-
Pótfelvételi a Kodóra
2024. augusztus 7-ig tart a felsőoktatási pótfelvételi eljárás. A Kodolányi János Egyetemen a fehérváriak és Fejér vármegyében élők helyben is folytathatják tanulmányaikat: 8 szak közül választhatnak a pótfelvételi eljárás során.
2024.07.31. -
Siki Györgyné köszöntése
A Szamos utca egyik jeles lakóját, Siki Györgyné Erzsi nénit köszöntötte 90. születésnapja alkalmából a városrész önkormányzati képviselője. Szigli István jókívánságok kíséretében nyújtotta át a miniszterelnök gratuláló levelét és a város ajándékát. Jó egészséget kívánt a következő 10-15 évre, amelyet az ünnepelt örömmel fogadott és, mint mondta: „Nem sok idő ez, ha így vagyok, mint most, akkor bírni is fogom!”
2024.07.30. -
Járványszerűen terjed a szamárköhögés
Hányást, légzéskimaradást és fuldokló köhögést is okozhat a betegség. Járványszerűen terjed a szamárköhögés, ami a legkisebbek számára a legveszélyesebb.
2024.07.31. -
Vigyázzunk a motorcsónakon
A nyári időszakban sokan választják a folyókat, tavakat, tengereket úticélul és hajóval vagy csónakkal is kirándulnak. Motorcsónak balesetekről egyre sűrűbben lehet hallani, azonban ezek az esetek kis odafigyeléssel elkerülhetők, illetve kezelhetők lennének.
2024.07.31.
Nyertes pályázat kompetencia alapú oktatásfejlesztésre a Munkácsy Mihály Általános Iskolában
Ismét sikerrel pályázott a Munkácsy Mihály Általános Iskola a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által kiírt Humán Erőforrás Operatív Program pályázaton. Az elnyert mintegy 10 millió forintból a kompetencia alapú oktatást segítő eszközöket, így tankönyveket, laptopokat, fényképezőgépeket szerezhet be az intézmény.
2009.06.16. 20:29 |
Ismét sikerrel pályázott a Munkácsy Mihály Általános Iskola a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által kiírt Humán Erőforrás Operatív Program pályázaton. Az elnyert mintegy 10 millió forintból a kompetencia alapú oktatást segítő eszközöket, így tankönyveket, laptopokat, fényképezőgépeket szerezhet be az intézmény.
![](/_user/0/Image/00Gergo_a2009/juniustol/munkacsy01.jpg)
A Munkácsy Mihály Általános Iskolában a 2006/2007-es tanévben vezették be a kompetencia alapú oktatást a két első, két ötödik és egy hetedik osztályban. Nem véletlenül döntöttek az intézmény vezetői a gyakorlati ismereteket játékos formában előtérbe helyező kompetencia alapú oktatás bevezetésén. Nemzetközi felmérések bizonyítják ugyanis, hogy a magyar gyermekek az iskolában elmélet útján elsajátított ismereteket a gyakorlatban nem mindig tuják alkalmazni. Annak ellenére, hogy egy pályázati anyag elkészítése rendkívül összetett és körültekintést igénylő feladat, már 2005-ben is sikerrel pályázott az intézmény, így lehetővé téve a kompetencia alapú oktatás bevezetését. A Munkácsy Mihály Általános Iskolában a szövegértés-szövegalkotás, a matematika, a szociális kompetencia, az idegen nyelvi kommunikáció, az életpálya építés, valamint a médiaismeret területén vezették be a kompetencia alapú oktatást.
A módszert azonban nem elég csak bevezetni folytatni is kell, új eszközök beszerzése vált szükségessé. Az intézmény pedig pályázott újra és nyert is közel kilenc és fél millió forintot. A számítástechnikai eszközpark fejlesztése a hordozható számítógépek, projektorok beszerzésén túl interaktív tábla rendszerbe állítását jelentette. A pályázati pénzből egy osztálynyi gyermek számára vásároltak mini laptopokat, ami az ismeretanyag átadását, feleltetést segíti, hiszen a gépekhez kapcsolódik egy tanári gép, amin felügyelő szoftver működik majd.
Móder Józsefné igazgató a módszer lényegét abban látja, hogy a gyerekek a szükséges ismeretekhez különféle tevékenységek során, játékos feladatok megoldása révén jutnak hozzá. A tanórákon a gyermekek majdnem végig csoportosan dolgoznak, így egy fajta közösségformáló szereppel is bír a kompetencia alapú oktatás. A bevezetés a pedagógusok számára is komoly felkészülést igényelt, többek között számítástechnikai ismereteket kellett elsajátítaniuk. Az igazgatónő elmondása szerint azonban nemcsak a diákok, hanem a velük foglalkozó pedagógusok is örömmel vesznek részt a programban.
Móder Józsefné igazgató a módszer lényegét abban látja, hogy a gyerekek a szükséges ismeretekhez különféle tevékenységek során, játékos feladatok megoldása révén jutnak hozzá. A tanórákon a gyermekek majdnem végig csoportosan dolgoznak, így egy fajta közösségformáló szereppel is bír a kompetencia alapú oktatás. A bevezetés a pedagógusok számára is komoly felkészülést igényelt, többek között számítástechnikai ismereteket kellett elsajátítaniuk. Az igazgatónő elmondása szerint azonban nemcsak a diákok, hanem a velük foglalkozó pedagógusok is örömmel vesznek részt a programban.