Példaértékű a fogyasztók védelme Székesfehérváron

 A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület által működtetett panasziroda tapasztalatairól és a Fogyasztók Kiváló Boltja pályázatról tájékoztattak ma a Városházán. A Csanádi téren működő ügyfélkapcsolati iroda idén eddig 1700 panaszügyet kezelt. Warvasovszky Tihamér polgármester kiemelte, a városban zajló fogyasztóvédelmi munka elismerése, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesületet bízta meg az ügyfélkapcsolati iroda működtetésével.
2008.10.07. 12:27 |
A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület által működtetett panasziroda tapasztalatairól és a Fogyasztók Kíváló Boltja pályázatról tájékoztattak ma a Városházán. A Csanádi téren működő ügyfélkapcsolati iroda idén eddig 1700 panaszügyet kezelt.

Jelentős változáson ment át a fogyasztóvédelem háttere idén januártól, hiszen létrejött a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, aminek a regionális központja Székesfehérvárra került. Warvasovszky Tihamér polgármester kiemelte, mindez elismerés a városban zajló fogyasztóvédelmi munkának. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság létrejöttével a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület látja el a hatóság ügyfélkapcsolati irodájának feladatait. Az egyesület fogadja a vásárlók olyan panaszügyeit, melyeket nem tudtak a bolttal közösen megoldani.


A város polgármestere kiemelte, hogy évek óta jó kapcsolatot ápol az önkormányzat a fogyasztóvédelmi egyesülettel. Hozzátette, hogy a városi önkormányzat biztosítja a Csanádi téri irodát és önrész biztosításával is segíti a pályázatokon való indulást az egyesület számára. Ezen kívül sok kiadványt megjelentetését is támogatja a város, ami segíti a fogyasztókat.

Németh László, a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke elmondta, hogy különös hangsúlyt fektetnek az idős emberek védelmére, hiszen ők a legkiszolgáltatottabbak. Az iroda működése óta 1700 panaszügy volt, ezek közül 98%-ban az ügyfél megelégedésére rendeződtek az ügyek, néhány esetben pedig a békéltető testület előtt, vagy a bíróságon folytatódott az eljárás.
 
A sajtótájékoztatón felhívták a fehérvári kereskedők figyelmét a Fogyasztók Kiváló Boltja pályázatra. A kereskedők október 20-ig jelentkezhetnek a Székesfehérvári Fogyasztóvédők Csanády téri irodájában. A Fogyasztók Kiváló Boltja cím odaítéléséről Németh László elmondta, a boltokban kérdőíveket találhattak a vásárlók, amelyek kitöltésével nyilváníthattak véleményt az üzletről. A díj odaítélése azonban nem kizárólag a fogyasztók véleményén alapul, az üzleteket az egyesület is megvizsgálja, hogy mindenben megfelelnek-e az előírásoknak.