-
Folytatódik a nyári ellenőrzés
Folytatódik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kiemelt, nyári ellenőrzése; az eddigi vizsgálatok számos szabálytalanságot tártak fel. A szabályszegők most még többet kockáztatnak. Augusztus 1-jétől ugyanis duplázódott a mulasztási bírság, így akár kétmillió forintos szankcióval is számolhat például az, aki be nem jelentett alkalmazottat foglalkoztat, vagy elmulasztja a nyugtaadást.
2024.08.04. -
Érkeznek a tankönyvek
Augusztus 1-jén megkezdődött mintegy 13 millió tankönyv kiszállítása az iskolákba. A köznevelésben és szakképzésben tanuló minden diák ingyenesen jut hozzá a tankönyvekhez
2024.08.02. -
Július 30-án indul a pótfelvételi
Akik a július 24-én nem jutnak be semelyik felsőoktatási intézménybe, július 30. és augusztus 7. között, a pótfelvételi eljárás keretében jelentkezhetnek egyetemre. A pótfelvételin az egyetemek általában önköltséges képzéseket hirdetnek meg, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján akár néhány állami ösztöndíjas szakot, férőhelyet is lehet találni.
2024.07.29. -
1100 éve Európában
Az Európai Unió Tanácsának soros elnöksége jegyében 1100 éve Európában, 20 éve az unióban címmel országos kulturális programsorozat indul augusztusban Székesfehérváron. A programsorozat augusztus 10-én kezdődik a Székesfehérvári Királyi Napok programsorozattal együtt.
2024.07.20.
Péntek éjféltől lép életbe a kampánycsend
Kampánycsend lép életbe péntek éjféltől az ország egész területén a vasárnapi népszavazás miatt; a korlátozás valamennyi helyi és országos terjesztésű, írott vagy elektronikus médiumra is érvényes. A népszavazásra is érvényes választási eljárási törvény értelmében a voksolást megelőző nap 0 órájától a szavazóhelyiségek bezárásáig tart a kampánycsend. A törvény úgy rendelkezik, hogy „a kampánycsend megsértésének minősül a választópolgárok választói akaratának befolyásolása”.
2008.03.06. 11:34 |
Kampánycsend lép életbe péntek éjféltől az ország egész területén a vasárnapi népszavazás miatt; a korlátozás valamennyi helyi és országos terjesztésű, írott vagy elektronikus médiumra is érvényes. A népszavazásra is érvényes választási eljárási törvény értelmében a voksolást megelőző nap 0 órájától a szavazóhelyiségek bezárásáig tart a kampánycsend. A törvény úgy rendelkezik, hogy „a kampánycsend megsértésének minősül a választópolgárok választói akaratának befolyásolása”.
Az újságosstandon már pénteken kint lévő újságot a szombati kampánycsend idejére nem kell beszedni, ugyanakkor az elektronikus hírközlőkön a befolyásolásra alkalmas adattartalmat már nem szabad frissíteni. A kampánycsend megsértésének számít egyebek mellett a választópolgárok számára ingyenesen juttatott szolgáltatás, a szavazásra történő szervezett szállítás, étel-ital adása, pártjelvények, zászlók, pártszimbólumok osztogatása, plakát elhelyezése.
Az állampolgárok mint magánszemélyek közötti személyes kommunikáció azonban tartalmától és formájától függetlenül nem számít kampánycsendsértésnek. Az Országos Választási Bizottság (OVB) még 2007 márciusában egyetlen állásfoglalásban rögzítette a kampánycsenddel kapcsolatos korábbi döntéseket, és egyben hatályon kívül helyezte valamennyi, e témában korábban hozott korábbi állásfoglalását. Ez utóbbira azért volt szükség, mert a parlament időközben módosította a választásokkal kapcsolatos jogszabályokat.
A 12 pontban rögzített, a korábbi döntéseket is egységesítő állásfoglalásban a többi között az áll: a kampánycsend megsértésének minősül, ha ennek idején bárki politikai gyűlést, tüntetést szervez, vagy abban részt vesz. Az OVB több pontban is kitér az elektronikus, tehát az internet vagy mobiltelefon útján továbbított tájékoztatásra. Az állásfoglalás szerint például az állampolgárok mint magánszemélyek nem sértik meg a kampánycsendet egymás közötti levelezésükben, függetlenül azok tartalmától.
Ugyanígy nem tiltható meg az sem, ha a választópolgárok számára, előzetes „önkéntes” megrendelés alapján valaki tájékoztatást küld. Ezzel szemben már kampánycsendsértésnek minősül, ha a választópolgárok részére, külön kérésük nélkül a választáson való részvételre buzdító SMS-t, e-mailt, vagy „automatizált hívásmódú” üzeneteket küldenek.
A kampánycsend idején a közvélemény-kutató cégek nem hozhatják nyilvánosságra az új felméréseik eredményeit, ám adatfelvételt végezhetnek ebben az időben. A távirati irodának két közvélemény-kutató cég is úgy nyilatkozott, hogy szombaton, a népszavazással összefüggő kérdésekkel fordulnak majd a választókhoz.
A választók március 9-én a tandíj, a vizitdíj és a kórházi napidíj kérdéseiről három eltérő színű – lila, zöld és fehér – lapon szavazhatnak. A népszavazás akkor eredményes, ha a választópolgárok negyede egy adott kérdésre azonos választ ad.
Az újságosstandon már pénteken kint lévő újságot a szombati kampánycsend idejére nem kell beszedni, ugyanakkor az elektronikus hírközlőkön a befolyásolásra alkalmas adattartalmat már nem szabad frissíteni. A kampánycsend megsértésének számít egyebek mellett a választópolgárok számára ingyenesen juttatott szolgáltatás, a szavazásra történő szervezett szállítás, étel-ital adása, pártjelvények, zászlók, pártszimbólumok osztogatása, plakát elhelyezése.
Az állampolgárok mint magánszemélyek közötti személyes kommunikáció azonban tartalmától és formájától függetlenül nem számít kampánycsendsértésnek. Az Országos Választási Bizottság (OVB) még 2007 márciusában egyetlen állásfoglalásban rögzítette a kampánycsenddel kapcsolatos korábbi döntéseket, és egyben hatályon kívül helyezte valamennyi, e témában korábban hozott korábbi állásfoglalását. Ez utóbbira azért volt szükség, mert a parlament időközben módosította a választásokkal kapcsolatos jogszabályokat.
A 12 pontban rögzített, a korábbi döntéseket is egységesítő állásfoglalásban a többi között az áll: a kampánycsend megsértésének minősül, ha ennek idején bárki politikai gyűlést, tüntetést szervez, vagy abban részt vesz. Az OVB több pontban is kitér az elektronikus, tehát az internet vagy mobiltelefon útján továbbított tájékoztatásra. Az állásfoglalás szerint például az állampolgárok mint magánszemélyek nem sértik meg a kampánycsendet egymás közötti levelezésükben, függetlenül azok tartalmától.
Ugyanígy nem tiltható meg az sem, ha a választópolgárok számára, előzetes „önkéntes” megrendelés alapján valaki tájékoztatást küld. Ezzel szemben már kampánycsendsértésnek minősül, ha a választópolgárok részére, külön kérésük nélkül a választáson való részvételre buzdító SMS-t, e-mailt, vagy „automatizált hívásmódú” üzeneteket küldenek.
A kampánycsend idején a közvélemény-kutató cégek nem hozhatják nyilvánosságra az új felméréseik eredményeit, ám adatfelvételt végezhetnek ebben az időben. A távirati irodának két közvélemény-kutató cég is úgy nyilatkozott, hogy szombaton, a népszavazással összefüggő kérdésekkel fordulnak majd a választókhoz.
A választók március 9-én a tandíj, a vizitdíj és a kórházi napidíj kérdéseiről három eltérő színű – lila, zöld és fehér – lapon szavazhatnak. A népszavazás akkor eredményes, ha a választópolgárok negyede egy adott kérdésre azonos választ ad.