-
Köszönet az elmúlt évtizedekért
A Polgármesteri Hivatalban töltött 28, illetve 26 esztendőért mondott köszönetet dr. Cser-Palkovics András polgármester és dr. Bóka Viktor címzetes főjegyző Borosné Kocsis Erikának és Südi Gabriellának. A nyugdíjba vonuló kollégákkal szerdán reggel egy jó hangulatú beszélgetés keretében elevenítették fel az elmúlt évtizedekben köztisztviselőként végzett munka legfelejthetetlenebb pillanatait, végigkövetve a közigazgatásban bekövetkezett változásokat is.
2024.11.27. -
Szedreskerti lakossági fórum
Kedden este a Vörösmarty Mihály Általános Iskolában tartottak lakossági fórumot a Szedreskerti lakónegyedben élőknek, ahol dr. Kovács Zsoltné és Szontaghné Kovács Erika önkormányzati képviselők várták a lakókat. Szó volt arról, hogy mi lesz a sorsa a volt Szedreskerti bölcsőde épületének, a buszközlekedésről, az új parkolók építéséről és arról is, hogy jövőre "épül" egy olyan része a Kríziskezelőnek, ahova akár ittasan is bemehetnek a hajléktalanok.
2024.11.26. -
Lakossági fórum
Lakossági fórumot tartottak két önkormányzati választókörzet számára kedden délután. A két városrész képviselője és a meghívott vezetők válaszoltak a fehérváriak kérdéseire.
2024.11.27. -
Ülésezett a Sportlétesítmények Szövetsége
Az 1991-ben alapított Sportlétesítmények Magyarországi Szövetsége Székesfehérváron tartotta idei szakmai konferenciáját kedden.
2024.11.27.
Nyertes pályázat kompetencia alapú oktatásfejlesztésre a Munkácsy Mihály Általános Iskolában
Ismét sikerrel pályázott a Munkácsy Mihály Általános Iskola a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által kiírt Humán Erőforrás Operatív Program pályázaton. Az elnyert mintegy 10 millió forintból a kompetencia alapú oktatást segítő eszközöket, így tankönyveket, laptopokat, fényképezőgépeket szerezhet be az intézmény.
2009.06.16. 20:29 |
Ismét sikerrel pályázott a Munkácsy Mihály Általános Iskola a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által kiírt Humán Erőforrás Operatív Program pályázaton. Az elnyert mintegy 10 millió forintból a kompetencia alapú oktatást segítő eszközöket, így tankönyveket, laptopokat, fényképezőgépeket szerezhet be az intézmény.
A Munkácsy Mihály Általános Iskolában a 2006/2007-es tanévben vezették be a kompetencia alapú oktatást a két első, két ötödik és egy hetedik osztályban. Nem véletlenül döntöttek az intézmény vezetői a gyakorlati ismereteket játékos formában előtérbe helyező kompetencia alapú oktatás bevezetésén. Nemzetközi felmérések bizonyítják ugyanis, hogy a magyar gyermekek az iskolában elmélet útján elsajátított ismereteket a gyakorlatban nem mindig tuják alkalmazni. Annak ellenére, hogy egy pályázati anyag elkészítése rendkívül összetett és körültekintést igénylő feladat, már 2005-ben is sikerrel pályázott az intézmény, így lehetővé téve a kompetencia alapú oktatás bevezetését. A Munkácsy Mihály Általános Iskolában a szövegértés-szövegalkotás, a matematika, a szociális kompetencia, az idegen nyelvi kommunikáció, az életpálya építés, valamint a médiaismeret területén vezették be a kompetencia alapú oktatást.
A módszert azonban nem elég csak bevezetni folytatni is kell, új eszközök beszerzése vált szükségessé. Az intézmény pedig pályázott újra és nyert is közel kilenc és fél millió forintot. A számítástechnikai eszközpark fejlesztése a hordozható számítógépek, projektorok beszerzésén túl interaktív tábla rendszerbe állítását jelentette. A pályázati pénzből egy osztálynyi gyermek számára vásároltak mini laptopokat, ami az ismeretanyag átadását, feleltetést segíti, hiszen a gépekhez kapcsolódik egy tanári gép, amin felügyelő szoftver működik majd.
Móder Józsefné igazgató a módszer lényegét abban látja, hogy a gyerekek a szükséges ismeretekhez különféle tevékenységek során, játékos feladatok megoldása révén jutnak hozzá. A tanórákon a gyermekek majdnem végig csoportosan dolgoznak, így egy fajta közösségformáló szereppel is bír a kompetencia alapú oktatás. A bevezetés a pedagógusok számára is komoly felkészülést igényelt, többek között számítástechnikai ismereteket kellett elsajátítaniuk. Az igazgatónő elmondása szerint azonban nemcsak a diákok, hanem a velük foglalkozó pedagógusok is örömmel vesznek részt a programban.
Móder Józsefné igazgató a módszer lényegét abban látja, hogy a gyerekek a szükséges ismeretekhez különféle tevékenységek során, játékos feladatok megoldása révén jutnak hozzá. A tanórákon a gyermekek majdnem végig csoportosan dolgoznak, így egy fajta közösségformáló szereppel is bír a kompetencia alapú oktatás. A bevezetés a pedagógusok számára is komoly felkészülést igényelt, többek között számítástechnikai ismereteket kellett elsajátítaniuk. Az igazgatónő elmondása szerint azonban nemcsak a diákok, hanem a velük foglalkozó pedagógusok is örömmel vesznek részt a programban.