-
Sibálás húsvéthétfőn
Húsvéthétfő a locsolkodás napja, azonban azt már kevesebben tudják, hogy nemcsak vízzel vagy kölnivel lehet a lányok egészségét és szépségét megőrizni, hanem bizony megveregetéssel, sibálással is. - idézi fel dr. Varró Ágnes néprajzkutató.
2025.04.21. -
Éledő parkok húsvétkor
Nagyon vártuk már a tavaszt, ami áprilisra meg is érkezett és a húsvét előtti nagyhétre városszerte virágba borultak a szebbnél-szebb fák. A különböző fajta szilvák után most a díszcseresznyék és a júdásfák talán a legfeltűnőbbek városszerte, de sok helyen nyílnak már a tulipánok és idén talán lesznek még virágzó orgonák is anyák napján.
2025.04.20. -
SportBarátok és gyógynövények
Április 24-én két programra is várja az érdeklődőket az Egyházmegyei Múzeum. 17 órától az immunrendszer titkait tárja fel Supliczné Tóth Mária táplálkozástudományi szakember, 18 órától pedig a Barátok kávézó és teázóban Babos Rita atlétával, egykori élsportolóval beszélget Vakler Lajos újságíró.
2025.04.19. -
Húsvéti Alkotótér
Különleges kézműves ékszerekkel, népi gyermekjátékokkal, finom fagylaltokkal és kávéval első alkalommal nyitotta meg pénteken délelőtt kapuit a Húsvéti Alkotótér és Kézműves Vásár Öreghegyen. Szombaton fellép például a Kákics zenekar is a „megfújom a furulyám!” című műsorukkal, de a Mosolyvár Központ jóvoltából megérkezik Béci, a póniló is.
2025.04.19.
Székesfehérváron is tiszteletét tette a svéd legenda
A Németországból érkező - hazánkban csütörtökön délután Hegyeshalomnál begördülő - szerelvényt az Altmark Rail kötelékébe tartozó My 1149-es húzta, előfogat-mozdonyként az M61 006-ost kapta meg. Pénteken reggel Keleti pályaudvar kiindulóponttal kezdetét vette a Balaton megkerülése, három Nohabbal. Az My 1149-es elé befogták a NOHAB-GM Alapítvány Tizeskéjét és ismét csak az M61 006-ost. A szerelvény kilenc óra előtt pár perccel érkezett városunkba és mintegy tíz percet állt a Székesfehérvári Vasútállomás ötös vágányán, majd tovább indult Fülén, Csajágon és Balatonszepezdfürdőn át Tapolca felé.
1954-ben a NOHAB az ausztrál ML2-es mozdony tervének módosításával elkészítette az első dízelmozdonyokat a DSB (Dán Államvasutak) részére. A MÁV 1960-ban kiírt pályázata eredményeképpen egy példány érkezett Magyarországra, majd a próba után egy húszdarabos széria, az M61-es sorozat beszerzését határozták el. A mozdonyok megbízhatósága messze földön híres, Szicíliától Norvégiáig ma is rendszeres használatban vannak.