-
Használt autót Fehérvárról
Az egyik legnépszerűbb magyar használtautó-portál összegyűjtötte a 2024-es esztendő legjeit. ezekből kiderült, hogy a legtöbb autóhirdetést az idén - mintegy 36 ezret - Székesfehérváron adták fel.
2024.12.19. -
Kyndryl munkavállalói élmény
A Kyndryl a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója Magyarországon elnyerte a Great Place To Work® minősítést™. A rangos elismerés kizárólag azon alapul, hogy a jelenlegi munkatársak mit mondanak a Kyndrylnél szerzett tapasztalataikról. A Great Place To Work® a munkahelyi kultúra, a munkavállalói élmény és a vezetői magatartás globális elismerése, amely bizonyítottan piacvezető bevételt, a munkavállalók megtartását és fokozott mértékű innovációt eredményez.
2024.12.16. -
Videoton évzáró
A Videoton vállalatcsoport idei nettó árbevétele 300 milliárd forint körül alakulhat - jelentette be a cégcsoport elnök-vezérigazgatója pénteki évzáró ünnepségükön. Széles Gábor elmondta, hogy árbevételük valamelyest csökkent az előző évhez képest. Legutóbb a 2009-es gazdasági válság évében volt némi csökkenés a korábbi üzleti év árbevételéhez képest - jegyezte meg.
2024.12.13. -
Székesfehérvár Gazdaságáért
Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat kedden este a Hiemer-házban. A 2024-es esztendő díjazottja Kis István, a Harman Becker Kft. korábbi ügyvezető igazgatója. A szakmájában elismert, köztiszteletben álló szakember Székesfehérvár gazdasági fejlődésének előmozdítása érdekében végzett kiemelkedő szakmai munkája elismeréseként vehette át az elismerést.
2024.12.04.
Székesfehérváron adták át az ország második legnagyobb bakdaruját
Magyarország második legnagyobb bakdaruját adták át szerdán délelőtt a Székesfehérvári Logisztikai Szolgáltató Központban. Az átadáson, ahol ott volt a város polgármestere Warvasovszky Tihamér, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium miniszteri biztosa Eszes Gábor és Kiss György a MÁV Kombi Terminál ügyvezetője elhangzott, hogy Székesfehérváron az egyik legfontosabb gazdasági szektor a logisztika. A polgármester hangsúlyozta, hogy az elmúlt négy évben 63 milliárd Forintos tőkebeáramlás történt a városba és 6000 új munkahely létesült.
Az új bakdaru a Józsefvárosi Rakodó-pályaudvarról került Székesfehérvárra, miután 300 millió forintért felújították azt. A szerkezet 35 tonnás teherbírásával az ország második legnagyobb bakdaruja. Alatta 300 méter hosszan két vasúti vágányon álló vagonokról képes lepakolni a konténereket. A 18000 négyzetméteres logisztikai központ legnagyobb partnere a Phillips, ami a jelenlegi kapacitás 70%-át vásárolja.
A fehérvári logisztikai központról:
A Közép Dunántúli Régió korszerű kombiterminálja a Székesfehérvári Logisztikai Szolgáltató Központ területén található, amelynek üzemeltetését a Kombisztár végzi. A cég alapvető feladata, hogy a közép - dunántúli régióban szervezze a közút - vasút kombinált fuvarozással kapcsolatos feladatok megoldását, az átmeneti tárolást, a raktározást, az eszközbérlés feltételeit biztosítsa.
Az 1999. június 3-án üzembe helyezett iparvágány, két egyenként 370 folyóméter hasznos rakodóhosszúságú rakodóvágánnyal, valamint a 4000 m2 nagy teherbírású tároló területtel, porta- és szociális épülettel, adta a terminál alapját.
A két legjelentősebb partner a Philips Kft. és a Nijhof Wassink előzetes adatai alapján 2005-ben 10.200-ra prognosztizálták az emelésszámot. 2005 adatai mutatják, hogy a tervezettnél is dinamikusabb a forgalombővülés és a 14500-at megközelítő emelésszám a bázisnál több mint 70%-al nagyobb.
Bakdaru telepítéséig két darab Belotti típusú, bérelt, közel 20 éves mobil rakodógéppel dolgozott és elégítette ki ügyfelei igényeit. A korábbi 1500 emelés / hó feletti konténer forgalom éjszakai túlóráztatást, szombati ( esetenként vasárnapi) műszakokat, majd a három műszakos munkarendet igényelt.
A bakdaru mindkét vágányt teljes hosszában kezelni tudja, így a terminál fogadó és feladó kapacitása a jelenleginél háromszorosára növekedne egy vasúti kiszolgálásra vetítve. A 220 méter vasúti vágánnyal szemben 2x 370 méter vasúti vágány vált géppel kezelhetővé, vagonrendezés nélkül.