Netbook-ok az alsósok óráin a Kossuth és a Németh László Általános Iskolában

 A tanulói laptop-program pályázat zárórendezvényén bemutató órákon mutatták be a pedagógusok, hogyan is használják az általános iskolások óráin a netbookokat. A programot a Kossuth Lajos Általános Iskolában és a Németh László Általános Iskolában valósították meg: 324 tanulói és 15 tanári laptopot használnak oktatási célra a két intézményben.
2011.03.01. 10:21 |
 A tanulói laptop-program pályázat zárórendezvényén bemutató órákon mutatták be a pedagógusok, hogyan is használják az általános iskolások óráin a netbookokat. A programot a Kossuth Lajos Általános Iskolában és a Németh László Általános Iskolában valósították meg: 324 tanulói és 15 tanári laptopot használnak oktatási célra a két intézményben.
KÉPGALÉRIA a bemutató órákról
 Székesfehérvár Önkormányzata „Tanulói laptop program Székesfehérváron” című kiemelt projekttel, a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében 42,2 millió Ft vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült. A Németh László Általános Iskolába 162 laptop és 6 tanári gép kerül, a Kossuth Lajos Általános Iskola szintén 162 laptopot és 9 tanári gépet kap. A Kossuth Iskola igazgatóhelyettese elmondta, hogy ez nagy segítséget jelent az egyéni tanulási képességek fejlesztésében, ugyanis korábban mindössze 15-20 számítógépet tudtak használni.
 A gépeken operációs rendszer és irodai alkalmazások is telepítve vannak, valamint beállították a sulinet tudásbázis linkjeit is. Az eszközök működtetéséhez szükséges hálózati elemek kiépítését a közbeszerzési eljárás nyertes szállítója, az ICT Systems Zrt. vállalta.
 
Ilyen számítógépet használnak a gyerekek:
Operációs rendszer: Windows® 7 Starter
Processzor: Intel® ATOM™ Processor N450 (1,66 GHz, 667 MHz, 512 KB)
Main Chipset: Intel NM10
Rendszer memória: 1 GB (DDR2 / 1 GB x 1)
Kijelző: LCD 10,1" WSVGA (1024 x 600) , tükröződésmentes, LED háttérvilágítás
 
 A laptopokat és a kiegészítő eszközöket már mindkét intézmény birtokba vette, amik mintegy karácsonyi ajándékként érkeztek meg az iskolákba. Tanóráikon rendszeresen használják is ezeket. A projektzáró rendezvény résztvevői ebből kaphattak ízelítőt, amikor a Kossuth Lajos Általános Iskolában egy 2. osztályos magyar és egy 4. osztályos matek órára mehettek be az újságírók. A Németh László Általános Iskolában pedig egy informatikával is alátámasztott 7. osztályos angol órán vehettek részt.
 
 A közoktatási intézmények informatikai eszközellátottsága sem mennyiségében, sem minőségében nem illeszkedik a folyamatosan növekvő felhasználási igényekhez. Az elnyert és megvalósított TIOP-pályázat alapvető célja éppen ezért a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és a kompetencia alapú oktatás elterjesztése volt.