-
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15. -
Fiatal Vállalkozók Hete
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége idén is megrendezi a Fiatal Vállalkozók Hetét Székesfehérváron a Kodolányi János Egyetemen. Ezúttal is a fiatal vállalkozók fejlődését, kapcsolatépítését és inspirálását tűzték ki célul.
2024.11.15. -
Négymilliárdból épült új üzem
Labor- és orvostechnikai eszközöket gyártanak majd a Karsai Alba Kft. legkorszerűbb, automata robotokkal felszerelt új üzemében. A magyar műanyagipar vezető cégei közé tartozó, ma már kilenc tagvállalatból álló Karsai Holding Zrt. története 36 évvel ezelőtt indult, amikor Karsai Béla négy emberrel kezdte meg a munkát, ma pedig a cégcsoport létszáma meghaladja a 400 főt, árbevétele pedig a 9 milliárd forintot.
2024.11.04.
Önjáró elektromos, intelligens szervizképességű autóbusz alvázcsalád kifejlesztése, piaci bemutatása
A 841,04 millió forint európai uniós támogatás segítségével az Ikarus Járműtechnika Kft. egy az EU piacán is versenyképes, önjáró, elektromos meghajtású, azonos elemekre épülő autóbusz alvázcsalád kifejlesztését és magas minőségű, ugyanakkor költség hatékony gyártásra előkészítését tervezi megvalósítani.
Az alvázcsalád tagjai azonos alkatrészekből és főegységekből épülnek fel. A projekt során kialakításra kerülő tervezési módszertan lehetővé teszi, hogy az az alvázcsalád tagjaira különböző hosszúságú és eltérő felhasználói igényeket kiszolgáló autóbuszok épülhessenek, minimális többlet tervezési munka befektetésével. Az 5G kommunikáció révén a járművek a városi közlekedésében való részvételének optimalizálásával az üzemeltetési költségek jelentősen csökkenthetők lesznek.
Az Óbudai Egyetem – konzorciumi szerződés keretében – részt vesz a projekt megvalósításában.
A kutatási előrejelzések, a piaci trendek felhasználásával felméri a közösségi közlekedésben részvevő szolgáltatók és a szolgáltatást igénybe vevők elvárásait, mely információk alapján készíti el az „Okos busz” és intelligens szervízrendszer adatigény specifikációját.
A projektről bővebb információt az Ikarus Járműtechnika Kft oldalán olvashat.