Pénzügyi iroda
Az iroda vezetője: Kocsis-Jutka István
Cím: 8000 Székesfehérvár, Városház tér 1. II. em.
Tel.: (22) 537-224 Fax: (22) 312-291
E-mail: kocsis.istvan@pmhiv.szekesfehervar.hu
Ügyrendi feladatok:
Az iroda az önkormányzat és a hivatal gazdálkodásával a pénzellátás biztosításával, a bevételek beszedésével, kiadások teljesítésével, a nemzetiségi önkormányzatok és önkormányzati társulások gazdálkodásában való közreműködéssel kapcsolatos feladatokat látja el:
- likviditási tervek elkészítése a társirodák adatszolgáltatása alapján, a teljesítés figyelemmel kísérése,
- hitelfelvétel előkészítése, hiteltörlesztés, hitelek, kötvények, kezesség- és garanciavállalások nyilvántartása,
- az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötésének előkészítése, a döntés végrehajtása,
- a kötelezettségvállalási szabályzatban előírt utalványozási, ellenjegyzési, ellenőrzési feladatok ellátása, számlák, támogatások kifizetése,
- közműfejlesztési hozzájárulás igénylése, kiutalás,
- külföldi kiküldetésekkel kapcsolatos elszámolások bonyolítása, valuta biztosítása,
- az éves költségvetésben jóváhagyott bizottsági keretek, alapok, polgármesteri keret terhére történő kötelezettségvállalások nyilvántartása, a teljesítés figyelemmel kísérése,
- házi pénztár üzemeltetése (étkezési utalványok beszerzése, szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartása, pénztári ki- és befizetések lebonyolítása),
- a vevő követelések beszedésével kapcsolatos pénzügyi teendők ellátása, számlák kibocsátása,
- vevő folyószámlák vezetése, hátralékosokkal szembeni intézkedések kezdeményezése,
- ÁFA és egyéb központi adókkal kapcsolatos adóbevallások készítése, adók befizetése, visszaigénylése,
- az állományba tartozó alkalmazottak részére kifizetésre kerülő rendszeres és nem rendszeres juttatások, továbbá az állományon kívüli személyek részére teljesített adóköteles kifizetések számfejtése a központosított illetményszámfejtő rendszerben, a Magyar Államkincstár által előállított kifizetői igazolások magánszemélyeknek történő átadás,
- az elszámolásra adott támogatások ellenőrzésében való közreműködés a támogatások rendjéről szóló önkormányzati rendelet szerint,
- a gazdálkodással kapcsolatos szabályzatok (számviteli politika, az értékelési szabályzat, az önköltség számítási szabályzat, a pénzkezelési szabályzat, a számlarend, a leltározási szabályzat, a leltárfelvételi utasítás, a reprezentációs célú kiadások szabályzatának, a kiküldetések rendjéről szóló utasítás, a selejtezési szabályzat, a kötelezettségvállalás, a pénzügyi ellenjegyzés, a teljesítésigazolás, az érvényesítés, valamint az utalványozás rendjének szabályairól szóló utasítás) előkészítése,
- gazdasági folyamatok analitikus és főkönyvi nyilvántartása,
- leltározási tevékenység szervezése,
- havi pénzforgalmi jelentések, negyedéves mérlegjelentések, éves költségvetési beszámoló készítése, továbbá a központi pénzügyi információs rendszer szerinti egyéb adatszolgáltatások teljesítése,
- az önkormányzati tulajdonban lévő értékpapírok, vagyoni befektetések, a hivatali vagyon értékbeni és az egyéb befektetett eszközök analitikus nyilvántartása,
- a pénzbeli és természetben nyújtott szociális-, család-és gyermekvédelmi ellátások folyósítása, az állami támogatás igénylése a szakmai iroda előkészítését követően,
- kölcsönök, törlesztések nyilvántartása, beszedése,
- beruházásokkal kapcsolatos pénzügyi nyilvántartások vezetése, elszámolások elkészítése,
- a kiszabott különféle bírságok nyilvántartása, a bírságot kiszabó szervezeti egyégek tájékoztatása a befolyt bírságokról, a fennálló hátralékról a követelés behajtása céljából,
- nemzetiségi önkormányzatok, az önkormányzati társulások gazdálkodásával kapcsolatos feladatok ellátásában közreműködés,
- adatszolgáltatás a Költségvetési Iroda, a Magyar Államkincstár, az állami adóhatóság és a társirodák részére,
- az iroda tevékenységi körébe tartozó információknak az Önkormányzat portálján való megjelenéséről, az információk naprakészen tartásáról való gondoskodás,
- az iroda tevékenységi körébe tartozó ügyekben közgyűlési, bizottsági előterjesztések készítése, a közgyűlési, bizottsági döntések végrehajtása,
- az irodához tartozó feladatok körében kötött szerződések szakmai ellenőrzése,
- együttműködés a tevékenységébe tartozó feladatok körében a Hivatal más irodáival,
- ágazati statisztikák készítése, jogszabályban előírt adatszolgáltatások jelentések elkészítése.
Elektronikus Fizetési Szolgáltatás tájékoztató