-
Advent Szárazréten
Igazi családi karácsonyváró programok várták azokat, akik szombaton a Feketehegy-Szárazréti Közösségi Házba látogattak. Az ingyenes rendezvényen vásár, színpadi produkciók és gyermekprogramok várták a látogatókat.
2024.12.21. -
Városi Diákbál januárban
A Székesfehérvári Diáktanács egyik legnagyobb rendezvény évről-évre a Városi Diákbál. Január 31-én a Sóstói Stadionba várják a fehérvári középiskolásokat azért, hogy újra egy jót bálozhassanak intézményektől függetlenül is együtt. A jegyértékesítés a téli szünet után kezdődik, belépőket az iskolák diákönkormányzati tagjaitól lehet beszerezni.
2024.12.21. -
Megérkeztek a pingvinek
A héten kettő, korcsolyázást segítő kis pingvin érkezett a Kori Ligetbe. A Zichy liget korcsolyapályája a téli szünetben 10:00 és 20:00 között lesz nyitva, ettől eltérően csak december 24-én, amikor 8:00 és 12:00 között lehet korcsolyázni. A Kori Liget december 31-én is este nyolcig várja a korcsolyázókat, január elsején pedig csak 15:00-kor nyit majd a pálya.
2024.12.21. -
Gyertyagyújtás Öreghegyen
Az ünnepvárás jegyében telt a péntek délután az Öreghegyen, a Késmárki közben. A kültéri programokat a szél miatt igaz beköltöztették a Karl-villában található önkormányzati képviselői irodába, ahol a gyerekek mézeskalács házikót díszíthettek, a Tekergő Meseösvény pedig zenés meseelőadást tartott.
2024.12.20.
Székesfehérváron is tiszteletét tette a svéd legenda
A Németországból érkező - hazánkban csütörtökön délután Hegyeshalomnál begördülő - szerelvényt az Altmark Rail kötelékébe tartozó My 1149-es húzta, előfogat-mozdonyként az M61 006-ost kapta meg. Pénteken reggel Keleti pályaudvar kiindulóponttal kezdetét vette a Balaton megkerülése, három Nohabbal. Az My 1149-es elé befogták a NOHAB-GM Alapítvány Tizeskéjét és ismét csak az M61 006-ost. A szerelvény kilenc óra előtt pár perccel érkezett városunkba és mintegy tíz percet állt a Székesfehérvári Vasútállomás ötös vágányán, majd tovább indult Fülén, Csajágon és Balatonszepezdfürdőn át Tapolca felé.
1954-ben a NOHAB az ausztrál ML2-es mozdony tervének módosításával elkészítette az első dízelmozdonyokat a DSB (Dán Államvasutak) részére. A MÁV 1960-ban kiírt pályázata eredményeképpen egy példány érkezett Magyarországra, majd a próba után egy húszdarabos széria, az M61-es sorozat beszerzését határozták el. A mozdonyok megbízhatósága messze földön híres, Szicíliától Norvégiáig ma is rendszeres használatban vannak.