Azonosító szám: TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0064
Projekt címe: EGYMÁSÉRT-MÁSKÉPP Innováció
Kedvezményezett: Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata
A projekt időtartama: 2009. március 03. -2010. 08.31.
Jelen pályázat forrását az Európai Szociális Alap és a Magyar Köztársaság
költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.
A projekt végrehajtásában részt vevő szervezetek:
Név
|
Postacím
|
Támogatott összeg
|
Ezredéves Készségfejlesztő Óvoda Általános Iskola és Speciális Szakiskola
|
8000 Székesfehérvár, Havranek J. 4.
|
25 000 000,-
|
József Attilla Középiskolai Kollégium
|
8000 Székesfehérvár, Széchenyi út. 13.
|
15 000 000,-
|
Kossuth Lajos Általános Iskola
|
8000 Székesfehérvár, Pozsonyi út. 99.
|
25 000 000,-
|
Németh László Általános Iskola
|
8000 Székesfehérvár, Salétrom u. 4-6.
|
25 000 000,-
|
Rákóczi úti Óvoda
|
8000 Székesfehérvár, Rákóczi út. 30.
|
7 000 000,-
|
Ezredéves Készségfejlesztő Óvoda
|
8000 Székesfehérvár, Havranek J. 4.
|
7 000 000,-
|
A pályázat alapvető célja a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához.
Ennek érdekében a pályázat lehetővé teszi a nyertes intézmények számára:
- a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését
- a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését,
- a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését,
- a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklését, valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésétl.
A pályázatba 6 (db) feladat-ellátási hely került bevonásra. A fejlesztési folyamatban résztvevő feladat-ellátási helyek egymással közvetlen felmenő, illetve átvezetési oktatási, pedagógiai kapcsolatban állnak és a helyi sajátosságoknak megfelelően lefedik az oktatás vertikumát.
1) A Rákóczi Úti Óvoda a 2) Németh László Általános Iskolával
régóta fennálló nevelési-oktatási, az óvoda-iskola átmenetet szolgáló kapcsolatban áll, kiemelt figyelemmel a sajátos nevelési igényű- azon belül a mozgáskorlátozott- gyermekekre.
3) A Kossuth Lajos Általános Iskola a sajátos nevelési igényű tanulók – kiemelten a dyszlexia problémával küszködők - integrációjának útjára lépett, felmenő rendszerben alakítja át korábbi oktatási gyakorlatát.
4) A József Attila Középiskolai Kollégium a környező kistérségekből érkező középiskolás diákok esélyteremtésének egyértelmű eszközeként szolgál a város oktatási palettáján.
5) Az Ezredéves Készségfejlesztő ÓVODA, Általános Iskola és Speciális Szakiskola és az 6) Ezredéves Készségfejlesztő Óvoda, ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS SPECIÁLIS SZAKISKOLA tevékenysége során a sajátos nevelési igényű - középsúlyos értelmi fogyatékos, illetve kapcsolódó több fogyatékosság együttes előfordulása esetén, halmozottan fogyatékos - gyerekek óvodai nevelését, általános iskolai és speciális szakiskolai tanulók nappali rendszerű oktatását, nevelését látja el. Gyermekei, tanulói kiemelt célcsoportját képezik a pályázatnak. Ezen kívül az intézmény a ROP(Regionális Operatív Program) infrastrukturális beruházás pályázat nyerteseként kötelező pályázó a TÁMOP tartalomfejlesztésre kiírt pályázatán.
Székesfehérvár, 2009. június 25.
Ráczné Kálmán Anikó projektmenedzser