-
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.
2011.07.01. -
Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó
Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.
2010.08.30. -
Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből
Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság.
2010.06.22. -
Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen
Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.
2010.04.09.
Rekordszámú panasz érkezett az EU-ombudsmanhoz
Összesen 3830 panaszos beadvány érkezett tavaly az Európai Unió ombudsmanjához, ennek 1,9 százaléka, 72 panasz Magyarországról - derül ki Nikiforosz Diamandurosz emberi jogi biztos éves jelentéséből. Tavalyelőtt valamivel több, 3920 volt az összes panasz, ebből 76 magyar. Legtöbb kereset (781) 2006-ban is Spanyolországból érkezett, legkevesebben (7) Észtországból fordultak az ombudsmanhoz. A jelentés fő megállapítása, hogy az EU-adminisztráció még mindig nem kellőképpen állampolgár-központú, pedig a lakosság panaszainak kezelése, problémáinak megelőzése elsődleges fontosságú abban, hogyan ítélik meg az uniót.
2007.05.07. 08:18 |
Összesen 3830 panaszos beadvány érkezett tavaly az Európai Unió ombudsmanjához, ennek 1,9 százaléka, 72 panasz Magyarországról - derül ki Nikiforosz Diamandurosz emberi jogi biztos éves jelentéséből. Tavalyelőtt valamivel több, 3920 volt az összes panasz, ebből 76 magyar. Legtöbb kereset (781) 2006-ban is Spanyolországból érkezett, legkevesebben (7) Észtországból fordultak az ombudsmanhoz. A jelentés fő megállapítása, hogy az EU-adminisztráció még mindig nem kellőképpen állampolgár-központú, pedig a lakosság panaszainak kezelése, problémáinak megelőzése elsődleges fontosságú abban, hogyan ítélik meg az uniót.
A vizsgálatok túlnyomó része (65 százalék) az Európai Bizottság ellen szól, 11,7 százalék az uniós személyzeti felvételi hivatal ellen, a többi megoszlik az Európai Parlament, a tagországok kormányait tömörítő tanács és egyéb intézmények között.
A maastrichti szerződéssel létrehozott ombudsmani feladatkör illetékessége, hogy vizsgálja az uniós intézmények és szervek tevékenysége során felmerülő hivatalos visszásságokkal kapcsolatos beadványokat, amelyek magánszemélyektől, cégektől és szervezetektől egyaránt érkezhetnek (tavaly a panaszok 94,5 százalékát magánszemélyek, 5,5 százalékát cégek vagy szervezetek nyújtották be). Tavaly a keresetek negyede a tájékoztatás megtagadását kifogásolta, 19 százaléka méltánytalansággal vagy hatalommal való visszaéléssel foglalkozott, a többi nem kielégítő eljárás, hátrányos megkülönböztetés, hanyagság és jogi hiba miatt készült.
Az ombudsman jelezte: a tavaly érkezett ügyek túlnyomó többségében segíteni tudott azzal, hogy vizsgálatot indított, áttette az ügyet az illetékes testülethez, vagy tanácsot adott a panaszosnak, hová forduljon ügyével. Tavaly az elfogadottak közül 250 esetet zárt le Diamandurosz, ebből 95-ben nem történt visszásság, 64-et az érintett intézet rendezett, 41-ben pedig az ombudsman kritikai megjegyzésével elmarasztalta az intézményt. A jelentésből kiderül: fontos feladatának tartja Diamandurosz azt is, hogy javítsa a felvilágosító-tájékoztató tevékenységet, amelyben azt ismerteti a lakossággal, milyen típusú panasszal melyik jogorvoslati fórumhoz érdemes fordulni.
A vizsgálatok túlnyomó része (65 százalék) az Európai Bizottság ellen szól, 11,7 százalék az uniós személyzeti felvételi hivatal ellen, a többi megoszlik az Európai Parlament, a tagországok kormányait tömörítő tanács és egyéb intézmények között.
A maastrichti szerződéssel létrehozott ombudsmani feladatkör illetékessége, hogy vizsgálja az uniós intézmények és szervek tevékenysége során felmerülő hivatalos visszásságokkal kapcsolatos beadványokat, amelyek magánszemélyektől, cégektől és szervezetektől egyaránt érkezhetnek (tavaly a panaszok 94,5 százalékát magánszemélyek, 5,5 százalékát cégek vagy szervezetek nyújtották be). Tavaly a keresetek negyede a tájékoztatás megtagadását kifogásolta, 19 százaléka méltánytalansággal vagy hatalommal való visszaéléssel foglalkozott, a többi nem kielégítő eljárás, hátrányos megkülönböztetés, hanyagság és jogi hiba miatt készült.
Az ombudsman jelezte: a tavaly érkezett ügyek túlnyomó többségében segíteni tudott azzal, hogy vizsgálatot indított, áttette az ügyet az illetékes testülethez, vagy tanácsot adott a panaszosnak, hová forduljon ügyével. Tavaly az elfogadottak közül 250 esetet zárt le Diamandurosz, ebből 95-ben nem történt visszásság, 64-et az érintett intézet rendezett, 41-ben pedig az ombudsman kritikai megjegyzésével elmarasztalta az intézményt. A jelentésből kiderül: fontos feladatának tartja Diamandurosz azt is, hogy javítsa a felvilágosító-tájékoztató tevékenységet, amelyben azt ismerteti a lakossággal, milyen típusú panasszal melyik jogorvoslati fórumhoz érdemes fordulni.