a vonatba Polgárdi határában. Az autó vezetője az ütközéstől meghalt. A mozdonyvezetőnek pedig csak kilométerekkel később szóltak hogy álljon meg, mert baleset történt.
Nem vette észre a mozdonyvezető, hogy egy személyautó belerohant a vonatba Polgárdi határában. Az autó vezetője az ütközéstől meghalt. A mozdonyvezetőnek pedig csak kilométerekkel később szóltak hogy álljon meg, mert baleset történt.
A vonat Siófokról Székesfehérvár felé tartott. A kereszteződésben a lámpa pirosan villogott. Az autó vezetője azonban nem állt meg. Az ütközés erejét jelzi, hogy az autó motorja illetve sebességváltója leszakadt, és a helyszíntől mintegy 50 méterre repült. Az autó vezetője meghalt.
„Biztos, hogy a gépkocsi vezetője volt a hibás. A közlekedési szakemberek ezt állapították meg az eddigi vizsgálatok szerint” – mondta Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője.
A szerelvény vezetője észre sem vette az ütközést. A baleset Polgárdi határában történt. A vonat azonban innen továbbhajtott. A szerelvényt csak 17 kilométerrel arrébb, Székesfehérvárnál állították meg.
A mozdonyvezetők azt mondják: gyakoriak az ilyen esetek. Félemelet magasságban ülnek, a kis ablakon keresztül, pedig csak kis területet látnak be. Ráadásul a nap is gyakran elvakítja őket. A Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke sem csodálkozott az eseten: „Egy vonat 300-350 tonna, ami egy autó tömegéhez képest óriási, így képtelenség észrevenni, ha baleset történik. Ráadásul a zaj is akkora, hogy nem mindig tűnik fel a mozdonyvezetőnek, ha ütközik valamivel” – mondta Kiss László.
A MÁV vizsgálata szerint idén a balesetek 60 százaléka fénysorompóval felszerelt kereszteződésben történt. A statisztikák szerint a balesetek 96 százalékát az autóvezetők figyelmetlensége okozta.