-
1100 éve Európában
Székesfehérváron indul az 1100 éve Európában, 20 éve az Unióban című kulturális programsorozat: augusztus 10. és 16. között 14 programmal várják az érdeklődőket a kultúrstratégiai intézmények a Székesfehérvári Királyi Napok kísérőrendezvényeként.
2024.08.06. -
Folytatódik a nyári ellenőrzés
Folytatódik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kiemelt, nyári ellenőrzése; az eddigi vizsgálatok számos szabálytalanságot tártak fel. A szabályszegők most még többet kockáztatnak. Augusztus 1-jétől ugyanis duplázódott a mulasztási bírság, így akár kétmillió forintos szankcióval is számolhat például az, aki be nem jelentett alkalmazottat foglalkoztat, vagy elmulasztja a nyugtaadást.
2024.08.04. -
Érkeznek a tankönyvek
Augusztus 1-jén megkezdődött mintegy 13 millió tankönyv kiszállítása az iskolákba. A köznevelésben és szakképzésben tanuló minden diák ingyenesen jut hozzá a tankönyvekhez
2024.08.02. -
Július 30-án indul a pótfelvételi
Akik a július 24-én nem jutnak be semelyik felsőoktatási intézménybe, július 30. és augusztus 7. között, a pótfelvételi eljárás keretében jelentkezhetnek egyetemre. A pótfelvételin az egyetemek általában önköltséges képzéseket hirdetnek meg, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján akár néhány állami ösztöndíjas szakot, férőhelyet is lehet találni.
2024.07.29.
Összefogtak a vásárlók és gyártók érdekképviseleti szervei
Együttműködési megállapodást írt alá a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége és a Magyar Márkaszövetség. A két érdekvédelmi szervezet a szorosabb összefogástól a fogyasztói jogok hatékonyabb képviseletét és a tisztességes verseny ösztönzését várja elsősorban. Kiemelt céljuk, hogy 2010 legyen a fiatalok éve a civil fogyasztóvédelemben.
2009.05.28. 07:59 |
![](/_user/0/Image/00Gergo_a2009/aprilistol/fogyaszto01.jpg)
Az együttműködési megállapodás szerint a két szervezet a közös érdekeit is szem előtt tartva lép fel együttesen a fogyasztóvédelmi témákban, ideértve a jogalkotást, a fogyasztóvédelmi politika véleményezését, valamint a civil fogyasztóvédelmi kultúra fejlesztését. Erősítenék továbbá a vállalkozások fogyasztói jogokra vonatkozó ismereteinek bővítését, illetve rendezvényekkel, kiadványokkal, oktatási programokkal járulnának hozzá a hazai vásárlók fogyasztói tudatosságának erősítéséhez.
A gazdasági válsággal járó vásárlóerő csökkenés akár radikálisabb elmozdulásokat is eredményezhet a hazai vásárlási és fogyasztási szokásokban – derül ki egyes kutatásokból. Fennáll a veszély, hogy tovább erősödik a szürke- és feketekereskedelem, nagyobb teret nyer a bóvli, a silányabb termék, vagy éppen a hamisított, csempészett márka. A megállapodás aláíróinak fontos célja annak megakadályozása, hogy a fogyasztókhoz nem biztonságos, veszélyes, illetve iparjogvédelmi szempontból is kifogásolható áruk jussanak el.
Dr. Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke elmondta, az együttműködési megállapodás lényeges eleme a fiatalok fogyasztóvédelmi célú megszólítása, akár összehangolt oktatási és kommunikációs kampányok lebonyolításával. „A tudatos vásárlás a fogyasztói önrendelkezés egyik alapja. Újabb és újabb nemzedékek lépnek a fogyasztók soraiba, komoly kihívás e fiatalok megszólítása – erre lehet jó eszköz például az e-learning, vagy éppen a blogok, a közösségi oldalak. Meg kell mutatnunk, minden egyes vásárlási döntésünknek következményei vannak: biztonságunkra, egészségünkre, jólétünkre, vagy éppen a tágabb környezetünkre.”
Jó márkák, erős márkák csak a fogyasztók bizalmából létezhetnek – tette hozzá Deák Ferenc, a Magyar Márkaszövetség elnöke. „Sikereink záloga a márka és a fogyasztó közötti eleven bizalmi kötelék, ezt az „íratlan szerződést” kell nekünk nap mint nap megerősítenünk. És ezt tesszük akkor is, amikor a mai napon írásos megállapodást kötünk partnerszervezetünkkel, ezzel is kifejezve elkötelezettségünket a konstruktív párbeszédre és a korrekt együttműködésre, a fogyasztók érdekében.