Nyertes pályázat kompetencia alapú oktatásfejlesztésre a Munkácsy Mihály Általános Iskolában

 Ismét sikerrel pályázott a Munkácsy Mihály Általános Iskola a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által kiírt Humán Erőforrás Operatív Program pályázaton. Az elnyert mintegy 10 millió forintból a kompetencia alapú oktatást segítő eszközöket, így tankönyveket, laptopokat, fényképezőgépeket szerezhet be az intézmény. 
2009.06.16. 20:29 |
 Ismét sikerrel pályázott a Munkácsy Mihály Általános Iskola a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által kiírt Humán Erőforrás Operatív Program pályázaton. Az elnyert mintegy 10 millió forintból a kompetencia alapú oktatást segítő eszközöket, így tankönyveket, laptopokat, fényképezőgépeket szerezhet be az intézmény.
 
 A Munkácsy Mihály Általános Iskolában a 2006/2007-es tanévben vezették be a kompetencia alapú oktatást a két első, két ötödik és egy hetedik osztályban. Nem véletlenül döntöttek az intézmény vezetői a gyakorlati ismereteket játékos formában előtérbe helyező kompetencia alapú oktatás bevezetésén. Nemzetközi felmérések bizonyítják ugyanis, hogy a magyar gyermekek az iskolában elmélet útján elsajátított ismereteket a gyakorlatban nem mindig tuják alkalmazni. Annak ellenére, hogy egy pályázati anyag elkészítése rendkívül összetett és körültekintést igénylő feladat, már 2005-ben is sikerrel pályázott az intézmény, így lehetővé téve a kompetencia alapú oktatás bevezetését. A Munkácsy Mihály Általános Iskolában a szövegértés-szövegalkotás, a matematika, a szociális kompetencia, az idegen nyelvi kommunikáció, az életpálya építés, valamint a médiaismeret területén vezették be a kompetencia alapú oktatást.
 
 A módszert azonban nem elég csak bevezetni folytatni is kell, új eszközök beszerzése vált szükségessé. Az intézmény pedig pályázott újra és nyert is közel kilenc és fél millió forintot. A számítástechnikai eszközpark fejlesztése a hordozható számítógépek, projektorok beszerzésén túl interaktív tábla rendszerbe állítását jelentette. A pályázati pénzből egy osztálynyi gyermek számára vásároltak mini laptopokat, ami az ismeretanyag átadását, feleltetést segíti, hiszen a gépekhez kapcsolódik egy tanári gép, amin felügyelő szoftver működik majd.
 
 Móder Józsefné igazgató a módszer lényegét abban látja, hogy a gyerekek a szükséges ismeretekhez különféle tevékenységek során, játékos feladatok megoldása révén jutnak hozzá. A tanórákon a gyermekek majdnem végig csoportosan dolgoznak, így egy fajta közösségformáló szereppel is bír a kompetencia alapú oktatás. A bevezetés a pedagógusok számára is komoly felkészülést igényelt, többek között számítástechnikai ismereteket kellett elsajátítaniuk. Az igazgatónő elmondása szerint azonban nemcsak a diákok, hanem a velük foglalkozó pedagógusok is örömmel vesznek részt a programban.