Székesfehérvárig közlekednek majd nyáron a balatoni éjszakai bagolyvonatok

A Balatonnál a vasúti közlekedésben az idén nyáron már a 2019. évihez hasonló utasforgalom, a kerékpáros turizmusban pedig robbanás várható - hangzott el a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) közlekedésfejlesztésről tartott online-fórumán. Elhangzott, hogy az éjszakai bagolyvonatok a korábbi szezonokhoz képest gyakrabban, és az északi parton Keszthelytől Székesfehérvárig közlekednek majd.
2021.04.17. 07:57 |
Székesfehérvárig közlekednek majd nyáron a balatoni éjszakai bagolyvonatok

Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese arról számolt be, hogy a Balaton felé tartó, illetve ott közlekedő vonatokon már tavaly is 32 százalékkal nőtt a kerékpárjegy-értékesítés. Idén az első 3 és fél hónapban pedig már százezer balatoni kerékpárjegyet értékesítettek, ami 60 százalékos növekedés a 2019-es, bázisnak tekinthető év azonos időszakához képest. A MÁV-csoport ezért a maximumra növeli a kerékpárszállítási kapacitásait.

A nyári menetrend hatályba lépésétől, június 19-től az északi part egy szakaszán befejezett villamosításnak köszönhetően sűrűbb és gyorsabb lesz az utazás; átszállás nélkül, modern, klímás, alacsonypadlós Flirt motorvonatokkal lehet majd utazni Budapesttől Balatonfüredig. Az északi part fővárosáig óránként közlekednek az új InterRégió-járatok, Tapolcáig kétóránként indulnak InterCity-k, a déli partra pedig felújított kocsikon utazhatnak az InterCity-ket választók. Várhatóan július közepétől pedig új, saját gyártású IC+ 1. osztályú és bisztró-kocsikat állítanak forgalomba.

Az éjszakai bagolyvonatok a korábbi szezonokhoz képest gyakrabban, és az északi parton Keszthelytől Székesfehérvárig közlekednek majd. Javulást ígér a MÁV-Volán-csoport az autóbuszos ráhordásban is.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese arról tájékoztatott, hogy befejeződik a Szabadbattyán-Balatonfüred vonalszakasz villamosítása, a folytatás, azaz a Füred-Tapolca-Keszthely szakasz villamosításának tervezése pedig elindul az ősszel.