Novemberben döntenek, hogy támogatják-e Budapest-Székesfehérvár vasútvonal felújítását

Idén és jövőre 1265 milliárd forint költségkerettel 66-68 beruházás indulhat meg, a közlekedésfejlesztési operatív program kiemelt projektjeihez ebben az időszakban 600 milliárd, befejezésükig ezer milliárd forintot várnak. A program 56 útfejlesztést tartalmaz, melyek értéke 440 milliárd forint, ezen felül öt vasútfejlesztési program valósulhat meg 375 milliárd, illetve öt városi tömegközlekedési fejlesztés 450 milliárd forint értékben. Legkésőbb novemberben döntenek arról, felkerül-e a támogatotti listára a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalat.
2007.08.08. 08:33 |
 Idén és jövőre 1265 milliárd forint költségkerettel 66-68 beruházás indulhat meg, a közlekedésfejlesztési operatív program kiemelt projektjeihez ebben az időszakban 600 milliárd, befejezésükig ezer milliárd forintot várnak. A program 56 útfejlesztést tartalmaz, melyek értéke 440 milliárd forint, ezen felül öt vasútfejlesztési program valósulhat meg 375 milliárd, illetve öt városi tömegközlekedési fejlesztés 450 milliárd forint értékben.

Az útfejlesztések során 770 kilométer út épülhet, illetve újulhat meg, és noha a kormány csak csütörtökön hozza nyilvánosságra a támogatott projektek listáját, több újság már megírta, hogy fejlesztik az M0-s autópálya déli szektorát, autópályává fejlesztik a csonka körgyűrűt az M1-es és az M5-ös között, bővítik a fővárost délről elkerülő gyorsforgalmi utat, melyhez két autópályahíd is épül - a hárosi Duna-híd 770, a soroksári 500 méter hosszú lesz -, de bővítik a 4-es főutat is Budapesttől a román határig, és a kiemelt beruházások között szerepel az M7-es Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakasza, az M9-es gyorsforgalmi út egy része, továbbá az M43-as Szeged-Makó közötti szakasza. Nem szerepel azonban a 2008 végéig tervbe vett fejlesztések között az M2-es Vác és Budapest közötti szakasza, és magántőkéből kell elkészülnie az M3-as Nyíregyháza-Vásárosnamény, az M6-os Dunaújváros-Szekszárd-Bóly szakaszának és az M60-as pécsi bekötésének.

Vasúti fronton a Budapest-Lőkösháza, a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd és a Szolnok-Debrecen vonalat fejlesztik, szabad utat kap az a mintegy 80 milliárd forintos projekt, amelynek keretében kiépítik a vasút önálló rádiókommunikációs hálózatát és a Bajánsenye-országhatár-Boba vasútvonalon az ECTS2 elektronikus vasútbiztonsági rendszert.

 Legkésőbb novemberben döntenek arról, felkerül-e a támogatotti listára a Budapest-Székesfehérvár és a Pápa-Celldömölk-Boba vonal fejlesztése, az azonban már most biztos, hogy a Budapest-Pusztaszabolcs-Dombóvár-Gyékényes vonalat csak 2009 után korszerűsítik. Csak a 2007-2008-as időszakot követően építik ki a budapesti elővárosi vasutakat, mint ahogy később teremtik meg a főváros észak-déli vasúti összeköttetését.