-
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09. -
Nemzeti gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 68. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. November 4-én, hétfőn 18.30-kor néma mécsesgyújtás és megemlékezés lesz az Országalmánál. A Nemzeti Gyásznapon az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírjaira emlékezik Székesfehérvár.
2024.11.04.
Rendszertelenül eszünk - előzött a leves, a sajt és a tészta
A magyarok harmada bevallottan rendszertelenül eszik, s egyre többen tartják a fő étkezésnek az ebéd helyett a vacsorát. Ez is kiderült a GfK Hungária szerdán napvilágra hozott tanulmányából. A magyarok jövedelmük legnagyobb hányadát élemiszervásárlásra fordítják: 2005-ben ez az arány az egy főre jutó kiadás 22,8 százalékát tette ki. Ezzel indokolta az étkezési szokásokról szóló éves kutatás fontosságát Dörnyei Otília, a GfK munkatársa. A felmérésből kiderül: a többség ugyan naponta háromszor étkezik, de a négyszer, vagy annál gyakrabban étkezők aránya folyamatosan növekszik. Ez a táplálkozáskutató szerint egyértelműen azt jelzi, hogy egyre többen nassolnak.
2007.05.17. 07:56 |
A magyarok harmada bevallottan rendszertelenül eszik, s egyre többen tartják a fő étkezésnek az ebéd helyett a vacsorát. Ez is kiderült a GfK Hungária szerdán napvilágra hozott tanulmányából. A magyarok jövedelmük legnagyobb hányadát élemiszervásárlásra fordítják: 2005-ben ez az arány az egy főre jutó kiadás 22,8 százalékát tette ki. Ezzel indokolta az étkezési szokásokról szóló éves kutatás fontosságát Dörnyei Otília, a GfK munkatársa. A felmérésből kiderül: a többség ugyan naponta háromszor étkezik, de a négyszer, vagy annál gyakrabban étkezők aránya folyamatosan növekszik. Ez a táplálkozáskutató szerint egyértelműen azt jelzi, hogy egyre többen nassolnak.
A fő étkezések közül továbbra is az ebéd az, amelyet a többség nem hagy ki, bár ennek jelentősége 2005-höz képest jelentősen csökkent. Míg két éve a megkérdezettek 72 százaléka ebédelt és 28 százaléka tartotta a vacsorát fő étkezésnek, ez az arány 2007-ben 64, illetve 36 százalékra változott. Ráadásul egyre többen vannak olyanok, akik soha nem reggeliznek.
A tíz legszívesebben és leggyakrabban fogyasztott élelmiszer rangsorában is történt változás. A hagyományos főzött levesek 2005-höz képest kedveltebbek csakúgy, mint a sajtok, tésztafélék és a szalámi vagy a kolbász. A kedveltségi tízes listán az előző mérési időszakhoz képest lejjebb csúsztak a szárnyasok, a burgonya, gyümölcsök és a zöldségek. Ugyanakkor gyümölcsöt, ásványvizet az előzőekhez képest gyakrabban, ám teát, tejet és zöldségeket viszont ritkábban fogyaszt a lakosság. A leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek első három helyezettje változatlanul a fehér kenyér, kávé és a hagyományos főzött levesek.
Fekete Krisztina táplálkozástudományi szakértő szerint a felmérés eredményei azt igazolják, hogy az elmúlt években az egészségtudatos táplálkozás nem fejlődött számottevően az országban. Elmondta: más felmérések alapján feltételezhető, hogy a következő generációk jobban figyelnek arra, hogy hányszor és mit esznek. A fiatalabbak közül például sokan reggeliznek és előnyben részesítik a barna kenyeret a fehérrel szemben. Igaz, mindezt a folyamatot ellensúlyozza a minden korosztályra egyformán ható, csalóka életörömöt sugárzó édesség- és chipsreklámok özöne, amelyek nassolásra csábítanak – tette hozzá a táplálkozástudományi szakértő. AS Network
A fő étkezések közül továbbra is az ebéd az, amelyet a többség nem hagy ki, bár ennek jelentősége 2005-höz képest jelentősen csökkent. Míg két éve a megkérdezettek 72 százaléka ebédelt és 28 százaléka tartotta a vacsorát fő étkezésnek, ez az arány 2007-ben 64, illetve 36 százalékra változott. Ráadásul egyre többen vannak olyanok, akik soha nem reggeliznek.
A tíz legszívesebben és leggyakrabban fogyasztott élelmiszer rangsorában is történt változás. A hagyományos főzött levesek 2005-höz képest kedveltebbek csakúgy, mint a sajtok, tésztafélék és a szalámi vagy a kolbász. A kedveltségi tízes listán az előző mérési időszakhoz képest lejjebb csúsztak a szárnyasok, a burgonya, gyümölcsök és a zöldségek. Ugyanakkor gyümölcsöt, ásványvizet az előzőekhez képest gyakrabban, ám teát, tejet és zöldségeket viszont ritkábban fogyaszt a lakosság. A leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek első három helyezettje változatlanul a fehér kenyér, kávé és a hagyományos főzött levesek.
Fekete Krisztina táplálkozástudományi szakértő szerint a felmérés eredményei azt igazolják, hogy az elmúlt években az egészségtudatos táplálkozás nem fejlődött számottevően az országban. Elmondta: más felmérések alapján feltételezhető, hogy a következő generációk jobban figyelnek arra, hogy hányszor és mit esznek. A fiatalabbak közül például sokan reggeliznek és előnyben részesítik a barna kenyeret a fehérrel szemben. Igaz, mindezt a folyamatot ellensúlyozza a minden korosztályra egyformán ható, csalóka életörömöt sugárzó édesség- és chipsreklámok özöne, amelyek nassolásra csábítanak – tette hozzá a táplálkozástudományi szakértő. AS Network