-
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09. -
Nemzeti gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 68. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. November 4-én, hétfőn 18.30-kor néma mécsesgyújtás és megemlékezés lesz az Országalmánál. A Nemzeti Gyásznapon az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírjaira emlékezik Székesfehérvár.
2024.11.04.
Rendben zajlottak a történelem írásbelik
Rendben befejeződtek a történelem írásbeli érettségik a középiskolákban, rendkívüli eseményről nem érkezett bejelentés - közölte az oktatási tárca. Az oktatási tárca tájékoztatása szerint középszinten 88.388-an, emelten 9.047-en adtak számot tudásukról. A történelem középszintű írásbeli érettségi vizsga időtartama 180 perc volt, amellyel a vizsgázók a feladatmegoldásban szabadon gazdálkodtak. A vizsgázóknak két, eltérő feladattípust kellett megoldaniuk. A feladatlap első felében 12 rövid, úgynevezett tesztjellegű feladat szerepelt, míg a második rész rövidebb és hosszabb, úgynevezett esszé-feladatokból állt.
2007.05.09. 12:59 |
Rendben befejeződtek a történelem írásbeli érettségik a középiskolákban, rendkívüli eseményről nem érkezett bejelentés - közölte az oktatási tárca. Az oktatási tárca tájékoztatása szerint középszinten 88.388-an, emelten 9.047-en adtak számot tudásukról. A történelem középszintű írásbeli érettségi vizsga időtartama 180 perc volt, amellyel a vizsgázók a feladatmegoldásban szabadon gazdálkodtak. A vizsgázóknak két, eltérő feladattípust kellett megoldaniuk. A feladatlap első felében 12 rövid, úgynevezett tesztjellegű feladat szerepelt, míg a második rész rövidebb és hosszabb, úgynevezett esszé-feladatokból állt.
A 8 esszékérdésből - bizonyos választási szabályok betartásával - hármat kellett kidolgozni. Mindkét feladattípus fontos eleme volt a jelenismeret, a társadalomismeret. A rövidebb feladatok, amelyek az egyetemes és a magyar történelemre vonatkoznak, időrendben követték egymást. A feladatok között szerepelt a céhes ipar jellemzői, a magyarországi népmozgások a XVIII. században, a XIX. századi eszmerendszerek, a fejlődő világ problémái, a mai magyar országgyűlési választások szabályai. A feladatok jellege is változatos volt: térkép-elemzés, igaz és hamis állítások elkülönítése, fogalmak felismerése, karikatúrák értelmezése. A feladatok mindegyikéhez írásos vagy képi forrás, térképvázlat, ábra vagy grafikon, diagram kapcsolódott.
A történelem emelt szintű írásbelin négy óráig dolgozhattak a diákok. Az első rész megoldásának időtartama kötött, 90 perc volt. Ez alatt rövid (tesztjellegű) feladatokat kellett a vizsgázóknak megoldaniuk. A feladatok között volt a görög Szólónra, a reformációra, a kiegyezés alternatíváira, vagy az 1956-os forradalomra vonatkozó kérdés, és itt is megjelentek a napjainkhoz kapcsolódó kérdések (pl. a környezetszennyezés vagy a magyar gazdaság és a világgazdaság kapcsolta).
A második rész megoldására 150 perc állt rendelkezésre. A tíz esszéfeladatból két egyetemes és két magyar történelmi téma megoldása volt kötelező (pl. az angol alkotmányos monarchia jellemzői, a szocialista világrendszer válsága, Zrínyi Miklós politikusi és hadvezéri szerepe, az életszínvonal alakulása a Kádár-korban). A feladatok mindegyikéhez írásos vagy képi forrás, térképvázlat, ábra vagy grafikon, diagram kapcsolódott. A vizsgázónak ezek felhasználásával és saját ismeretei mozgósításával kellett pontos választ adnia.
A 8 esszékérdésből - bizonyos választási szabályok betartásával - hármat kellett kidolgozni. Mindkét feladattípus fontos eleme volt a jelenismeret, a társadalomismeret. A rövidebb feladatok, amelyek az egyetemes és a magyar történelemre vonatkoznak, időrendben követték egymást. A feladatok között szerepelt a céhes ipar jellemzői, a magyarországi népmozgások a XVIII. században, a XIX. századi eszmerendszerek, a fejlődő világ problémái, a mai magyar országgyűlési választások szabályai. A feladatok jellege is változatos volt: térkép-elemzés, igaz és hamis állítások elkülönítése, fogalmak felismerése, karikatúrák értelmezése. A feladatok mindegyikéhez írásos vagy képi forrás, térképvázlat, ábra vagy grafikon, diagram kapcsolódott.
A történelem emelt szintű írásbelin négy óráig dolgozhattak a diákok. Az első rész megoldásának időtartama kötött, 90 perc volt. Ez alatt rövid (tesztjellegű) feladatokat kellett a vizsgázóknak megoldaniuk. A feladatok között volt a görög Szólónra, a reformációra, a kiegyezés alternatíváira, vagy az 1956-os forradalomra vonatkozó kérdés, és itt is megjelentek a napjainkhoz kapcsolódó kérdések (pl. a környezetszennyezés vagy a magyar gazdaság és a világgazdaság kapcsolta).
A második rész megoldására 150 perc állt rendelkezésre. A tíz esszéfeladatból két egyetemes és két magyar történelmi téma megoldása volt kötelező (pl. az angol alkotmányos monarchia jellemzői, a szocialista világrendszer válsága, Zrínyi Miklós politikusi és hadvezéri szerepe, az életszínvonal alakulása a Kádár-korban). A feladatok mindegyikéhez írásos vagy képi forrás, térképvázlat, ábra vagy grafikon, diagram kapcsolódott. A vizsgázónak ezek felhasználásával és saját ismeretei mozgósításával kellett pontos választ adnia.