-
Pénteken 16:30-kor nyit
Idén már közel ezer négyzetméterre növelt jégfelülettel és ötven méter hosszú jégfolyosóval, változatlan árakkal, megújult büfével várja a Kori Liget a téli sportok szerelmeseit a Zichy ligetben. November 22-én, pénteken 16:30-kor nyit a Kori Liget. Ezen a délutánon a pálya használata ingyenes lesz és mindenkit egy pohár meleg teával várnak!
2024.11.21. -
Ciszterci Médianapok
Első alkalommal szervezte meg a székesfehérvári Ciszterci Szent István Gimnázium a Ciszterci Médianapokat. A média iránt érdeklődő budai, egri és pécsi ciszteres diákok a kétnapos program során megismerik a Ciszterci Médiacentrum működését, és egy tréninget követően közösen készítik el a csütörtök reggeli napindító műsort, amely november 21-én 07.05 és 08.25 óra között lesz hallható a Mária Rádióban.
2024.11.20. -
„A levegővételt nem szabad abbahagyni!”
„Készültem rá, de nem gondoltam, hogy megérem, végül ez a nap is eljött!” – e szavakat mondta első örömében Kuti Károly, akinek 90. születésnapjára igazi meglepetéssel készült családja. Gyermeke, unokái és távol élő dédunokái várták a mit sem sejtő ünnepeltet a születésnapi tortákkal. Az ünnepi eseményen Deák Lajosné önkormányzati képviselő adta át a miniszterelnök gratuláló levelét és a város ajándékát.
2024.11.20. -
Batyus bál Felsővárosban
Az Alba Regia Táncegyüttes Senior Csoportja idén is megrendezi hagyományos, Katalin-napi batyus bálját. A mulatság november 23-án, szombaton 18.00 órakor kezdődik a Felsővárosi Közösségi Házban.
2024.11.20.
Székesfehérváron is tiszteletét tette a svéd legenda
A Németországból érkező - hazánkban csütörtökön délután Hegyeshalomnál begördülő - szerelvényt az Altmark Rail kötelékébe tartozó My 1149-es húzta, előfogat-mozdonyként az M61 006-ost kapta meg. Pénteken reggel Keleti pályaudvar kiindulóponttal kezdetét vette a Balaton megkerülése, három Nohabbal. Az My 1149-es elé befogták a NOHAB-GM Alapítvány Tizeskéjét és ismét csak az M61 006-ost. A szerelvény kilenc óra előtt pár perccel érkezett városunkba és mintegy tíz percet állt a Székesfehérvári Vasútállomás ötös vágányán, majd tovább indult Fülén, Csajágon és Balatonszepezdfürdőn át Tapolca felé.
1954-ben a NOHAB az ausztrál ML2-es mozdony tervének módosításával elkészítette az első dízelmozdonyokat a DSB (Dán Államvasutak) részére. A MÁV 1960-ban kiírt pályázata eredményeképpen egy példány érkezett Magyarországra, majd a próba után egy húszdarabos széria, az M61-es sorozat beszerzését határozták el. A mozdonyok megbízhatósága messze földön híres, Szicíliától Norvégiáig ma is rendszeres használatban vannak.